Scorito beïnvloedt zowel positief als negatief mijn koersbeleving. Ik volg de klassiekers bijvoorbeeld veel intensiever, deze DDV was voor de neutrale toeschouwer weer een hele mooie koers, maar als ik dan zie dat mijn mannen grotendeels falen (terwijl ik er juist op bouwde een grote slag te slaan) dan zit ik toch met enige chagerijn te kijken. Hetzelfde wanneer het in de grote rondes de verkeerde kant op gaat. Die ene FOMO die je er net voor de deadline uit hebt geklikt (zoals DFM in de Giro vorig jaar) die dan iedere dag in de punten rijdt. Het kan heel frustrerend zijn.
Trouwens iemand nu 100% zeker weet of Ganna aan de start staat zondag wel zowel op pcs als op de site van de rvv zelf (https://www.rondevanvlaanderen.be/nl/files/a941c2f0-0aee-11f0-9a9e-0050569301fd/1743068060) staat Ganna niet op de startlijst.
Op site RVV is het een laatste update van Gisterenavond...
- Foss, Heiduk, Jungels, sheffield, SwiftB, Swift C. en Tarling.
Ik zwerf ook ergens onder in de 80%. Voor E3 VDP met Dainese erin gewisseld voor Merlier en Mohoric. Van vorig jaar geleerd niet te lang te wachten met wisselen en had (net als hijzelf) niet verwacht dat Merlier na zijn val buiten SP nog punten zou halen. Kopman keuzes ook steeds net niet. Moet zeggen dat ik de grote rondes toch leuker vind. Invloed van de kopmannen is naar mijn mening te groot in het klassiekerspel.
Misschien een gekke gedachte zo halverwege het spel, maar ik overweeg om een gouden wissel in te zetten om alsnog MVDP erin te fietsen ipv WVA, nu mathieu zo in topvorm is en die bij wout ver te zoeken is.
Dat zou dan wel ten koste gaan van het upgraden van mijn heuvelteam met REV, maar aangezien BP pas weer zijn eerste koers is twijfel ik of ik daar wel echt op kan bouwen.
Heel benieuwd naar jullie perspectieven hierop
Van der poel rijdt nog twee koersen en met WVA heb je ook iemand die waarschijnlijk gewoon top 5 gaat rijden. Marginaal win je er niet zo veel mee en verlies je een wissel. Verder rijdt van Aert nog BP en Amstel waar die kans op punten heeft en mits die nog wat groeit gewoon een goede cap is.
Zou me zelfs niet verbazen dat voor Scorito als Wva nog wat kan groeien hij zomaar nog dikke punten zal pakken.
Rvv: top 5
Roubaix Top 5
Brabantse: Top 5
Amstel: Top 5
Kan natuurlijk ook tegenvallen maar ik hoop dat hij de mond zal snoeren van een aantal criticasters die toch snel vergeten.
Ik vind het risico bij WVA wel dat ie zodra hij weet dat ie niet meer kan winnen, zal laten lopen en daarmee ook een stuk minder punten gaat opleveren. Om dus serieuze punten te rijden zal hij tot het eind in de buurt van Pogi en VDP moeten blijven, anders heb je in ieder geval 2x het E3-scenario.
Heeft iemand nog een toffe suggestie voor een sprinter in de Scheldeprijs die top 5-10 kan rijden, en liefst ook nog 1 of 2 andere koersen gaat rijden? Ik struggle haha :)
Ik denk dat ik mijn 2 laatste wissels bewaar voor de heuvels, maar ik ben er nog niet 100% uit. Ik heb al een redelijk heuvelteam en met Evenepoel erbij is dat misschien voldoende.
Voor SP heb ik nu Philipsen, Merlier en Fretin. Voelt een beetje mager, maar misschien heeft iedereen daar last van en moet ik het gewoon accepteren :)
En hij reed er nog heel lang voor met Florian V. Dat ie dan nog meesprint terwijl je je leeg heb gereden zegt mij genoeg. Wout laat niet heel snel lopen (zoals Matje wel eens doet als hij niet meer kan winnen zoals in AGR de laatste x)
Flip heeft iedereen. Merlier al wat minder zeker na zijn harde val hebben er veel hem ingewisseld en Fretin vooral van dit Forum. Het is hopen dat er spontaan bij komen zoals Milan(mocht je die hebben) heb zelf nog Welsford erbij omdat ik er minimaal 4 wilde met mis 1 uitvaller en bij enorme pech 1 wissel voor die wedstrijd erin moest fietsen. Want je moet wel 3 kopmannen kunnen inzetten.
Maar ik zou als ik jou was het met deze doen tenzij Fretin niet start natuurlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.