Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 159 160 161 162
ProScoritoManager

Met de top5 + JP en correct cappen toch nog bijna een procentje gestegen terwijl ik al in de bekerregionen bivakkeerde, meer dan verwacht!

Met nog twee wissels over én een al redelijk gestoffeerd heuvelteam (27 starters verdeeld over de 4 laatste koersen, wie biedt meer/minder?) mag ik hopelijk nog naar boven kijken op de ranglijst. Grootste vraag gaat denk ik worden of Remco goed genoeg hersteld gaat zijn. Blijf het toch een risicovolle wissel vinden. Maar samen met Pidcock op voorhand wel de meest logische.

LinksafBijDeMolen
ProScoritoManager
Met de top5 + JP en correct cappen toch nog bijna een procentje gestegen terwijl ik al in de bekerre...

Ik bied 29 met nog 2 wissels over en ga Remco er gewoon inwisselen. Of en welke cap hij gaat krijgen in BP vind ik wel een lastige vraag. Na BP zal dat makkelijker worden om te bepalen.

dr klaas
NOAD1912
Met nog 3 wissels kan je nog een hoop concurrentie pijn doen, dat heeft de meerderheid niet schat ik...

Zeker, Heb niets meer te wisselen en nu 7 8 5 7 renners. (BP,AGR,WP,LBL).  Cap 1 is duidelijk, Cap 2 wordt Pidcock, Cap 3 stuivertje wisselen. benoot / gregoire / eetvelt, klein gokje Kwiat helaas uitgevallen in Strade,  leek daar op weg naar top 10. Ben beniewd hoeveel ik ga zakken tov Remco en v Gils pakkers.  

oli4g
ProScoritoManager
Met de top5 + JP en correct cappen toch nog bijna een procentje gestegen terwijl ik al in de bekerre...

32 starters met nog 2 wissels, dat naar alle waarschijnlijkheid Pidcock en Remco gewoon worden.

Zitvlees
oli4g
32 starters met nog 2 wissels, dat naar alle waarschijnlijkheid Pidcock en Remco gewoon worden.

Hier 28 man, met nog 3 wissels en pidcock al present. Vooralsnog Rev, Skjelmose en v gils.healy en Gregoire maken nog kans

TimTornTeut

Wie zouden jullie cappen in AGR en BP als je moet kiezen tussen Benoot en WVA? 

oli4g

Brabantse Pijl is trouwens serieus ingekort - van 197 km naar 163 km

TourDeFranceUnchained
Zitvlees
Hier 28 man, met nog 3 wissels en pidcock al present. Vooralsnog Rev, Skjelmose en v gils.healy en G...

Dat is nog een mooi vooruitzicht met 3 wissels en Pidcock/Pogi al in je team. Benieuwd naar je ranking nu en na de heuvels. Hier ook nog 3 wissels over. Geen Pidcock wel Benoot en nog wat andere heuvelmannen die misschien nog wat punten kunnen pakken: Eetvelt, Vauquelin, van Aert, Bilbao, Blackmore en Teuns.

Pidcock erin wisselen is een zekerheidje. Van Gils een grote twijfel na zijn laatste optredens en het optreden van Red Bull in het algemeen gedurende de klassiekers. Neig daarom toch op dit moment naar Evenepoel + Healy/Nys of misschien zelfs een Champoussin (mits die het 3 luik doet). Sta op dit moment op 95,2% dus heb de mogelijkheid om wat meer risico te nemen met de 3e wissel. 

Succes allen de laatste week en dan op naar Italia!

Ragnar Lolbroek
ProScoritoManager

33 starters. Bivakkeer wel onder de 70%

Yuri2222

Hoe kijken jullie naar de kopmannen voor de Waalse pijl? Pogi is C1, maar wie verwacht je daar nog meer? Evenepoel is een redelijk voor de hand liggende C2, heeft de koers alleen nog nooit gereden. Van Gils lijkt inderdaad een goede kandidaat, rijdt geen BP, dus dat maakt hem wel iets minder interessant om in te wisselen. Verder heeft de enige die in de afgelopen edities consequent top 10 reed (Woods) zijn sleutelbeen gebroken. Bij Lidl-trek heb je Nys, en Skjelmose. Beide een hoog potentieel, maar welke kaart trekken ze?

Pidcock is een voor de hand liggende wissel voor de 4 races in totaal, maar zijn hoogste klassering is 6e in de afgelopen 5 jaar. De jaren daarna enkel nog een keertje 18e, dus die zou ik niet specifiek mee willen nemen als captain voor de WP.

Zelf denk ik dan toch aan Benoot als C3. Hij rijdt alle 4 de resterende races en lijkt wel ieder jaar iets beter te worden/eindigen in de WP.

Note: Ik heb gekeken naar de afgelopen 5 jaar, waarbij ik de regenachtige editie van vorig jaar minder heb laten wegen.

ditisdavid
Yuri2222
Hoe kijken jullie naar de kopmannen voor de Waalse pijl? Pogi is C1, maar wie verwacht je daar nog m...

Toen Skjelmose zijn tweede plek haalde in WP werd Ciccone vijfde, Lidl kan prima beiden voor eigen kans laten gaan.

WielerflitsOrakel

Je kan in het voorjaarsspel gewoon iedereen verkopen toch? Er zijn geen bonuspunten aan het einde voor de renners in je team?

VDP / Philipsen doen geen koersen meer dus verkopen en swap voor Pidcock/Evenepoel lijkt me een logische keuze?

Pim Todcock
WielerflitsOrakel
Je kan in het voorjaarsspel gewoon iedereen verkopen toch? Er zijn geen bonuspunten aan het einde vo...

Zo evident is het idd.

Ik heb nog 4/12/9/11 deelnemers, met Narvaez al toegevoegd en misschien nog overal 2 bij met REV en Pid. Misschien is dat ook de reden dat ik zo laag sta.

Is het Giroforum al open?

oli4g

Remco reed in 2022 toch FW, maar geen idee waarom hij daar een minuut moet goedmaken. Knechten voor Ala?

Scratzz
WielerflitsOrakel
Je kan in het voorjaarsspel gewoon iedereen verkopen toch? Er zijn geen bonuspunten aan het einde vo...

Correct. Vanzelfsprekend wel op het laatste moment doen. Voor hetzelfde geld bedenkt Vd Poel ineens dat hij toch zin heeft in de Amstel Gold Race, of valt Evenepoel waardoor hij alle wedstrijden mist.

Eeuwige Tweede 2

Is Schachmann nog een leuke optie als laatste gouden wissel? Laat eindelijk weer een glimp zien van wat hij jaren terug kon en kan teampunten REV harken. Voor vrijdag a.s. staat alleen REV tot nu toe op de startlijst. Als Schach daar ook nog start..

Zitvlees
TourDeFranceUnchained
Dat is nog een mooi vooruitzicht met 3 wissels en Pidcock/Pogi al in je team. Benieuwd naar je ranki...

Sta nu op 95 procent, hoop dat minimaal vast te houden. Risico van wissels is wel dat je ander kopmannen dan de meeste deelnemers gaat kiezen, met het risico dat de tegenvallen..

CyclingDonkey
Pim Todcock
Zo evident is het idd. Ik heb nog 4/12/9/11 deelnemers, met Narvaez al toegevoegd en misschien nog o...

De balans misschien iets te veel naar de heuvels laten hellen inderdaad bij je initiële team. Mag ik vragen waar je staat momenteel in de ranking? Kan helpen bij t bouwen van n team in de toekomst

Voor mijn team. Ik heb 35 starts staan in de heuvels met nog 1 wissel (had de Lie, dus vroegtijdig 1x meer gewisseld). Sta nu net onder de 80%. Hoop op een vinkje, maar ben nog zoekend in het voorjaars spel, dus even afwachten of ik daar de balans goed heb. Vandaar ook mijn interesse in jouw positie momenteel (want je gaat nog wel stijgen!)

CyclingDonkey
Zitvlees
Sta nu op 95 procent, hoop dat minimaal vast te houden. Risico van wissels is wel dat je ander kopma...

Het gros van de spelers heeft nog 1 of 2 wissels minimaal, dus ook nu zullen de verwachte kopmannen in bijna alle teams zitten. Zal dus wel meevallen met de verschillen. Je hoeft ook niet de mannen die je erin zet gelijk cap te maken he. Als je meer verwacht van de renners die je al hebt dan ga gewoon voor die. Degene die je erbij zet is dan als luxe opvulling en eventueel als reserve cap mocht er iets gebeuren met een Pogi, Pidcock etc.

oli4g

Op kopmannen gaan er denk ik niet zoveel verschillen gemaakt worden. Gezien de pickrates verwacht ik Pidcock/WVA bij BP als meestgekozen 1e en 2e kopman, en Pogi/Pidcock 1e en 2e kopman in de overige wedstrijden.

TourDeFranceUnchained
CyclingDonkey
Het gros van de spelers heeft nog 1 of 2 wissels minimaal, dus ook nu zullen de verwachte kopmannen...

Klopt helemaal. Met die 3e wissel doel ik vooral op bonsupunten die je niet perse als cappunten hoeft te zien.

Zojuist eens voor de grap gekeken en als ik 100 punten meer zou hebben, zou ik rond positie 500-600 staan in plaats van 1000-1100. Het ligt dus erg dicht bij elkaar. Ook heb ik wat random namen aangeklikt tussen positie 500-600 en het viel me op dat een groot gedeelte al 1 of 2 wissels heeft toegepast waarvan het meerendeel de pidcock/merlier wissel. Vaak zie je in deze teams een type als Benoot ook niet terug.

Logischerwijs zullen zij een Pidcock/Evenepoel/Gils erin wisselen aangezien dat nu eenmaal op papier de beste renners zijn. Een extra renner (door je extra wissel) als Healy/Nys/Skjelmose/Buitrago kan bijvoorbeeld prima 1x 14e worden en 1x 8e in die drie ritten wat je dan al 90 punten extra zou moeten opleveren tov de concurrenten (ervan uitgaande dat die ook de standaard namen hebben als pogi/pidcock/evenepoel/eetvelt/gregoire). Dus zelfs zonder die extra renner te cappen, kun je in theorie vrij simpel een paar % stijgen.

RedDevil

Toch ben ik wel benieuwd naar de afwegingen van de mensen die nu nog 3 wissels hebben. Waarom heb je ze nog alle 3? Want je gaat nu mensen erin wisselen, die je geen captain gaat maken. Was er eerder helemaal geen aanleiding voor je om te wisselen?

Ik bedoel deze vraag niet als kritiek he, ben echt oprecht benieuwd. Want 3 wissels over hebben klinkt leuk, maar het kan ook betekenen dat je te lang gewacht hebt. 

oli4g
RedDevil
Toch ben ik wel benieuwd naar de afwegingen van de mensen die nu nog 3 wissels hebben. Waarom heb je...

Geen idee of die hier zit; maar speler nummer 18 bijvoorbeeld 'DannyZoey' heeft nog geen wissels gedaan. Alle logische caps van tevoren en geen De Lie, Narvaez of Pidcock vanaf de start met nog wat leuke puntenpakkers tussendoor. Met nog 3 wissels beschikbaar en reeds wat goeie Ardennenmannen (Matthews, Eetvelt, Buitrago, Bilbao en Blackmore) kan deze persoon wel eens de eindwinnaar worden.

Gezien de pickrates, denk ik niet dat er veel spelers Pidcock, Narvaez én De Lie hebben thuisgelaten, wat toch wel een vereiste was om alle (achteraf) logische caps te hebben budgetgewijs. Dus alvast hulde voor DannyZoey met zijn keuzes tot nu toe.

Laatst gewijzigd
CyclingDonkey
oli4g
Geen idee of die hier zit; maar speler nummer 18 bijvoorbeeld 'DannyZoey' heeft nog geen wissels ged...

Dat klinkt als een hele goeie poule. Gedurft om zo weinig budget in te zetten op de heuvels en dus de 3 wissels daarvoor bewaren. Maar als je echt voor de "Legendary" prijs wilt gaan is dat wel the way to go inderdaad. Chapeau 

Tourminator

Hier iemand met nog 3 wissels. En de waarom is omdat ik er geen reden voor heb gehad. Sta na Roubaix op 97,9%.

Pog, mvdp, v aert, philipsen, merlier, pidcock, pedersen, benoot en milan vanaf begin in mijn team. Hierdoor wel het middenveld qua prijs overgeslagen. Na Milan (2,5milj) zijn f vermeersch, v eetvelt, welsford (enige tegenvaller) en gregoire eerstvolgende qua prijs (1milj).

Denk nu aan wissels Evenepoel, v Gils en Skjelmose.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 159 160 161 162

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.