Op hoeveel punten schatten jullie MvdP in? Met 5 koersen kom ik op max 1200 uit. Dan maak ik 'm 1x 1e, 3 x 2e en 1x 3e kopman.
Bennoot en Wellens samen schat ik in rond de 800 punten. Die 400 punten moeten volgens mij te compenseren zijn met de vrijgekomen kopman plaatsen plus de upgrade van een 500k renner naar een 1M renner. O.b.v. dit argument overweeg ik MvdP toch thuis te laten. Meer spelers hier met dezelfde overweging? Of zien jullie de verwachte punten van genoemde renners anders?
Dit verhaal valt of staat wel met het aantal koersen dat hij uiteindelijk gaat rijden natuurlijk.
Als Mathieu 1200 punten haalt moet je hem altijd meenemen. Als wellens en benoot 400 punten halen moet je ze vermoedelijk ook hebben. Het 'probleem' is dat een van de drie gaat falen tov jouw berekening. Waarschijnlijk wellens of benoot. Als ze alle drie halen wat jij inschat, moet je ze alle drie nemen en elders bezuinigen, denk ik.
Ik kom in mijn berekeningen uit op precies hetzelfde dubio met Van der Poel. 3de in MSR, 2e in E3, 5e in GW, 3e in RVV en 2e in PR levert 404 individuele punten, ~20 teampunten voor Philipsen en 728 kopmanpunten op. Echter, als je op elke plek waar je VDP kopman maakt Pogacar, Pedersen, van Aert doorschuift, levert dat ook weer 559 kopmanpunten op volgens mijn berekeningen. 728-559= 169 ptn. 404+20+169=593 punten. Dat maakt het om het even of VDP zn geld waard is. Als je met twee 3M-3.5M mannen meer punten denkt te halen dan VDP en een 500k man dan moet je daarvoor gaan. Het is dan wel essentieel dat je Pedersen in je team hebt i.m.o. want hij is overal de 4e man waar Van Der Poel van start gaat.
Het akelige is dat je niet weet hoeveel koersen VDP rijdt (en hoeveel voluit). Mijn gevoel zegt dat Van Der Poel slechts 4 koersen voluit gaat en dat hij dus eerder niet dan wel zijn geld waard gaat zijn. Nadeel van niet meenemen is dat je erg afhankelijk wordt van Van Aert en Pedersen en daar voel ik me ook niet helemaal lekker bij.
Ik heb net Mathieu en een een 500K man ingewissld voor De Lie en Benoot en dat geeft wel 'body' aan mijn ploeg in de breedte zeg. Kijken of ik het aandurf dit tot zaterdag zo te houden.
@Nijmos snap ik, maar met andere renners speel ik onvoldoende budget vrij om Benoot en Wellens mee te nemen. Vdp thuis laten is een optie bij gering aantal koersen. Daarbij is denk ik nog dat 1200 punten voor MvdP zeer optimistisch is. Hij moet dan 5x top 3 rijden.
@tdfu: mannen als Pogi, Pedersen, WvA, Philipsen zijn dan alternatieven als kopman. Met die 4 heb je voor de 3 koersen die je noemt vrij zekere kopmannen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.