Iknow. Neem ook graag Wellens mee en het meedoen aan de Ardennen klassiekers zou daarin een doorslaggevende rol kunnen spelen. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar je beargumentatie waarom Wellens wel zou starten. De afgelopen 2 jaar heeft hij dit ook niet gedaan, daarnaast heeft die een behoorlijk druk voorjaar al en staan er namen op als Narvaez/Christen/Novak/Vermeesch. Daarom verwacht ik zelf eerder namen als Baroncini of Laengen of Grosschartner die het vuile werk mogen opknappen de eerste 100-150km in plaats van een type als Wellens nog erbij die eigenlijk overbodig is als Pogi toch op 50km voor de streep aangaat.
UAE zal voor de 3 overige plekjes voor de heuvelklassiekers hoogstwaarschijnlijk gaan kiezen voor Mc Nulty, Sivakov, Baroncini, Covi, Großschartner of Soler.
Overige renners staan veelal op voor de Giro en/of Baskenland en Romandie. Wilt niet alles zeggen maar die gaan ze niet alle 3 rijden natuurlijk. Almeida kan mogelijk nog LBL doen maar gaat ze bijv niet alle 3 rijden idem voor de andere die naar Giro of andere rittenkoers gaan.
Dit is althans mijn verwachting.
Dat begrijp ik, maar is wel alles voor kopman daar.
Narvaez/ Wellens thuis laten en Benoot erin?
Of toch Narvaez houden. Maar gaat die meer punten halen dan Benoot, dat betwijfel ik.
Het blijft toch nog even afwachten op meer inzicht in de koersen van bepaalde renners. Twijfel niet echt over MvdP, die moet mee als kopman materiaal. Maar hij zal met maar 4 koersen samen met een 500K renner ongetwijfeld niet zoveel enkele punten halen dan een 3,5M + 3M renners. Zou fijn zijn als hij GW, BP en AGR er gewoon bij doet dit jaar.
Hoeft toch ook niet voor 2,5 miljoen?
Als ik hem meeneem laat ik Narvaez thuis. Die heeft wellicht een lagere bodem vanwege teampunten, maar zijn plafond kan ik niet zo goed inschatten. En 2,5 miljoen voor voornamelijk teampunten heb je goedkopere alternatieven voor.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.