Hetzelfde, maar ergens hoop je dat hij toch een keer een stap kan maken en wel meerdere wedstrijden stabiel presteert. Is ook nog steeds maar 22 jaar he, vorig jaar grotendeels ziek en dat jaar ervoor was hij dus 20 en al wel een aantal mooie noteringen neergezet. In ieder geval: ik zou er niet raar van op kijken als hij dit jaar wel de stap maakt, maar ook niet als het weer maar één, twee of drie wedstrijden goed is en de rest niks. Wat dat betreft zijn Wellens/Benoot/Narvaez wel veiligere keuzes, maar ligt het plafond van De Lie weer hoger.
En als je het dan toch over De Lie hebt is de stap naar Dillier klein. Zou je hem voor 1 miljoen kiezen boven iemand voor dezelfde prijs die 'eigen' punten kan halen, zoals bijvoorbeeld Gregoie, Van Eetvelt, Naesen, Lazkano, Ballerini. Vorig jaar waren er maar 7 in zijn prijscategorie en 0,5 hoger dan dat die hoger scoorden dan hij...
Ik heb nu Vansevenant erin staan. Liet vorig jaar leuke dingen zien en is nog redelijk jong. Hen geen zicht op Lapeira, maar wordt wel vaak getipt overal. En Buitrago is sterk gestart, maar heb ik minder gevoel bij. Dus verwacht meer van Vansevenant. Twijfel zit bij de extra koers van Lapeira.
Ja
bruggedepanne-25-ploegvoorstelling-heren.pdf
Na lang wikken kom ik op veel verschillende opties uit. Optie 1: Merlier/Stuyven/500k renner(ga ik niet verklappen en het is niet Fretin) of Optie 2: Philipsen+ 2 1 miljoen renners (Ballerini/Groves/Vacek/Van Eetvelt). Heb alleen kopmannen nodig voor de sprintkoersen(vooral BdP en schelde). Dus dat zijn Merlier of Philipsen. Stuvyen is echter een leuke juichrenner, ik ben alleen bang dat die toch gaat sneuvelen. Optie 3: Benoot/Pedersen/500k, als ik voor deze opties kies dan mis ik wel Merlier bij KBK en Philipsen het hele spel. Maar dan ga ik na MSR toch de Pidcock-Merlier wissel doen waar ik origineel niet per se fan van was. Enige voordeel met de laatste optie is dat de cobble-kern erg sterk is, heuvels al prima gevuld zijn, alleen BdP en Scheldeprijs worden wel listig. Met dan Merlier-hopelijk Milan-Fretin-1 andere goedkope sprinter. Het gevaarlijke aan deze laatste tacktiek is dat als Merlier in KBK geblesseerd raakt ik moeilijk Philipsen erin kan wisselen. Ben benieuwd wat andere vinden
Tja over die 3 is het maar net wat je wil:
Naesen een bak ervaring, Vacek is meer een talent met hogere pieken en Vermeersch is de teamspeler die afhankelijk is van zijn teamgenoten.
Je hebt een paar steady puntenpakkers nodig en wat verrassingen om hoog te eindigen, maar wie?
Los daarvan haalt Philipsen in ieder geval de afgelopen twee gigantisch veel punten binnen en staat hij beide in de top 5 van die jaren. Als je hem niet nodig denkt te hebben dan ben ik wel benieuwd wie je in zijn plaats wel hebt? Dat moet dan een gigantisch puntenkanon zijn of meerdere.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.