Scorito Klassiekerspel 2025

1 2 ... 89 ... 94 95
sprintgeit

1. Pogacar

2. MvdP

3. WvA

4. Pidcock

5. de Lie

6. Wellens

7. Narvaez

8. Vermeersch

9. Vacek

10. Milan

11. Philipsen

12. Meeus

13. Magnier

14. Fretin

15. Groves

16. v Eetvelt

17. Gregoire

18. Bilbao

19. Schachmann

20. Blackmore

Na duizend jaar dubben uiteindelijk toch zonder Merlier gestart en met de Lie. Merlier komt er waarschijnlijk na MSR in voor Pidcock.

Al redelijk gevuld in de heuvels, dus daar heb ik eigenlijk maar 1 wissel nodig. 

Baal voornamelijk van het missen van Pedersen in MSR, maar in de overige ritten is hij als cap gewoon niet noodzakelijk en vind ik de Lie met BP, BdP en OHL, daarin iets veelzijdiger. We gaan het zien. Morgado wilde ik ook wel, die gaat nog wel aan wat ritten toegevoegd worden, maar op een gegeven moment kon ik geen offers meer brengen om Vermeersch te upgraden.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Ik heb het voorgevoel dat UAE een TJV'23-achtig voorjaar gaat rijden. Dus naast Pogi ook nog een waslijst aan podiumplekken met andere renners. Er moesten daarom per se 3 extra UAE's mee. Verder gewoon alle kop-en-schouders-kopmannen erin geklikt, waarbij het grootste hoofdbreken Pedersen vs De Lie was. Uiteindelijk de gok gewaagd met die laatste, op basis van zijn ietwat afwijkende programma t.o.v. de andere dure toppers.

De gedoodverfde kopmannen:

Pogacar, WvA, MvdP, Philipsen, Merlier, Pidcock

De prijzige middenklassers:

De Lie. Hoog plafond, diepe bodem, duur gokje, dood of de gladiolen.

Benoot. Solide puntenpakker, backup-kopman voor noodgevallen.

Narvaez. Klasbak die zowel op eigen kracht als via zijn ploegmaats heel veel punten kan gaan rapen.

De goedkope 3de caps en reservekopmannen:

vEetvelt + Bilbao (SB)

Fretin + Marit (BdP en SP)

De laffe teampuntenpakkers:

Groves, F.Vermeersch

Herregodts. Nog geen volledig programma bekend, ik gok erop dat hij naast het Vlaamse werk ook in de Ardennen ingezet wordt. 0% pickrate, ik voel me heel speciaal nu.

De juichrenners:

Lazkano. Bij Movistar vaak te druistig, als Bora hem wat Duitse degelijkheid bij kan brengen dan zie ik hem veel mooie uitslagen rijden.

Schachmann. Comeback kid of vergane glorie? We gaan het meemaken dames en heren. In het slechtste geval nog kans op wat teampuntjes via REV.

De JB van 500K:

Blackmore

De niet-JB van 500K:

Mayrhofer. Heel lang Berckmoes in het team gehad, maar die bacterie zat me toch niet lekker. Marius gaf in een Duits interview aan dat de kasseienklassiekers dit jaar zijn hoofddoel zijn, reden genoeg om het gokje te wagen.

Lang in het team, uiteindelijk gesneuveld:

Pedersen. Eerst het onderspit gedolven tegen De Lie, daarna was het hem + 500K of Benoot + Lazkano. De aanwezigheid van ploeggenoot Milan maakte hem net wat minder zeker als kopman, daarom voor optie B gegaan.

Axel Laurance. Overgestapt naar Ineos om voor eigen kans te kunnen rijden in de klassiekers, maar met nul koersen op z'n programma durfde ik de gok niet aan.

Thijssen. Vond 1M te duur voor een backup sprintkopman, dat is Marit geworden (die naar eigen zeggen ook gaat sprinten in de koersen die hij samen met Thijssen rijdt).

Segaert en Berckmoes. Dat is dus last minute Mayrhofer geworden.

Orluis Aular. Haha dit sloeg echt helemaal nergens op, goed dat ik die eruit heb gekegeld. (Let maar op, hij gaat +150 punten pakken.)

Geen geplande wissels. Mocht er een dure topper vroegtijdig uitvallen dan kan ik alsnog Pedersen of Milan inbrengen. En anders wachten we gewoon geduldig af tot de heuvels. Succes allemaal!

Laatst gewijzigd
oli4g

David, hopelijk doe je het goed, want ik heb maar 3 andere renners, die alledrie 750k of 500k kosten. Bizar

Koen

Benieuwd naar de ploeg van Nasibal

KV
Koen
Benieuwd naar de ploeg van Nasibal

En welke wisselstrategie hij uiteindelijk toegepast heeft. 
Ikzelf ben voor Pidcock-Vdp wissel gegaan. Ga ervan uit dat Pidders naar Giro mag. 

Quelbois

Het is koers !

Lekker dat we weer van start zijn. Mijn team voor dit jaar;

Pogi, WvA, de Lie, Pedersen, Pidcock, Philipsen, Merlier, Milan, Wellens, Groves, Vacek, Abrahamsen,  Narvaez, F Vermeersch , Gregoire, van Eetveld, Bilbao , Blackmore, Fretin en Bomboi

Veel namen spreken voor zich . Geen MvdP , lang getwijfeld toch gedaan . Dat zorgt toch voor overal goede kopmannen van weliswaar net iets mindere kwaliteit (Pedersen / de Lie, 3 sterkste sprinters) maar vanwege de hoeveelheid koersen tov de mindere uitslag in mijn (zeker te bediscussiëren) berekeningen. ook daardoor veel potentie in de 1 mln mannen (Vacek, de weinig genoemde Abrahamsen). Achteraf kijken we 'de koe in de kont ' en weten er of het een goede strategie was. Vol op de Pogi trein ook mogelijk daardoor met 4 UaE. 

De laatste twijfel was Kanter of Bomboi. Die jonge Belg heeft de voorkeur en mag voor de Rockets zijn gelijk gaan bewijzen en punten harken vooral in BdP en SP. 

Wissels ; alle opties open , afhankelijk van de Giro Wildcards, vorm en valpartijen. Mogelijk pas een zeer deftig heuvelteam met na BP (ook van Gils, Evenepoel, Cosnefroy of Teuns). Mocht eerder wisselen nodig zijn dan staan mannen als Mohoric en Benoot klaar in de coulissen.

Vandaag , Wout, de Lie en Pidcock in de bonus , morgen verwacht ik ook door het prachtige weer en beperkte wind een sprint met de 3 kleppers (in de volgende Milan , Merlier , Philipsen).

Mogelijk morgenmiddag al spijt van de niet MvdP keus maar het scenario: op ruime voorsprong is uiteraard de gewenste uitkomst.

Veel plezier allemaal 

Nijmos
Guido Maltempi
Ik heb het voorgevoel dat UAE een TJV'23-achtig voorjaar gaat rijden. Dus naast Pogi ook nog een was...

Ik heb een soortgelijk team en zat vooral met de vraag: wat als pogacar van aert of van der poel de e3 ofzo moet missen vanwege ziekte. Ga je dan wisselen om daar een derde captain te hebben?

Korovic

Ben hier gegaan voor veel 2.5 mil mannen om hopelijk toch een iets ander team te hebben (en mijn vermoeden is dat de toppers alles winnen het niet heel veel uit maakt of je 7de of 12de word, los van kopman). Het team:

De 4 toppers, wva, poga, mvp en jp

Teamgenoten van de toppers:

Benoot, Narvaez, f Vermeersch en politt.

Trek 2.5 millers Milan en Stuyven (stuyven beetje gok, maar vind hem laatste jaren wel stabiel klassiekers en heeft als voordeel tov pedersen (wel verwacht ik overall minder) dat die ook nog openingsweekend miss wat sprokkelt). SKujins Pedersen combi wel aan gedacht (voor stuyven/politt) maar betwijfel of dat beter uitpakt.

2.5 knaller mohoric rijd lekker veel en extra man Strade (en me derde kopman msr).

Pidcock waar ik de Pidcock merlier wissel toepas.

750kers magnier voor fomo en Kristoff (gaat voor zijn 100ste overwinning, ook is hij een cap keuze Schelde indien het regent (ipv Fretin), heb wel hoop dat die wat kan sprokkelen, teutenberg ook aan getwijfeld, maar Kristoff meer ervaring en rijd meer).

6* 500k

Obvious namen:

Fretin, Bilbao en Blackmore 

500k kassei gokjes 

MM gaf in interview aan gretig voor kassei klassiekers te zijn.

Samuel Watson gaf dit ook in een interview aan, al goede resultaten gereden dit jaar en Ineos wel goed gevoel over.

Laatste 500k was twijfel tussen heuvelmannen, waar het ging tussen Kwiat, zana en Fisher black.

Ben voor Fisher black gegaan, nadeel is dat wel alleen de Ardennen rijd. Maar goed in vorm begin jaar, vind hem ook echt een talent en kan eventueel nog teampunten pakken door van Gils als die zelf er niet boven eindigt. 

Daarbij had ik Strade met poga Pidcock Bilbao mohoric Blackmore en f vermeersch prima bezet. Hetzelfde geld voor MSR.

Pidcock merlier wissel en dan 2 voor heuvel.

Fomo Wellens (tot gister in me team, maar toch maar politt gedaan)

Pedersen (vorig jaar GW was erg knap).

2 Millers en 1.5 vond ik onzeker, al zullen Matthews skujins etc ook wel hun punten halen. Meeus ook beetje fomo door resultaten dit jaar, maar moet het ook nog maar zien met Pithie welsford lazkano tratnik etc in dat team.

De lie had ik ook wel graag gewild.

Ook skip ik de 1 Millers zoals groves naesen van eetvelt die ik ook wel in de punten verwacht.

JoostEmpty
KV
Die andere T van Ineos lijkt me een betere keuze. 

De T's van Ineos waren m'n laatste knoop die ik moest doorhakken. Heb ze lange tijd allebei gehad. Maar wilde ook Vauquelin nog inpassen om richting ardennen alvast 3 mogelijke caps te hebben zonder wissel. 

Tarling is uiteindelijk kind van de rekening geworden. Turner is wel mee. 

Ik verwacht nu dus dat Tarling een weergaloos voorjaar rijdt. 

Ted de la course

Alleskunners Pogi, Pidcock, Mohoric

Kasseienvreters WvA, Pedersen, Pithie 

Sprintkanonnen Merlier, Milan, Philipsen, Fretin

Team UAE Wellens, Narvaez, Vermeersch

Heuvelkleppers Van Eetvelt, Schachmann, Bilbao

Koopjes/verassingen Vacek, Mikhels, Naessen, Magnier

Vdp thuis gelaten omdat ik Pedersen niet thuis kon laten voor 3.5M, Merlier denk ik nodig is en alle 3 niet paste. Verwacht dat Pedersen in 2 extra koersen het verlies tov VDP in zijn 4 koersen compenseert. 

Blackmore, Mayrhofer en Moschetti hebben het net niet gehaald. 

Ecko

Behalve naar de selectie van Nasibal zijn jullie natuurlijk ook nieuwsgierig naar de kansloze krabbers die voor mij de schamele punten moeten binnenharken. Wel nu, dit zijn ze:

Pogacar met z'n kameraden Narváez, Wellens en Morgado. 

Philipsen, Milan, Merlier, Meeus, Fretin en ook Groves voor (onder meer) het betere sprintwerk. (Hm, dat zijn er toch best veel, zie ik nu.)

Van Aert, Pidcock en Pedersen voor al uw andere topnoteringen.

Lazkano, Naessen en Vacek voor minder te voorspellen topnoteringen.

Bilbao, Gregoire, Teuns en Van Eetvelt moeten pieken in de heuvelkoersen.

De wissels worden ingezet bij onvermijdelijke rampspoed en na Roubaix. 

BigMig
JoostEmpty
De T's van Ineos waren m'n laatste knoop die ik moest doorhakken. Heb ze lange tijd allebei gehad. M...

Ha leuk, hier ook LeVauq mee. Zag dat hij een pickrate had van 7 procent, wat ik nog best hoog vond (Maxi Schachmann bijvoorbeeld slechts 2 procent). Wel lang over getwijfeld, voelt meer als een gok dan zekerheid. Ben benieuwd wat hij gaat laten zien!

JoostEmpty

M'n hele team:

Pogacar, Vd Poel, Van Aert, Pidcock

Phillipsen, Milan, Fretin, Kristoff

Powless, Vauquelin, Gregoire

Narvaez, Politt, Stuyven, Mohoric 

Vacek, Blackmore, Magnier, Turner, Vermeersch

Wissel wordt Pidcock > Merlier na MSR. Zonder Merlier naar kbk is een gok die ik wel aandurf.

Als Pidcock toch meer gaat rijden wordt het Gregoire > Welsford oid.

Dan ook iig nog een wissel voor de heuvels. Evenepoel er in voor iemand die al is uitgereden. 1 wissel voor 'noodgevallen'. 

ditisdavid
oli4g
David, hopelijk doe je het goed, want ik heb maar 3 andere renners, die alledrie 750k of 500k kosten...

Dit geeft 'de kopmankeuzes gaan het verschil maken' wel een nieuwe dimensie ;) jij ook succes!

Laatst gewijzigd
Willempie94

Have fun en succes allen!

Pim Todcock

Voor mij de reeds meermaals genoemde namen. Maar daarnaast wat minder genoemde namen:

Hirschi: cijferde zich vorig jaar vaak weg voor Pogi, maar wist toch even de koppositie van de pcs dagraces over te nemen. Wel een gok met de karige programma's van Tudor.

Novak: de schaduw van Pogi, zal ws minimaal 4x teampunten pakken, waarvan de heuvelpunten redelijk zeker zijn.

Adria: kan op een goede dag zomaar met de betere klimmers mee en aankomen en met 6 wedstrijden al op de lijst een redelijk programma met kans op teampunten van diverse rijders. 

Vermaerke: toch iemand van de Picnics. Groot talent. Kan er zomaar uit komen dit jaar. Ook kans op teampuntjes met de afzwaaiende Bardet.

De wissels als een dure man uitvalt of niet meer rijdt.

dr klaas

Vermaeke eruit geklikt voor kwiat, verder heb ik braet Geen VDP, en geen wissels gepland, overige zijn al genoemd.  Succes allen

Keunn

De Lie, weer erin getrapt, weer teleurgesteld. Laatste keer dat ik hem in 1 van mijn teams klik.

Guido Maltempi
Nijmos
Ik heb een soortgelijk team en zat vooral met de vraag: wat als pogacar van aert of van der poel de...

In principe heb ik overal een geschikte reservekopman. Specifiek voor de E3 zou dat Narvaez zijn. Als bijv. MvdP/WvA er voor meerdere koersen uit ligt dan is Mads P de meest logische wissel. Maar dat is echt afhankelijk van de situatie, in principe is mijn heuvelteam sterk genoeg om aan één wissel voldoende te hebben dus een eerste calamiteitenwissel is niet meteen het einde van de wereld.

wessel2105
Keunn
De Lie, weer erin getrapt, weer teleurgesteld. Laatste keer dat ik hem in 1 van mijn teams klik.

Het hoofdpijn dossier is inderdaad begonnen

Korovic

Parel Watson maakt het gelijk waar:D

MrWest
Korovic

Haha nice!

nasibal
Korovic

Mooi hoor!

Hier vooral heel blij met 'parel' Waerenskjold, levert ook wel aardig :)

ladislaw
Keunn

Moest twee keer na pech terugkomen in het peleton, wat natuurlijk heel veel fysieke en mentale energie kostte. Het is duidelijk dat ie niet het beste team heeft, maar om nou te stellen dat het meteen een miskoop is slaat nergens op. Hij heeft net zoveel punten gepakt vandaag als veel andere favorieten en heeft nog 8 (!) ritten in het vooruitzicht.

TourDeFranceUnchained

Paultje kopman maken heeft toch mooi uitgepakt. Nu een koude Goud gele rakker. Alaaf.

1 2 ... 89 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.