Verbeterpunten Wielerflits

1 2 ... 220 221 222 223 »
Veenbrand

Vinden jullie trouwens dat video wat toevoegt bij een podcast? Zelf kijk ik het nooit maar ik vroeg me af of mensen eht nou echt leuk vindne naa rpratende hoofde te kijken die een podcast aan het opnemen zijn.

kraamhol
Wheely
Ik twijfel nog of dit allemaal een soort briljante Jiskefet achtige persiflage is (inclusief huilfot...

lol. Had nog wel een creative blur overheen gemogen natuurlijk.

Maillot à Pois

Wat ik wel verfrissend vind is dat hier nu een aantal goed onderbouwde meningen en interessante bedenkingen te lezen zijn van lezers die anders niet vaak reageren, daar waar dit topic het laatste jaar maar al te vaak gekaapt is door steeds weer dezelfde gebruikers die hier hun persoonlijke vendetta's kwamen uitvechten.

Oftewel elke crisis is een opportuniteit. Wielerflits, doe je er voordeel mee.

RiccardoRicco
Wheely
Ik twijfel nog of dit allemaal een soort briljante Jiskefet achtige persiflage is (inclusief huilfot...

Beetje onnodige getreiter dit. Je kan het allemaal niet eens zijn met de gang van zaken, maar dan blijf je toch lekker weg als je je er aan stoort? Wat voegt dit nou precies toe?

 

Alexander
Veenbrand
Je kan ook de moderne filosoof R van der Gijp aan halen en denken "laat gaan". Dat lijkt me wel het...

Ik zou dat juist niet doen. Als iemand te ver gaat gewoon blokkeren als redactie. Daarnaast werd in het verleden het ook heel vaak opgenomen voor de redactie door forumleden en de redactie legde vaak uit waarom zij iets hadden gedaan. De redactie was onderdeel van de community. Kortom het draaide juist om de onderlinge communicatie. Nu staat de redactie steeds verder af van de community en daarmee ook de content. Ik zou zeggen als redactie duik gewoon weer die community in. 

Fied
Wheely
Ik twijfel nog of dit allemaal een soort briljante Jiskefet achtige persiflage is (inclusief huilfot...

Met kritiek omgaan kunnen ze sowieso niet dat is al meermalen door henzelf bewezen. 

Romāns Vainšteins
Veenbrand
Vinden jullie trouwens dat video wat toevoegt bij een podcast? Zelf kijk ik het nooit maar ik vroeg...

Tegenovergesteld, het maakt het allemaal nog kneuteriger. Ongeacht welk topic of spreker.

xistnc
RiccardoRicco
Beetje onnodige getreiter dit. Je kan het allemaal niet eens zijn met de gang van zaken, maar dan bl...

Of je draait het om. Als er één iemand is die je niet kunt verwijten dat het een treiteraar is, is het Wheely. En als die al kennelijk de behoefte heeft zich zo kritisch op te stellen, wil dat nogal wat zeggen. Hangt er maar net vanaf hoe goed je als WF je community kent en hoe serieus je die neemt. Dus ja, dan kan het wat toevoegen.

Whyze Katje
Veenbrand
Vinden jullie trouwens dat video wat toevoegt bij een podcast? Zelf kijk ik het nooit maar ik vroeg...

Als niet podcast luisteraar houdt beeld mij meer gefocused. Op enkel praten kan ik mij maar moeilijk concentreren. Dus in die zin zou het wel iets toevoegen. Maar of ik nu wel zou gaan luisteren als er beeld bij was, heel misschien als het tot pakweg een 15 minuten beperkt zou zijn. Podcasts vind ik persoonlijk veel en veel te lang. Plus dat je moet blijven luisteren om de essentie op te pakken. Bij lezen kun je de oninteressante passages doorscannen en meteen naar de belangrijke stukken gaan. Ik heb ook meteen gekeken of ik die podcast van gisteren versneld kon afspelen maar helaas.  

Euro Punten

Hoi. Geen actief lid, zelfs speciaal voor dit topic een account aangemaakt (niet belbaar, tenzij ze IP-adres gaan linken aan een Scorito-speler, maar dat zullen ze wel niet (kunnen) doen toch? ;-)), maar wel met stijgende verbazing dit topic gelezen. 

Ik kom al meer dan tien jaar op WielerFlits. En lees alle reacties altijd graag. Maar waar daar voorheen echt heel goede bijdrages tussenstonden, is het de laatste jaren meer en meer verworven tot een plek waar de een nog harder uitdeelt dan de ander. Leden tegen elkaar, maar toch ook met enige regelmaat richting de redactie. Vaak met z'n allen. Daar zal ik me op concentreren. 

Ik vraag me wel eens af: waar hebben ze dat aan verdiend? Ik lees hier vaak terug dat ze kritiek moeten kunnen hebben. Dat is zeker zo. Maar dat gaat ook al een paar jaar heel goed, met een uitspatting hier en daar uitgezonderd. Die ik overigens wel kan begrijpen. Zelf heb ik het idee dat er bepaalde frustraties zijn (ik lees veel over moderatie of het niets doen met verbeterpunten) en omdat dit gevoel niet is weggenomen, dat het op een andere manier wordt geuit op bijvoorbeeld journalistieke content.

Ik ben zelf automonteur. Daar ben ik voor geschoold. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ik de allerbeste ben. Maar als er dagelijks of op frequente basis autoliefhebbers de garage binnenstappen en vervolgens onder de brug gaan staan zeggen wat ik moet doen, dan zou ik daar na verloop van tijd best klaar mee zijn. Als dat ook nog op een vervelende toon is, dan gaat diegene op een gegeven moment echt van het terrein af en zorg ik ervoor dat diegene ook niet terugkeert. Is hier niet gewoon hetzelfde aan de hand? ;-) 

Voor alle fanatieke community-leden: er werken mensen aan een gratis product voor ons. Nu is het typisch Nederlands om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar je kan ook blij zijn met wat je krijgt. Ik las hier of in het andere topic over spiegels voorhouden, maar wie zijn wij dat om te zeggen tegen de eigenaar van deze winkel? Ik krijg soms echt het gevoel dat jullie vooral jezelf erg belangrijk vinden.

@Fied dat is ook zoiets. Hoe weet je dat nu? Als je ergens kritiek op hebt en iemand anders is het daar niet mee eens, dan kan dat toch? Het is niet zo dat als persoon A iets zegt, persoon B dat automatisch maar moet opvolgen. En als persoon B dat besluit niet te doen, persoon A dan maar concludeert dat ze er niets mee doen of er niet mee om kunnen gaan. Er heerst hier alleen bij een aantal fanatiekevolgers de perceptie 'ik heb gelijk, dus jij moet luisteren'.

En fin, het zijn zo maar een paar gedachten van een objectieve lezer van zowel artikelen áls reacties.

xistnc

"Maar als er dagelijks of op frequente basis autoliefhebbers de garage binnenstappen en vervolgens onder de brug gaan staan zeggen wat ik moet doen, dan zou ik daar na verloop van tijd best klaar mee zijn."

Die vergelijking gaat natuurlijk maar voor een heel klein stukje op. Als in een artikel de bronvermelding en hoor/wederhoor ontbreekt en/of er heeft gezien de spel- en andere taalfouten overduidelijk geen redactieslag plaats gevonden, dan is het niet nodig om onder de brug mee te kijken. Het obligate 'graag alleen inhoudelijk reageren' gaat dan niet op, want je kunt in dat geval de inhoud niet los zien van hetgeen ontbreekt. Iets dergelijks geldt als een kop of artikel overduidelijk geschreven is vanuit het idee "als er geen nieuws is moet je het zelf maken" of ander effectbejag.

Alweer ruime tijd geleden was er de mogelijkheid om een link aan te klikken en daarmee taalfouten en andere onzorgvuldigheden onder de aandacht van de redactie te brengen, zodat dit niet via de reacties onder het artikel hoefde. Dat heeft een tijdje prima gewerkt.

RiccardoRicco
xistnc
Of je draait het om. Als er één iemand is die je niet kunt verwijten dat het een treit...

Jij kent iedereen beter dan ik uit de "community", dus je zal ongetwijfeld een punt hebben. Het lijkt me echter onnodig om zo je punt te maken. Als iedereen lekker bij de inhoud blijft zonder het persoonlijk te maken, dan zou het er wellicht wat gemoedelijker aan toegaan. 

We kunnen elkaar ook respecteren, ook de heren van Wielerflits voor wat voor (goed) nieuws ze allemaal brengen. Als jouw werk - waar je veel tijd en energie in steekt - continue wordt afgefikt zonder af en toe een compliment te krijgen raak je ook gefrustreerd en teleurgesteld. Het lijkt nu een soort openbaar functioneringsggesprek. Zou jij je ok voelen als je functioneren wordt besproken tegenover het hele kantoor/werkplaats? Dat maakt het de WF-redactie misschien ook makkelijker iets te doen met de kritiek. Dan is het meer reageren ipv verdedigen.  

Ook ik heb me in de reacties wel schuldig gemaakt aan een vervelende manier van reageren. Sterker, ten tijde van de SQS saga vorig jaar ben ik er zelfs vanaf gegooid (nooit schelden of nare woorden/verwijten, wel felheid). Dat heeft me toen aan het denken gezet en ik merk dat een ander emanier van reageren veel beter wordt ontvangen. Naar aanleiding van de podcast heeft het me nogmaals aan het denken gezet. Het kan soms ook wat neutraler/feitelijker en minder met de "bijl". De ontvangers zijn net mensen, zoals wij ;)

Daarbij zeg ik niet dat het allemaal hosanna moet zijn, maar iets meer balans is wel op zijn plaats. Geef gewoon feedback op een normale toon of stel een verduidelijkende vraag onder een artikel waarop ze kunnen reageren. Maw, ga eens met elkaar in gesprek. 

Dat geldt voor de community zelf, alsmede de redactie. Dat komt de verstandhouding ten goede.

*het bewerken zijn aanpassingen in typo's geweest

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nou, als fervent discussieerder kan ik wel toegeven enigszins gefrustreerd te zijn door de explosie aan artikelen waardoor de discussie niet centraal te voeren is. Ook het ter ziele gaan van het prachtige 'volg hier' vind ik nog steeds doodzonde, ook dat levert enige frustratie op.

En volgens mij moet het makkelijk én-én kunnen: dan wel door de discussiesectie naar híer te halen met een discussie per casus óf, mooier nog, per onderwerp één centrale variant van het label 'discussie voorzien en alleen dáár reacties toestaan. Dan zijn alle wensen gedekt, en al helemaal wanneer je net zoals bij wedstrijdverslagen (waaronder je uiteraard een discussiesectie zet) hierop filteren kunt.

En breng alsjeblieft 'volg hier' terug in de vorm zoals het was. Tussen de reacties op nieuwsartikelen staat nu en dan best troep maar in zo'n liveblog is het echt vele malen erger. Ik begrijp echt niet dat die vorm zo geprfereerd wordt.

Laatst gewijzigd
Wheely
RiccardoRicco
Beetje onnodige getreiter dit. Je kan het allemaal niet eens zijn met de gang van zaken, maar dan bl...

Ik snap gewoon niet zo goed waarom ze dit niet intern bespreken. Dit komt toch een beetje gek over, dit is nu helemaal geen podcast over wielrennen maar een podcast over wielerflits en zijn reageerders, die tegelijkertijd maar marginaal zouden zijn in het grote plaatje. Voor mij en andere meubelstukken boeiend maar ze leggen er nu enorm de nadruk op en maken het zelf groter dan het is. 

Dit zeg ik overigens als groot fan van de site en de redactie. 

RiccardoRicco
Wheely
Ik snap gewoon niet zo goed waarom ze dit niet intern bespreken. Dit komt toch een beetje gek over,...

Nou volgens mij willen ze juist de Wielerflits liefhebber context en duiding geven over het dilemma waar ze mee stoeien. Iets wat ik ook begrijp. Dat willen ze in transparantie en openheid doen. Wat mij betreft siert ze dat.

De manier waarop dit wordt aangepakt (bijdrage community aan site gebruik, misschien iets te verdedigend  wat ook kan voortkomen doordat ze zich al aangevallen voelen door de constante stroom kritiek) is wellicht wat onhandig. Maar met name hoe het uitpakt is misschien niet zoals ze hadden voorzien. Bij mij, en waarschijnlijk bij ons allemaal, doen we ook wel eens iets wat anders uitpakt dan gehoopt, ook al zijn de intenties goed.

Stel we reageren bij Teunissen bericht:

  • Het is nu onduidelijk of het contract is getekend of dat het een mondelinge overeenkomst is. Indien het eerste, is het contract dan verbroken? Zouden jullie nader kunnen duiden / aanvullen?

Of bij het Lotto Dstny bericht:

  • Van hoeveel bronnen is er sprake? Nu lijkt het alsof Eenkhoorn zijn gram haalt. Is er ook wederhoor geweest bij Dstny? Wellicht kunnen jullie dit nader duiden / aanvullen?

Ik kan me voorstellen dat de heren er dan een stuk makkelijker mee om kunnen gaan. Dan is het ook aan hen om hier dan iets mee te doen en/of op te reageren en dat terug te koppelen.

Overigens dus niks naar jou persoonlijk dit (toevallig pikte ik deze eruit tussen de lange brij van berichten). Volgens mij is uiteindleijk iedereen enorm betrokken bij dit platform, laten we dan onze liefde voor de sport en het platform positief inzetten.

Laatst gewijzigd
Zen Hooligan The Shakra Jugend
Christian
Ik reageer meestal niet maar lees/kijk hier veel. Er is een brede consensus onder de lezers in de re...

Ik wil me graag volledig aansluiten bij Christian. Ten eerste kom ik net als velen vooral op de site vanwege de mogenlijkheid om met anderen in gesprek te gaan. Ik geniet van de comments, zelfs als die soms over de schreef gaan. Uiteraard zijn er ook op Wielerflits soms idioten die denken dat ze alles maar kunnen zeggen veilig vanachter het toetsenbord. Als volwassen persoon moet je dat van je af kunnen laten glijden lijkt mij. Als redactie van Wielerflits kan je juist leren van de kritiek. Niet leuk om te horen, maar er zal af en toe ook wel een kern van waarheid in zitten. Dat kan je ook gebruiken om jezelf te verbeteren. 

Puddingbenen

Ik zie in de reacties onder de nieuwsartikelen ineens allerlei blanco regels (bijv. bij het UCI schorst Iserbyt-artikel). Alsof er een reactie staat die voor niemand zichtbaar is.

Ben ik de enige die dat ziet? En zo niet, wat zijn dat dan voor "lege velden"?

Overigens staat bij mij nog altijd dat irritante "wachten op approval" bij iedere post die ik plaats. Wanneer gaat dat een keer verdwijnen, volgens mij is daar namelijk geen enkele reden voor en zijn mijn posts altijd prima confom huisregels.

Raul Alcala

en zijn mijn posts altijd prima confom huisregels.

Zoekt emoji

kraamhol
Puddingbenen
Ik zie in de reacties onder de nieuwsartikelen ineens allerlei blanco regels (bijv. bij het UCI scho...

Ik zie alleen de spatieregels, die krijg je helaas als je een enter plaatst, maar leest wel iets prettiger. Verder is die curatele zeer merkwaardig, ik sta al een half jaar onder curatele in de reacties, denk dat het automatisch gaat als je wordt gerapporteerd (door bv rem fanboyz die weinig kunnen hebben:), maar geen idee wanneer zoiets wordt opgeheven. Misschien heeft beheer een antwoord?

Edit: volgens mij ben jij een relatief nieuw lid? Dan is er altijd eerst approval nodig, ook geen idee hoe lang dat duurt, misschien heeft beheer een antwoord?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 220 221 222 223 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.