Scorito Giro 2025

1 2 ... 130 131 132 133
Nijmos

Het is een fout geweest de bergtrui op te trekken en gelijk te stellen aan de puntentrui. Die laatste is veel meer teameffort, veel meer voor een topper, en veel voorspelbaarder. Daarnaast zou het goed zijn als de jongerentruiteampunten geabsorbeerd worden door de leiderstrui: als de leider in het jongerenklassement óók de leider is in het algemeen klassement vervallen de teampunten voor de jongerentrui.

CyclingDonkey
jvdh
Ja precies. Teampunten zijn prima alleen de verhoudingen zoals ze nu zijn kunnen beter vind ik. 

Dan kan ik me daar wel in vinden. Maar het is nu zoals het is. We moeten het ermee doen. En zoals het nu is vind ik het ook al 1 van de leukste wieler poules. Juist vanwege het spel element. Moeilijk om dat zo te maken dat iedereen het perfect vind. 

Zo nu en dan passen ze ook wel de regels aan. Wie weet worden de individuele punten nog wel eens wat hoger en/of de teampunten wat lager 

We gaan t zien

Voor nu, succes met je team deze Giro 💪

CyclingDonkey
Nijmos
Het is een fout geweest de bergtrui op te trekken en gelijk te stellen aan de puntentrui. Die laatst...

Mbt de bergtrui zoek ik het meer bij de UCI. Persoonlijk zou ik het heel leuk vinden als ze dit klassement wat interessanter maken waardoor het echt iets wordt om voor te vechten door meerdere renners. De term "bergtrui" vind ik ook wat matig. Als het echt voor de beste klimmer moet zijn is die overbodig, want die zit bij de klassement renners. Van mij mogen ze er meer UCI punten voor geven zodat die interessant wordt voor een hoop teams die op de grens staan tussen de PRO en WT. 

Op die manier wordt die strijd ook iets voorspellender (wie er voor gaan dat is dan) en zullen ook meer knechten in worden gezet. 

Dat maakt de soms wat saaie tussenfase van de etappes ook wat interessanter 

Al met al moet ik wel zeggen dat zolang de UCI dit niet doet je wel gelijk hebt mbt scoritopunten in de huidige vorm. Het is nu wel wat meer geluk hebben met die trui 

Maganor01

Vine lek :D 

manmanman wat een giro....

Gladiool

Was ook retesnel onderweg.

hjjanssen1973

Ik wou net zeggen dat Vine laat lopen, maar lek dus?

jenzrscl

Tarling beast, hoole en hayter ook prima tijdrit! 

Gladiool
hjjanssen1973
Ik wou net zeggen dat Vine laat lopen, maar lek dus?

Was volgens de GPS na een kilometer of 5 sneller dan Tarling, maar reed inderdaad lek.

bdebouwer

Van Aert naar verwachting gepresteerd, had ik hem toch weer overgewaardeerd. 

hjjanssen1973
Gladiool
Was volgens de GPS na een kilometer of 5 sneller dan Tarling, maar reed inderdaad lek.

Jammer! Mijn cap heeft het dan toch nog goed gedaan.

mirkodek

Twee tijdritten, 2x WvA gecapped. Zonde....

Canyon72
mirkodek
Twee tijdritten, 2x WvA gecapped. Zonde....

Idem dito😟

DennisdeMenniss

Wordt vanochtend wakker, lees wat weerberichten, weet je wat, we gaan gewoon voor Hoole als cap. Dat pakt tot op heden wel heel goed uit.. zou mooi zijn als hij hem zou winnen.

hjjanssen1973
DennisdeMenniss
Wordt vanochtend wakker, lees wat weerberichten, weet je wat, we gaan gewoon voor Hoole als cap. Dat...

Dat heb je goed ingeschat!

floda

Op basis van dat weerbericht had ik vine.... past inderdaad wel in deze giro. Maar goed met 3x trek opgesteld naast vine hoop ik van harte dan hoole wint 

kwarc

Het ging veel over de regen, maar het is dan toch de wind die 't m doet.

CyclingDonkey
kwarc
Het ging veel over de regen, maar het is dan toch de wind die 't m doet.

Van droog naar regen brengt de wind

Altijd wel even opletten waar het front vandaan komt. In dit geval vanaf Pisa, dus tegen 

KV

En Frigo die dan ook nog wat bankpunten oplevert terwijl hij het morgen moet doen. 

floda

Windy app aanschaffen jongens. App gebruikt door zeilers, geeft zowel wind, windrichting als regen erg goed aan. En daar kon je zien dat de wind ging draaien van schuin mee naar schuin tegen. Los van regen kans toename 

Jens Voigt

Vandaag al die mensen die Pedersen op hebben gesteld ineens ook nog teampunten voor Hoole. Wat een grap is dit spel.

Daan Brakenhoff
Jens Voigt
Vandaag al die mensen die Pedersen op hebben gesteld ineens ook nog teampunten voor Hoole. Wat een g...

Is weer volle Trek bingo vandaag! 

Ragnar Lolbroek

Duffe tijdrit vind ik het. Hou niet van ritjes met wisselende weersomstandigheden. Iedereen gewoon volle neut!!!

ditisdavid

Op het laatst Vacek cappen pakt ook niet helemaal lekker uit...

Abbronzato Ciclista

Dat is lekker intunen met Hoole als cap. Tot nu toe een excellent Scoritoverloop met een voorlopige top 10 notering. Hopelijk zet dit door. 

Jammer wel van Vacek, had het hem gegund om hier een goede rit neer te zetten en komende week nog een poging voor het roze te doen. Maar enfin, misschien krijgt hij zo wat meer ruimte. 

ditisdavid

Dit worden recordlage scores voor een tijdrit. Zonder Hoole, Tarling of Hayter ga ik ook flink zakken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 130 131 132 133

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.