Groves had ik twee weken geleden ook niet opgeschreven voor deze etappe. De enige sprinters die er bij mij inkomen zijn Pedersen en misschien Strong (die dan samen met Vendrame en Carapaz types als Scaroni, Gee, en 2x UAE-teampunten op de bank houdt).
Kopman is ook wel een dingetje. Valt voor Pedersen, Vacek, Pidcock, Roglic, Ayuso en Ciccone allezes wel wat te zeggen...
Wat interessant is in deze Giro dat voor de perfecte verdeling de traditionele verdeling sprint/ak/tijdrit/vlucht eigenlijk niet toereikend is. Normaal selecteer je de wat sterkere sprinters en kan je die overal opstellen. Alleen waren hier heel veel zwaardere etappes ook te zwaar voor de redelijk klimmende sprinters en moet je dus al een categorie hebben die nog iets beter klimt
Er zijn eigenlijk van tevoren maar 2 renners te selecteren (Pedersen en groves) die je zowel in een vlakke sprint als een sprint na een zware etappe kan opstellen.
Dan zijn er sterke sprinters (fiorelli, strong, van Aert, vendrame, Aular) die op het vlakke echt tekort komen
En snelle sprinters die echt tekort komen als het zwaar wordt ( van Uden, Bennett, Kooij, etc)
Dus misschien moest je achteraf wel een soort verdeling hebben van groves+Pedersen plus een aantal sterke sprinters die je evt in heuvelaanvalsrittem kan opstellen en een aantal echte sprinters.
In totaal zou je dan misschien wel op 8 of 9 uitkomen. (Groves, Pedersen + 3/4 vlakke + 3/4 sterke.
Ja waar moet je beginnen voor morgen qua team met keuze uit Pedersen, Ayuso, Roglic, Del Toro, Carapa, Bernal, Pidcock Storer, Gee, Strong, Magnier, Vine, Vacek en Pluimers
ik denk dat ik maar voor Pedersen, Ayuso, Roglic, Del Toro, Carapaz, Pidcock, Bernal ga als de zeven zekere. Daarachter vind ik het toch pittig haha.
Morgen del toro cap.
Hoe die met gemak won tegen ciccione en pidcock gisteren zonder door te sprinten..
Voor de sterke sprinters(ook mads) word die redbull sprint wel klote , 1.8km aan 6.6% 10km voor finish.. daar zal nog hard gebikkeld worden normaal voor bonis door uae, en dwn zal het wel niet meer stil vallen
Is gewoon finish rondje van giro del veneto. Daar won strong afgelopen jaar. Aanloop is veel makkelijker dan in etappe 5 dus denk dat pedersen en strong er nog bij zijn. Misschien aular en Groves maar daar vrees ik voor. Vendrame/pluimers/ulissi zou moeten kunnen.
heb Wout en del toro niet maar die lijken wel goede captains. Twijfel zelf tussen mads en vacek.
Ik verwacht morgen een flink tempo waarin de klassementsmannen elkaar toch het hoofd op hol brengen waardoor die gaan strijden om de voorste plekken in het peleton en volle bak omhoog knallen. Ik zie van de sprinters alleen Pedersen een kans maken om vooraan mee te doen, strong en groves laat ik op de bank. Een vlucht zou natuurlijk ook kunnen, maar daar is lastig op te anticiperen
Indeleiderstrui heeft het spot on. Het is dezelfde laatste km als in 2015, maar toen kwamen ze vanuit de andere kant aan met snelheid. Nu komen ze met een scherpe bocht aan.
In de Giro del Veneto komen ze ook met snelheid aan en ligt de finish 250m eerder. Die laatste 250m zijn 10+%.
Lijkt me kansloos voor de sprinters, zelfs voor Mads. Al geef ik hem misschien nog het voordeel van de twijfel vanwege zijn 8 zekere punten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.