Nee iets minder zware aanloop. Dus Strong is zeker een gokje. In mijn geval twijfelde ik tussen Strong en Fiorelli. En bij de H2H op PCS zag ik dat Strong hem er meestal wel oplegt.
Daarnaast is dit wel de Giro natuurlijk en geen 1.Pro koers, dus het zal zeker ook hard gaan op de 1-na-laatste klim.
Dus met 4x UAE verwacht ik dus ook dat het een AK uitslag wordt met hopelijk UAE als winnaar en zoniet heb ik de hedge op de teampunten
Selectie staat enige hoofdbreker die overblijft is als volgt..
Gee/Strong vs 11 teampuntjes UAE met mogelijk een +10 ptn bonus in het geval een Del Toro/Ayuso wint..
In dat laatste geval moeten ze top 10 rijden om dat te overtreffen en dat zie ik niet snel gebeuren.
Wint UAE niet (hetgeen prima mogelijk), is dat slechts top 15 en dat zou denk ik wél kunnen, mits er niet als gekken gekoerst wordt op de eerdere klimmetjes die dag..
Ik ben er nog niet aan uit! Iemand die zijn/haar visie wil delen?
Ayuso
McNulty
Vine
Ciccone
Pedersen
Pidcock
Tiberi
Storer
Gee
Op de bank: Strong/Poole/Piganzoli
Ik heb geen Roglic/WVA/Carapaz ... dus dat maakt het iets 'makkelijker'/ da's logisch
Als ik alles zo zie, lees en hoor, gaat dit een AK aankomst worden en hoeven we van de punchy sprinters niks te verwachten. Strong overtuigt de hele Giro al niet en blijft bij mij op de bank (en is daarmee ook echt een miskoop want als je hem hier niet opstelt: waar dan wel?).
Pedersen is een beest maar gaat ook niet mee. Mannen als Vendrame en Scaroni een te grote gok. Misschien dat ik een gokje neem met WvA, die gaat het zeker proberen en als ie dan goed is dan is top 10 zeker haalbaar.
Poole sprint altijd mee dus die staat erin. McNulty met zekere 11 punten en dikke kans op 21 is ook een redelijke zekerheid. Twijfel nog tussen Storer/Gee voor het laatste plekje.
En cap keuze voor (waarschijnlijk) Ayuso, Pidcock of YOLO WvA zal wel weer een last minute impulsieve keuze worden 😅
Poole blijft bij mij juist sowieso op de bank, deze keer zal iedereen meesprinten om niet op een gaatje gereden te worden en hij was eergisteren echt niet goed.
Laatste twee plekjes gaan daarmee tussen Gee, Vendrame en 2x UAE, nog even dubben maar ik neig naar Gee + 1x UAE. Baal trouwens echt van mezelf dat ik voor de ronde niet heb gezien dat de finish niet identiek is aan Giro del Veneto, had ik dat wel gedaan dan was dat voor mij de doorslaggevende factor geweest om miskoop Strong uit mijn team te laten. Stel hem vandaag ook niet op.
Welke twee denken jullie dat het kortste kan eindigen op dergelijke aankomst?
Hermans, Scaroni, Gee of Bernal?
Zag net op Sporza dat Gilbert hier overtuigend won in 2015 (blijkbaar 300m korter).
Hermans lijkt me ook wel een type "light" Gilbert?
Pidcock captain, Roglic, Ayuso, Ciccone, S. Yates, Gee, Pedersen, Vine en Hermans.
Scaroni en Bernal bank..
Ja, ik heb Pedersen ook opgesteld. Met van Aert. Maar gezien de Giro 2015, etappe 12, is het het niet waard om types Groves op te stellen. Top-20 voornamelijk klassementsmannen, met een goede Gilbert ervoor.
Ik ben er niet van overtuigd dat Pedersen dit uberhaupt kan, maar gezien zijn vorm staat hij erin. Voor de rest klassementsspul, Strong staat er naast. Die won in Veneto op deze plek, in een minder veld, met 250 meter minder te gaan á 10%. Die zie ik het niet doen vandaag.
Ik proef hier ook veel twijfel over Pedersen, dezelfde twijfel die ik eigenlijk al had.
Ik had hem er ook niet in totdat ik weer alle voorspellingen ging lezen waarin hij tot een van de favorieten wordt gebombardeerd.
Ik laat hem toch maar thuis, temeer omdat trek andere renners heeft die hier ook gewoon goed kunnen presteren. Als pedersen nou de enige renner was die hier iets kan, dan was het wellicht een ander verhaal.
Bilbao, fortunato en ullisi zit ik alleen mee.
Het is voor nu maar fortunato en ullisi voor de zekere punten. Bilbao kost me tot nu toe alleen maar punten.
Ik had ook godon niet mee moeten nemen, die pak je voor dit soort ritten en dan uiteindelijk stel je hem niet op.
Edit, ik ben ook dom, fortunato er uit en pedersen er in. Evenveel punten en heel misschien kans op meer
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.