Als er onderling leuke strijd is tussen de vluchters en het is tot het eind spannend dan is het leuk. Ook als de vluchter het net wel of net niet red ten opzichte van het aanstormende peleton. Wat ik minder boeiend vind is als een Scaroni en Fortunato hand in hand over de lijn gaan fietsen.
Klopt. De rit van asgreen was wel beklijvend.
Uiteindelijk winnen inmiddels prodhomme asgreen denz scaroni en plapp vanuit de vroege vlucht dus zo weinig is dat ook helemaal niet. Daarnaast was het nog 2x tot het einde spannend of de vlucht het zou halen. Toen carapaz won (groep poels) en toen del Toro (bardet wordt nipt tweede) won.
Deze giro is in elk geval de leukste ronde in tijden.
Toch wel de zuurste grote ronde in tijden met mijn halve bergteam dat is uitgevallen: Roglic, Ayuso, Landa, Ciccone en Vine, en het missen van Carapaz en Del Toro. En dan te bedenken dat Del Toro zo duur was als Moschetti, what was I thinking...
Verder vind ik de koers ook niet super interessant, te weinig teams die wat willen / ervoor gaan. Ook logisch met zoveel toppers die uitvallen, jammer aangezien het parcours er een is die anders voor het nodige vuurwerk had gezorgd. Hopelijk vandaag nog mooi duel tussen de twee heren die de koers nog wel kleuren.
Helaas, hier is er eentje. Hele tijd in mijn selectie gehad. Op het laatste moment toch nog een kleine aanpassing gedaan, want 'waar en hoe vaak ga ik hem opstellen'. We zien allemaal hoe dat afgelopen is. Al ligt 62% niet alleen aan het ontbreken van DT.
Heb hem ook niet, maar sta alsnog wel op 97,5% dankzij team Lidl. En als ik Scaroni wat vaker had opgesteld, had ik richting goud gestaan.
Ik zag Del Toro simpelweg als een dure knecht voor Ayuso en Yates. Had verwacht dat hij het zou laten lopen wanneer hij z'n knechtenrol had vervuld. Ik zat er helaas (voor mijn scorito) volledig naast.
Dat is makkelijk de giro winnen als je directe tegenstanders alleen maar naar elkaar blijven kijken. Wel grote klasse van Yates hoor hoe hij er voor ging op die klim. Ik snap Carapaz, maar hoe moet hij nou weten dat UAE denkt van joh laat die Yates maar lekker de giro winnen, kan ons het schelen. Onbegrijpelijk. Zo ziet Carapaz er ook dom uit, terwijl het een slimme zet van hem was. Maar UAE zegt eigenlijk zolang Carapaz het roze maar niet pakt zijn wij blij.
Is er iemand die mij kan uitleggen wat Del Toro gedaan heeft vandaag. Niks ten nadele van Yates hij rijdt gewoon een sterke etappe.
Maar wat Del Toro doet hier is toch een grote wanprestatie. Niemand mee in de kopgroep dat getuigd al van geen plan. Carapaz heeft in ieder geval nog meerdere malen aangevallen en zelfs nog geprobeerd het gat te dichten maar als Del Toro zijnde gewoon weigeren om mee te rijden vind ik echt onberijpelijk.
En dat die Del Toro dan ook nog sprint en na de finish gezellig met Pelizzari op de foto gaat alsof hij een wereldprestatie geleverd heeft. Ik vind het gewoon een beetje disrespectvol naar de koers bijna de manier hoe UAE vandaag gereden heeft.
ik hoop dat iemand hier een betere uitleg voor heeft dan ik, want ik weet oprecht niet waar ik naar heb zitten kijken vandaag.
Snap niet dat Carapaz verwijten krijgt op Eurosport. Carapaz heeft het tactisch goed gedaan. Proberen Del Toro los te rijden, dat lukte helaas niet. En vervolgens zou Del Toro achter Yates aan moeten voor zn roze trui, waarbij hij dan in het wiel kan zitten. Alleen Del Toro heeft het volledig vertikt achter Yates aan te gaan. Dat sprintje voor die ereplaats is toch wel het genantste van alles.
Dat sprintje en dat geproost met Pellizzari deed wel echt pijn aan de ogen. Zo respectloos naar de grandeur van de Giro en het werk van zijn ploegmaten. En als ik de berichten mocht geloven zat heel Mexico voor de tv, zouden die mensen een beetje trots zijn nu?
Waarom al die kritiek op een jongen die aan het lachen is nadat die 2e wordt in de Giro? Laat die jongen genieten, joh. Je mag trots zijn op zo’n prestatie, ook als je net niet wint. Hij is 21 jaar en rijdt nu al mee om de winst in een van de grootste koersen ter wereld. Het is een ongelofelijke prestatie waar 99% van de renners alleen maar van kan dromen. Al helemaal van zijn leeftijd.
De kritiek zit hem vooral in het feit dat je gewoon kan zien dat hij niet alles gegeven heeft vandaag. Het gemak waarmee hij bijvoorbeeld die sprint wint en telkens de gaatjes dicht rijdt naar Carapaz dat laat gewoon zien dat hij energie over had.
Tuurlijk als je van te voren had gezegd dat hij 2e werd had het gros van de mensen je voor gek verklaard. Maar de manier hoe hij deze etappe gereden heeft lijkt haast wel alsof het roze hem of de ploeg geen reet interesseerde. Dat is naar mijn mening de reden waarom iedereen valt over de manier hoe Del Toro over de streep komt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/isaac-del-toro-bedwingt-tranen-na-verliezen-giro-geloof-nu-wat-tadej-tegen-me-heeft-gezegd/
Uit dit stukje blijkt dat ook wel dat hij alleen bezig was met Carapaz sterker nog hij geeft Carapaz zelfs een beetje de schuld dat het gat niet is dichtgereden op de Finestre daar mag nog wel wat zelfreflectie overheen.
In het volgende stukje gaat Carapaz er in ieder geval met gestrekt been in en verteld haar fijn hoe hij erover denkt.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/richard-carapaz-sneert-naar-del-toro-hij-weet-niet-hoe-hij-op-de-juiste-manier-moet-koersen/
Wat een koers vandaag, fantastisch, om van te smullen. Van Aert weer goud waard.
Voor de wielrenners die 99% halen, benieuwd naar een reflectie van jullie op jullie selectie. Wat was jullie strategie aan het begin om te komen tot jullie selectie en hoe is dat uitgepakt? Zou je dat uiteen kunnen zetten?
Heb zelf de indruk dat deze Giro enorm onvoorspelbaar is gelopen, dus hulde voor degene die bewust in de 99% zijn gekomen.
Het is Yates gegund, bere sterke klim gereden.
Del Toro toch te onervaren om alleen maar op en nr 2 te reageren, deed hij ook toen Yates nr 2 stond.
Ook raar dat de ploegleiding Del Toro niet heeft aangespoord te rijden.
Yates onderschatten en hem te ver weg laten rijden met een v Aert ervoor is best amateuristisch.
Het is wel de Giro wat ze verspelen.
Of waren ze bang dat Del Toro zou instorten wanneer hij vol in achtervolging was gegaan?
Dan maar instorten toch. Ik zou liever de Giro verliezen met de wetenschap dat ik alles gegeven heb dan de rest van je leven moeten terugdenken aan die Giro die je misschien wel had gewonnen als je je benen niet stil had gehouden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.