Scorito Giro 2025

1 2 ... 27 ... 35 36
berggie1987

In hoeverre nemen jullie mee wanneer iemand zijn punten haalt? In 3 weken is de kans om uit te vallen groter dan in 1 week. Ofwel als je verwacht dat iemand veel punten haalt in week 1 of 2 is de kans op mislopen punten door uitval kleiner dan als je verwacht dat diegene de punten haalt in week 3.

Kort gezegd: als een sprinter halverwege uitvalt loopt hij minder dan de helft van zijn punten mis. Als Roglic halverwege uitvalt loopt hij misschien wel 3/4e van zijn punten mis.

Nemen jullie dit mee in je overwegingen? En zoja hoe?

Nijmos
berggie1987
In hoeverre nemen jullie mee wanneer iemand zijn punten haalt? In 3 weken is de kans om uit te valle...

Niet zozeer neem ik dat mee voor waar ik mn budget aan besteed. Als mijn dure ak jongens uitvallen, zal ik het hoe dan ook voelen en zit het winnen van het spel of een gouden beker er niet in.

Ik houd wel rekening met uitvallers bij de verdeling van plekjes. Omdat er maar 1 sprint is in de laatste week en 4 bergetappes, neem ik wel 11 of 12 opstelbare renners in bergetappes mee en denk ik niet echt rekening te hoeven houden met het uitvallen van sprinters. In rome neem ik voor lief om roglic ayuso tiberi en ciccone op te moeten stellen naast de 4 overgebleven sprinters.

mirkodek

Zijn er hier mensen die Bennett overwegen? Voor 1 miljoen aardig geprijsd en hij zat in de Tirreno er toch 2x goed bij, 1x zelfs boven Kooij. Voor die prijs een prima opvulling voor je sprintersgilde wellicht? En vooralsnog zijn Kooij en Groves nog onbekend, dus als die ontbreken/minder presteren dan wordt Bennett wellicht nog interessanter.

berggie1987
Nijmos
Volgens mij is dit dus juist niet de kernvraag. De vraag is veel meer of het je lukt zijn punten gel...

Ik ga er echter vanuit dat Yates (a?) en Landa gemiddeld  samen wel meer punten halen dan Roglic in zijn eentje in een bergetappe. 

martijncr
RedDevil
Ik volg je helemaal. Eigenlijk is Roglic ook te duur. Maar je zegt het zelf ook: je kunt hem met een...

Zo had ik nog niet gekeken naar Kooij-Van Aert combo. Interessant wel. Want als je ze beide opstelt in elke (punch)sprint rit, heb je kans dat je teampunten pakt bij etappewinst en nooit echt een grove misser maakt. Daarbij is het niet ondenkbaar dat Wout (zelfs Kooij) een aantal etappes in één of meerdere truien rijdt. Food for thought! 

martijncr
mirkodek
Zijn er hier mensen die Bennett overwegen? Voor 1 miljoen aardig geprijsd en hij zat in de Tirreno e...

Zit er bij mij redelijk ingemetseld ja! De sprintkern moet solide zijn, en Bennett doet het zo gek nog niet de laatste tijd. Voor 1.5 had ik 'm zelfs overwogen!

Caddie

Hoi allemaal,

Al een aantal jaar lees ik zo nu en dan mee op dit forum, maar zelf reageren durfde ik niet altijd. Daarom des te meer dankbaar voor alle nuttige uiteenzettingen die jullie hier delen.

Het selecteren van de juiste vluchter vind ik elke ronde weer lastig. Zeker in de aankomende Giro waarin het lijkt dat er veel etappes voor de vluchters bijzitten. Zelf gebruik ik bij het selecter daarvoor een aantal checks:

1. Hoeft naar alle waarschijnlijkheid niet te knechten voor de kopman.
  2. Heeft al eerder bewezen in een grote ronde vanuit de vlucht te kunnen scoren. 
  3. De koppeltjestactiek! Heeft een kopman binnen zijn team die mogelijk een truitje draagt. Dit zorgt er ook voor dat wanneer je deze vluchter opstelt maar hij niet in de vlucht zit, alsnog punten kan scoren. Met de nadruk op kan, aangezien niet zeker is dat zijn kopman dat truitje dan ook echt draagt. 

Een voorbeeld hiervan is Hermans. Vorig jaar tijdens de Giro en Vuelta meermaals in de vlucht gezeten terwijl kopman Groves voor de puntentrui reed. Ja Groves heeft in de Giro maar 1 dag de trui gehad en in de Vuelta pas vanaf etappe 16 vanwege het uitvallen van WvA. Nu is het lang niet zeker dat Groves hier zo maar even een aantal dagen in de puntentrui rijdt, maar die kans is er wel. Bovendien is er ook nog de kans dat wanneer de vlucht wordt gegrepen en het uitdraait op een sprint, de vluchter punten kan scoren wanneer Groves de sprint wint. 

Natuurlijk is dit allemaal geen zekerheid, maar je kiest wel een vluchter die vanuit verschillende scenario’s punten kan opleveren. 

VliegendSchwein
berggie1987
Ik ga er echter vanuit dat Yates (a?) en Landa gemiddeld  samen wel meer punten halen dan Roglic in...

Maar halen A. Yates en Landa ook meer punten dan Roglic + overige plek in dagopstelling? 

Dat zou kunnen, maar het verschil is al kleiner. Waar eindigen Landa en A. Yates? 4e en 5e? En is dit dan meer dan Roglic en overige plek? 

Fiets mdrin

Hoi, ook ik ben een meelezer die nog maar 1 keer eerder iets gepost heeft. Ik moet wel zeggen dat de techniek van dit forum dat ook actief tegenwerkt. Om een account te maken moest  ik met de helpdesk mailen om een bug te omzeilen. En nu even snel reageren lukt ook niet op laptop. Het veld waarin je kan tikken verdwijnt als ik er op klik. Hebben meer mensen hier last van? Ik tik dit nu op mijn telefoon, maar om verder bij te kunnen dragen wil ik een toetsenbord! 

Astarloa

IK heb precies hetzelfde!

martijncr
Caddie
Hoi allemaal, Al een aantal jaar lees ik zo nu en dan mee op dit forum, maar zelf reageren durfde ik...

Fijn dat je gedachten deelt! Ergens probeer ik die stappen ook te hanteren maar loop ik spaak bij stap 3. Want de avonturiers zitten toch vaak bij Astana, Polti, EF, Bahrein, Movistar en Jayco waar je minder snel die veilige teampunten hebt vanuit teamgenoot (zoals in je voorbeeld bij Hermans). Want wie naast Hermans zie je nog meer in zo'n koppeltje bij andere teams? 

NOAD1912
Fiets mdrin
Hoi, ook ik ben een meelezer die nog maar 1 keer eerder iets gepost heeft. Ik moet wel zeggen dat de...

Over je laatste opmerking, dat heb ik sinds gisterenmiddag. Als ik wil typen dan verdwijnt het vak inderdaad. Ik internet altijd op desktop via Google Chrome en daar zit het probleem waarschijnlijk. Nu zit ik hier via de browser Opera en lukt het wel. Klopt het dat je op Chrome bezig bent? Dan even van browser wisselen is mijn advies.

Astarloa

Maar ben er over in contact

Fiets mdrin

Chrome idd , even kijken of ik mijn wachtwoord nog weet om van browser te wisselen 

ditisdavid

Ik heb vanochtend mijn cookies van deze site gewist op de telefoon, sindsdien kan ik weer normaal posten vanuit Chrome.

berggie1987
VliegendSchwein
Maar halen A. Yates en Landa ook meer punten dan Roglic + overige plek in dagopstelling? Dat zou kun...

Eens met je reactie. Dat is de juiste vraag. In de post waar ik op reageerde werden de punten van overige renner echter als pure winst gezien omdat Roglic net zoveel punten als de twee andere plekken zou halen. 

Fiets mdrin

pfff ik ben er, moest wat hordes nemen.

ik ben benieuwd of mensen dit herkennen:

je hebt je teampje bij elkaaar gepuzzeld zonder Tiberi en begint je inmiddels te hechten aan alle alternatieven die je erin hebt. Ga je dan, als bij een interview blijkt dat hij toch in orde is (in hoeverre durf je daarin op een interview te vertrouwen) je hele team weer omgooien? heb sterke fomo wat hem betreft. 

Zou zomaar kunnen dat het een maak-het-of-kraak-het-keuze is of je Tiberi wel of niet hebt. 

scenario A: hij valt tegen in de tijdrit kwakkelt nog 2 dagen door en stapt nog in de eerste week af. Dan kom je met hem in je team niet meer in aanmerking voor gouden beker.

Scenario B: Hij is gewoon zo goed als vorig jaar en zelfs nog beter,  pakt punten in de tijdritten en jongerentruipunten en ak punten en etappepunten in week 3.  Dan kom je zonder hem in je team niet in aanmerking voor gouden beker 

Of wordt het iets tussen deze beide scenario's in en is to tiberi or not to tiberi niet zo'n belangrijke vraag als ik nu denk? 

Wat denken jullie? 

Astarloa

Via Opera werkt het weer gelukkig, bij Edge kwam ik er niet meer in.

Nijmos
RedDevil
Ik volg je helemaal. Eigenlijk is Roglic ook te duur. Maar je zegt het zelf ook: je kunt hem met een...

Ik denk dat de vraag meer is of je kooij gaat opstellen en dat dat dilemma voor wva minder geldt. Wva zal vast wat truipunten hebben, kan als leadout ook top 20 rijden, teampunten halen van overwinning kooij en anders is het een paar keer een nul. Ook geen ramp. De vraag speelt dus meer bij kooij wat mij betreft. Daar loop je wel risico hem ten onrechte te banken of juist voor een nul op te stellen.

Fiets mdrin
ditisdavid
In alle Scorito's ooit heeft de winnaar van het algemeen klassement het ideale team makkelijk gehaal...

Eens! maar ben wel benieuwd of je dit baseert op je geheugen van de ideale teams, of dat je die ergens terug kunt vinden. Dat zou een leuke archiefpagina zijn! Bestaat die? 

Caddie
martijncr
Fijn dat je gedachten deelt! Ergens probeer ik die stappen ook te hanteren maar loop ik spaak bij st...

Die zijn deze Giro erg karig, maar zelf zat ik nog te denken aan een Vacek. Die kan zelf scoren in de TT en een vlucht, truipunten van Pedersen en misschien Ciccone als hij het klassement laat lopen en voor de bergtrui gaat. Ligt er natuurlijk of hij meegaat in een knechtenrol of ook de vrijheid gaat krijgen. 

TourDeFranceUnchained
ditisdavid
Ik heb vanochtend mijn cookies van deze site gewist op de telefoon, sindsdien kan ik weer normaal po...

Had hetzelfde probleem gisteren. Precies dit gedaan en toen was het weer oké!

TimTornTeut
TourDeFranceUnchained
Had hetzelfde probleem gisteren. Precies dit gedaan en toen was het weer oké!

Dank hiervoor, bij mij werkt het ook weer

TourDeFranceUnchained
Fiets mdrin
pfff ik ben er, moest wat hordes nemen. ik ben benieuwd of mensen dit herkennen: je hebt je teampje...

Even reageren op je eerste vraag met betrekking tot je team omgooien. Dit jaar voor het klassiekerspel een Excelletje gemaakt. Daarin een team of 3 gemaakt, bijvoorbeeld een met pidcock en ander zonder of een waar je een merlier thuis laat of kiest voor teamgenoten als Wellens/Narvaez. Dan de etappes (globaal) invullen en kijken welk team volgens je gevoel het beste de etappes en klassementen invult (i.e. mis je ergens ineens 4 man in een etappe of heb je bijvoorbeeld een mcnulty en zie je na het invullen dat je hem eigenlijk maar 3 etappes opstelt etc etc)

Dat ga ik ook voor de Giro weer proberen te doen, mits ik voldoende tijd heb. Denk dan aan team met/zonder roglic/tiberi kooij/groves pidcock. Om maar wat grote namen en dilemma's te noemen

TimTornTeut

Hoe kijken jullie naar die verdeling die Morrizz heeft gepubliceerd? Ik vind het aantal sprinters wel echt fors. 

1 2 ... 27 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.