Ja ik had precies dezelfde openbaring.. Ik zou zeggen dat hij te duur is voor een aanvaller (ik geloof niet dat hij een klassement gaat rijden), maar als hij in zoveel ritten bij de topfavorieten hoort, kun je dan wel zonder hem?
"Zo heb ik al voorbij zien komen dat Magnier z,n hoofddoel het frans kampioenschap is en dat hij wellicht niet zou uitrijden. Toch wel nuttige info die ikzelf niet had gelezen."
maakt het heel erg uit als hij de laatste week overslaat en al zijn punten in de eerste twee weken gewoon al pakt? van de eerste 15 ritten kun je hem al 9x opstellen waarbij aantal ritten ook nog eens op zn lijf staan geschreven.
Pidcock is de renner waar ik het meeste over twijfel. Het is erg veel geld voor iemand die her en der zn ritjes uitkiest en ook veel 0punters gaat geven. Hetzelfde geldt voor Wout, maar van Wout denk ik eigenlijk dat hij elke heuvelrit meegaat met de vlucht. Bij Pidcock heb ik het gevoel dat hij 2 ritten uitkiest, en de rest lekker achter in het peleton flierefluit.
Heb je de verschillen in algemeen klassement van laatste grote rondes gezien? Daar zijn tijdritten niet zo bepalend meer. In die laatste week een paar monster ritten, ik verwacht dat Tiberi er daar een paar keer doorheen zakt, waardoor een minuutje winst in de tijdrit weinig waard meer is. Verwacht meer van Adam Yates, Landa, Ciccone, maar stiekem ook van Bernal, Gee en Hindley. Maar doe wat je wilt met je centjes 💸
Maar ik snap niet zo goed waarom je dat denkt. Vorig jaar in de Giro rijdt hij in de slotweek naar een 3e, 4e en 5e plek toe in de bergritten. Hij had 1 mindere dag, de etappe naar Livigno. Daar werd hij 14e. Dat was ook een etappe met redelijk wat km boven de 2000 meter, misschien dat hij dat wat minder kan.
De tijdritten in deze ronde gaan Tiberi in principe gewoon een voordeel geven in de slotweek waar hij slechts hoeft te volgen ipv koers hoeft te maken.
Buiten dat Tiberi ziek is geworden tour of the alps is er toch geen reden om aan te nemen dat hij een slechte giro zou rijden?
Puur om die ziekte twijfel ik ook over hem, maar als hij niet ziek was geworden stond hij 100% in mijn team.
De vraag stellen voelt een beetje als zelfkastijding maar toch; wat denken we van Arensman?
Zelf heb ik hem er eigenlijk vrij constant in geklikt. Jammer van de leeftijd maar zijn tijdrit, vorm en zinnige teksten tijdens interviews geven mij toch wel vertrouwen.
Op de jongere trui na een goedkoop alternatief ten opzichte van Tiberi?
In dat stukje over (Adam) Yates een paar pagina's terug staat dat hij vol voor de Giro gaat. Ayuso is daar sowieso de andere kopman. Lijkt me niet dat Del Toro voor eigen kansen mag gaan mbt klassement, die zal moeten knechten. Eventueel dat ze hem loslaten in heuvelritten, maar dat betwijfel ik eigenlijk ook.
Wat ik al zei: vorig jaar weinig berg/klassement toppers in de Giro. Maar door die ziekte van vorige week is enige twijfel die ik bij hem had weggenomen. Ook veel goede tijdrijders deze Giro, waardoor ik Tiberi niet top 10 zie rijden in die ritten. En daarnaast veel meer concurrentie in de bergen dit jaar als je het mij vraagt.
Tiberi was vorig jaar in de laatste week in prima doen dus dat doorzakken zie ik niet gebeuren als hij fit aan de start staat. Daarbij pak je hem omdat je punten verwacht en zoals Nijmos al aanhaalde kan hij die 3 weken lang op meerdere manieren binnenhalen. Mocht hij vanaf het begin top 5 staan in klassement en top 3 jongeren hoef je ook weer een sprinter minder in je selectie op te nemen omdat je hem dus vrijwel dagelijks kan opstellen voor zijn truipunten. En van die andere klimmers die je noemt zie ik het alleen Yates en Landa beter doen als het echt puur op klimmen aankomt. Voor mij is Tiberi op dit moment een zekerheidje als er geen berichten komen over een mindere fysieke gesteldheid.
Ondertussen ook weer vrolijk, ietswat oververhit, aan het klikken voor "de eerste versie Giroselectie". Volgens mij dit jaar een editie waarin je echt grote verschillen kan maken. Het parcours leent zich voor vele verschillende type renners, ik heb er dan ook zin in.
Er speelt zich de gehel tijd een gedachte af in mijn hoofd, ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken. Tarling rijd Etappe 1 tot de streep mee met het voorste peleton(groepje), wint vervolgens de TT en pakt zo het roze? interessant? of heb ik gewoon al een stevige zonnesteek te pakken? Met minimaal 2 groede TT en in dit geval, mogelijk roze, zijn geld wellicht wel waard..
Tarling is best duur vind ik. Zelfs als hij die 2 tijdritten wint: hoeveel punten ga je er extra meepakken tov een captain als Roglic, Ayuso of McNulty?
Daarnaast is de kans ook best groot dat hij de trui na rit 3 al weer kwijt zou zijn.
Ik denk ook dat hij kort achter die twee staat in een mengelmoesje met Arensman en Gee. Zie hem verder wel sterker dan Del Toro, DFM en de beide Yates.
Tiberi klom vorig jaar na Pogi het beste in de laatste 3 bergritten. In principe zou hij een no brainer moeten zijn voor deze giro. Zijn ziekte is het enige wat dat mogelijk tegenspreekt.
Nou voorruit dan maar ;)
koste nog moeite gespaard om een account te maken, en blijkbaar is posten via Chrome op een Iphone ook niet gewenst.
dan nu inhoudelijk het punt Roglic. Nijmos haalde het punt op pagina 26 geloof ik al aan en de hoofdvraag is m.i. inderdaad de vraag of je alternatieven ziet die hoger gaan scoren als een Roglic.
als voorbeeld kun je stellen dat je twee stoeltjes (Rglic + 500k man) wellicht op andere wijze in kunt vullen. De vraag is dan met name wat dit met de etappeverdeling doe, en het scoren per etappe.
enfin, je kunt de post van Nijmos lezen voor een betere toelichting.
aanvullen, en volgens mij heb ik dit eerser gelezen van Nasibal, telt daarbij ook hoe groot je de kans acht dat je scenario uitkomt. Een theoretisch sommetje van noem even Kooij en Adam Yates versus Roglic en zeg even Vendrame klinkt heel mooi, en wellicht kom je er op uit dat die eerste optie meer oplevert, maar is de kans dat scenario voor koppel A uitkomt vergelijkbaar met het wcenario waarmee je rekent voor koppel B?
Dan nu twee punten die ik daar zelf aan toe zou voegen: de pick-rate en je uiteindelijke scoritedoelen.
stel jezelf even voor dat Roglic door 75% alsnog wordt meegenomen, en hij doet het naar behoren. Dan is het risico dat je een slechte score gaat behalen sterk aanwezig. Terwijl je bij de grote meerderheid hoort als je hem wel hebt. Tel daarbij op dat niet iedereen die hem niet heeft dat budget even efficient zal besteden en je bent nogsteeds kansrijk om redelijk tot goed te wcoren afhankelijk van je doelen.
en daar komt ook meteen dat laatste punt om de hoek kijken. Momenteel sta ik relatief goed in de brons league, en doe ik mijn best om in de top 10 te blijven voor toch wel een uniek troffeetje. Vergr een iets andere benadering van het individuele Giro spel t.o.v. "podium of jodium" om in wielertermen te blijven.
uiteraard snap ik de gedacht dat je buiten de kaders van dit spel redeneert, maar in mijn optiek is dat wel een houdbare lange termijnstrategie, en je kunt met de podcasts vandaag de dag redelijk goed inschatten hoe de pick-rates gaan zijn en waar je wellicht kunt onderscheiden.
Laat me hopen dat deze eerste bijdgraag daadwerkelijk zeg maar, bemijdraagt :)
Nou voorruit dan maar ;)
koste big moeite gespaard om een account te maken, en blijkbaar is posten via Chrome op een Iphone ook niet gewenst.
dan nu inhoudelijk het punt Roglic. Nijmos haalde het punt op pagina 26 geloof ik al aan maar de hoofdvraag is m.i. inderdaad de vraag of je alternatieven ziet die hoger gaan scoren als een Roglic.
als voorbeeld kun je stellen dat je twee stoeltjes (Rglic + 500k man) wellicht op andere wijze in kunt vullen. De vraag is dan met name wat dit met de etappeverdeling doe, en het scoren per etappe.
enfin, je kunt de post van Nijmos lezen voor een betere toelichting.
aanvullen, en volgens mij heb ik dit eerser gelezen van Nasibal, telt daarbij ook hoe groot je de kans acht dat je scenario uitkomt. Een theoretisch sommetje van noem even Kooij en Adam Yates versus Roglic en zeg even Vendrame klinkt heel mooi, en wellicht kom je er op uit dat die eerste optie meer oplevert, maar is de kans dat scenario voor koppel A uitkomt vergelijkbaar met het wcenario waarmee je rekent voor koppel B?
Dan nu twee punten die ik daar zelf aan toe zou voegen: de pick-rate en je uiteindelijke scoritedoelen.
stel jezelf even voor dat Roglic door 75% alsnog wordt meegenomen, en hij doet het naar behoren. Dan is het risico dat je een slechte score gaat behalen sterk aanwezig. Terwijl je bij de grote meerderheid hoort als je hem wel hebt. Tel daarbij op dat niet iedereen die hem niet heeft dat budget even efficient zal besteden en je bent nogsteeds kansrijk om redelijk tot goed te wcoren afhankelijk van je doelen.
en daar komt ook meteen dat laatste punt om de hoek kijken. Momenteel sta ik relatief goed in de brons league, en doe ik mijn best om in de top 10 te blijven voor toch wel een uniek troffeetje. Vergr een iets andere benadering van het individuele Giro spel t.o.v. "podium of jodium" om in wielertermen te blijven.
uiteraard snap ik de gedacht dat je buiten de kaders van dit spel redeneert, maar in mijn optiek is dat wel een houdbare lange termijnstrategie, en je kunt met de podcasts vandaag de dag redelijk goed inschatten hoe de pick-rates gaan zijn en waar je wellicht kunt onderscheiden.
Laat me hopen dat deze eerste bijdgraag daadwerkelijk zeg maar, bijdraagt :)
via telefoon kan ik niets typen op het forum, dan maar via laptop. Best wel irritant. enfin...over het spelletje.
Ik was wat op en af aant het klikken tussen Landa en Carapaz.
Landa: leuk voor derde week en toptien eindafrekening. Dan moet hij wel in die derde week geraken zonder calamiteiten. hoeveel puntjes gaat dan op leveren met de weinige aankomsten bergop?
Carapaz: heeft nog maar weinig laten zien dit jaar. als het klassement mislukt, gaat hij waarschijnlijk wel punten scoren door vol aan te vallen.
plotseling zat ik dan met Simon Yates in mijn team omdat hij wel een beetje kan tijdrijden, maar in de Giro ook wel eens op calamiteiten en andere wisselvalligheden botst.
Dat voelt dan ook wel als going our for a quiet drink en coming home completely Charly Sheened.😅
Haha ja de categorie 2 en 2,5 miljoen is de Grote Bananenschilcategorie. Met alle renners daar heb je kans op een flinke uitglijder. Momenteel (maar dat is echt voorlopig) zit ik in die categorie alleen op Hindley en Ciccone. Maar Hindley kwam vanochtend ineens bij me bovendrijven op eenzelfde manier waarop jij ineens Simon Yates in je team kreeg.
Niet echt. Heb het idee dat het stukje sterker is. Storer, Gee en Arensman beter in vorm dan vorig jaar. Verder verwacht ik nog wat in de laatste week van Hindley, Ciccone, Landa, Adam Yates. En ook Carapaz, Simon Yates en Bernal zie ik het goed doen. Stuk breder veld in kwaliteit dan vorig jaar. Denk dat Tiberi daar beetje tussenin gaat zitten. 7e algemeen klassement, paar keer tussen plek 5 en 15 in bergetappe en dus 2 keer ongeveer 10e in tijdritten. Lijkt me niet onmisbaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.