Scorito Giro 2025

1 2 ... 39 40 41 42
CAI
Nijmos
Ik krijg de indruk dat Groves voor velen hier een no brainer is. Klopt dat? Ik zie vooral een gebles...

De Alpecin trein is de beste in het veld waardoor die er in principe altijd bij zou moeten zitten. Met genoeg snelheid en genoeg klimcapaciteiten leidt dat tot een hoop punten. Maar ik ben ook met je eens, hij is nergens de perfecte cap, dus met dit budget kan je ook best andere keuzes maken naar mijn idee.

VliegendSchwein

Groves gaat altijd voor zijn eigen kansen deze giro, net als Mads. Daarnaast die Alpecin trein, die @CAI al  benoemd is top. 

Groves heeft ook een lekkere record om het rondje uit te rijden 4/5 rondes uitgereden en in zijn niet uitgereden giro alsnog 220 punten gescoord. 

Vorig jaar was er een sterker sprintveld met een snellere Milan, Merlier en ook toen Kooij aanwezig. Daarnaast denk ik meer concurrentie voor de overige top 5 plekken en dan sprint hij naar 4 podiumplekken. Ja, ook een keertje 12e en 11e in de sprint. 

Vorig jaar hadden we het met Milan erg makkelijk om 'de goede' te cappen in de sprint. Dit jaar is dat met keuzes uit Kooij, Groves of toch Mads of wellicht zelfs Fretin wel echt moeilijker. 

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
Nijmos
Ik krijg de indruk dat Groves voor velen hier een no brainer is. Klopt dat? Ik zie vooral een gebles...

Ik wil je niet overtuigen (ben er zelf ook nog niet uit), maar de volgende zaken kunnen meespelen:

1) is de onbetwiste kopman en zal altijd sprinten voor een ereplaats ivm puntentrui.

2) klimt beter dan Kooij dus zou vaker in de gelegenheid komen om te sprinten. Zie ook Vuelta vorig jaar waar visma op zo'n loper probeert iedereen eraf te rijden en groves er nog bij zit.

3) als hij start rijdt hij eigenlijk altijd wel uit.

het feit dat hij nu geblesseerd is maakt het lastiger maar dat geldt ook voor Kooij. Beide is een risico. Echter is Groves wel eens vaker geblesseerd geweest vlak voor een grote ronde echter als hij start, is hij fit.

dus denk dat je moet kijken naar of het verschil tussen Kooij en Groves op het vlakke (dat zou er normaliter zijn) is weg te werken met truipunten en 1 a 2 extra sprints. Want ik vind Kooij een stuk relaxtere captain in die vlakke sprints dan Groves ja

Bellissima
Daan Brakenhoff
Hierbij ben ik vooral benieuwd naar de redenatie voor het wel kiezen voor teamgenoten, zonder het se...

Ik ben er zo eentje Daan, ik pas scenario 3 toe - beetje damage control d.mv. Roglic hedgen met een 750k renner uit zijn team en restant budget van 5,75 mio lekker besteden aan combi AK en sprinters. Overweeg hetzelfde te doen met WvA

Poffermeloen

Toch weer gaan puzzelen na de feedback en heb nu dit team staan. Ben er wel tevreden mee dus nu vooral de interviews in de gaten houden. Nog tips / feedback? Red flags? 

AK staat denk ik best netjes. Doordat ik Roglic niet meenemen moet ik wel DFM meenemen om dit te compenseren. DFM Gaat zelf ook genoeg punten pakken ga ik vanuit. Ayuso no brainer. Kelderman gaat verrassen omdat S Yates niet thuisgeeft. Storer 100% pickrate dus moet ik ook mee. Tiberi, Strava ziet er goed uit. Bernal hoog puntenplafond lijkt weer de oude te zijn. Gee gaat vol voor klassement. Carapaz zelfde als bij Gee, focus op giro.

Sprint Aert Pedersen voor mij no brainers. Dan vooral sterke sprinters meegenomen Kooij en Groves. Waarbij ik denk dat van aert roze kan pakken en dus met kooij en kelderman als opvulling extra punten opleveren tijdens de sprints. Dan nog Moschetti en Strong. Die 6 worden dus aangevuld met klassement en of truien. 

Aanval / Punch Hayter mag eindelijk een grote ronde rijden. Loopt al jaren te zeiken. Nu dan maar laten zien. Zijn puntenplafond kan wel eens sky high gaan. Piganzoli heeft een contract bij Visma op het oog en die gaat of voor AK en anders vluchten, topper. Frigo vlucht en dan door stampen. Hermans opvulling heuvelriten en extra punten Groves? 

Aangezien Ayuso wellicht ook hoog gaat zitten qua truien na de eerste dagen heb ik met Nulty en Vine ( beide Time Trial kampioenen 2 renners mee die zelf punten gaan scoren en ook mee kunnen liften met anderen. 

Nu ben ik niet geheel objectief over mijn team, daarom de vraag voor tips of voor bevestiging :P 

Klassement                      Sprint                           Aanval/punch                  team 

8 6 4 2
Ayuso Van Aert Hayter Nulty
Kelderman Pedersen Piganzoli Vine
Tiberi  Kooij Frigo  
Storer Groves Hermans  
DFM  Moschetti    
Bernal  Strong    
Gee      
Carapaz      

Willempie94
Poffermeloen
Toch weer gaan puzzelen na de feedback en heb nu dit team staan. Ben er wel tevreden mee dus nu voor...

Vind de strava pagina van Tiberi er niet zo goed uit zien. Hij heeft 2 ritten gereden, 1 op 1 mei en 1 op 30 april. Als dit het het is sinds 8 maart dan is dat behoorlijk weinig voor een voorbereiding op de giro die binnenkort start. 

Of zou hij wel meer fietsen maar het niet op strava zetten. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Caruso op strava, die fietst elke dag waarbij er behoorlijke ritten tussen zitten. Dat is ook een naam die ik nog niet voorbij heb zien komen. Als Tiberi niet lijkt te herstellen dan overweeg ik hem wel.

ProScoritoManager

Weet iemand wat je mag verwachten van Moschetti in de zwaardere sprints? Als hij maar 4x aan sprinten toekomt vind ik hem significant minder interessant. 

Nijmos
ProScoritoManager
Weet iemand wat je mag verwachten van Moschetti in de zwaardere sprints? Als hij maar 4x aan sprinte...

Ik ben bij mosschetti vooral bezorgd of hij de bergen overleeft. Een heuveltje verteren zal nog wel gaan. Maar goed, meer dan 4 kansen zie ik niet voor hem nee. 

KV
Nijmos
Ik ben bij mosschetti vooral bezorgd of hij de bergen overleeft. Een heuveltje verteren zal nog wel...

In principe 5 zou ik zeggen (4, 6, 12, 14 en 21)

John Bon
Willempie94
Vind de strava pagina van Tiberi er niet zo goed uit zien. Hij heeft 2 ritten gereden, 1 op 1 mei en...

Caruso staat er bij mij vanaf dag 1 in. 1 Miljoen en leek me mooi in vorm aan het komen in Tour des Alpes

Pierlo

Kelderman geeft zelf aan volledig in knechtenrol te gaan.. Tegenwoordig is het dan de mode om in de eerste week/weken niks te doen en te sparen voor week 3..

CAI
Poffermeloen
Toch weer gaan puzzelen na de feedback en heb nu dit team staan. Ben er wel tevreden mee dus nu voor...

Leuk team. Mooi dat je Bernal neemt, zal een lage pick rate hebben maar ik krijg ook het idee dat hij weer wat terug heeft gevonden. Van Hayter zie ik het dan weer niet zo, maar tijdrijders zijn wat lastig te vinden, kan z'n rol wel hebben. 

Volpino
Willempie94
Vind de strava pagina van Tiberi er niet zo goed uit zien. Hij heeft 2 ritten gereden, 1 op 1 mei en...

Volgens Velofacts op X, zijn Caruso en Tiberi dezelfde trainingen aan t doen alleen plaatst Tiberi ze niet meer op Strava. Laatste dagen hebben ze rit 11 en de Pisa tijdrit verkend.

OneTrickPony
Poffermeloen

Mooi team hoor, ik overweeg ook Roglic te skippen. Bij mij gaat Landa dan wel mee, die vervangt een hoop laatste week punten van Roglic en heeft niet voor niets geoefend in de Strade (maar ook in de Brennan, Groves, Del Grosso sprint werd hij zomaar 8ste!).

In Ploegleider ben ik net klaar met puzzelen, in Scorito ben ik net begonnen. Ik weet het, heel ander spel, met veel minder team/truipunten, andere puntentelling, en slechts 1 team-bank wissel per etappe, maar als ik daar Roglic uit wil sparen kan ik krap twee AK mannen erin zetten. En hier vervang je Roglic + 2x500K zomaar voor bijv. Tiberi, Landa en Ciccone. (in ploegleider is dat 18+1+1 tegen 12+11+10)

Laatst gewijzigd
Willempie94
Volpino
Volgens Velofacts op X, zijn Caruso en Tiberi dezelfde trainingen aan t doen alleen plaatst Tiberi z...

Dank!

aan het elastiek
kevinraar
welke knecht van ayuso die 1 miljoen kost verwachten jullie de meeste punten van vine majka of mcnul...

Baroncini wellicht ook een optie? Rijdt een leuke sprint en wellicht zelfs iets in een tijdrit, zie Vuelta vorig jaar. 

Fietsopa

Wat vinden jullie een beetje het minimum punten dat een Roglic moet halen? Als ik een beetje puzzel kom ik op zo'n 550 punten uit. En zijn captain punten vind ik redelijk makkelijk te vervangen. In mijn ogen zit het wel echt op het randje van wel/niet mee nemen.

ditisdavid
ProScoritoManager
Weet iemand wat je mag verwachten van Moschetti in de zwaardere sprints? Als hij maar 4x aan sprinte...

Keurig tweede geworden in Nokere, die is echt wel beter heuvels gaan verteren sinds hij voor het laatst een grote ronde reed. Etappe 5 lijkt me iets te veel gevraagd maar etappes 14 en 18 zijn haalbare kaart.

oborobo

Heb geen Groves en Kooij,maar ga voor de sprinters die qua budget net daaronder zitten.

Plus dan Pedersen en van Aert en Roglic en Ayuso(AK).

RedDevil

Ben nog eens in het Wout-dilemma gedoken. Er zijn een paar heel goede rationele redenen om hem thuis te laten:
1. Geen garantie op punten in de vlakke ritten
2. Vanwege punt 1, doet hij in principe niet mee om de puntentrui
3. Vanwege punt 2, is er geen garantie dat hij sprint voor pakweg plek 5 achter een groep vluchters
4. Van een aantal ritten die op papier perfect voor Wout lijken, zou het me niet verbazen als ze toch naar de echte klimmers gaan
5. Voor vrijwel iedere rit is er een min of meer gelijkwaardige captain aan te wijzen

Daar staat tegenover dat het Wout Van Aert is. Hij doet altijd mooie dingen in grote rondes. En eigenlijk zou je hem vrijwel dagelijks kunnen opstellen. Heb je hem niet, dan voel je in al die ritten toch wat druppeltjes angstzweet door je bilnaad sijpelen als hij weer in beeld komt en mooie dingen doet. Dus voor mij is het een keuze van ratio versus emotie. Ik kies waarschijnlijk toch voor het laatste. De droge bilnaad. En juichen voor Wout. Gewoon omdat het de Giro en dit spel leuker maakt. 

Astarloa

Ik zit qua sprinters ook te denken om meer voor kwantiteit te gaan dan voor kwaliteit aangezien je tegenwoordig een garantie op valpartijen hebt. Vooral in een grote ronde gaat dit wel een aantal keer voorkomen. Nu kan je natuurlijk niet voorspellen wie er gaat vallen maar voor de sprints lijkt het mij beter om veel opties te hebben dan alleen de top. Die top 20 zal toch gevuld moeten worden. Ik denk dat je met bijvoorbeeld Pedersen of Fretin al behoorlijk weg kan komen als kopman in veel sprints. Door iets te besparen op je sprinters ga je de laatste week ook met een wat sterker klassementblok in. 

Sam11

Roglic thuislaten is natuurlijk de kat op het spek binden. Over katten gesproken: als de man met de luchtbuks het vizier op scherp heeft, is dat denk ik een prima alternatief voor Roglic. Je loopt in rit 13 vermoedelijk wat punten mis en ook in de tijdritten lever je iets in t.o.v. Roglic, maar de miljoentjes die je op zak houdt, zijn niet voor de poes. Ik denk dat het verschil in de derde week ook wel mee gaat vallen, zeker als je de wittetrui punten meerekent. Als hij toch niet helemaal goed uit de ToftA is gekomen, is het wel direct een kat in de zak. Even de nadere berichten afwachten. 

rodelantaarn1

Iemand die een leuk gokje wil doen met Quintana

Hij is kopman met Rubio als luxeknecht 😝

https://www.eltiempo.com/deportes/ciclismo/nairo-quintana-liderara-al-movistar-en-el-giro-de-italia-2025-fue-oficializado-y-estara-acompanado-por-einer-rubio-3450012 

Laatst gewijzigd
TourDeFranceUnchained

In plaats van 20 pagina's te praten over het wel of niet meenemen van Roglic en/of van Aert ben ik wel eens benieuwd naar de verwachtingen voor etappe 3. Op 65km van de streep is een klim van 5km aan 6,8% waarna het 15km op en af gaat om vervolgens 10,5km te mogen klimmen aan 7,5%. De top ligt op zo een 40km van de streep. Opzicht genoeg kansen dus voor de klassementsmannen.

Ik weet dat het nog vroeg in de ronde is maar zou een blok als UAE niet al eens de druk willen opvoeren in zo een etappe en de benen van de concurrentie testen? En dat zodoende een groepje van 20/30 AK mannen als eerste over de streep komen waarbij iemand met een leuke eindsprint de etappe kan winnen. Of verwachten we hier toch echt de vluchters?

VliegendSchwein
TourDeFranceUnchained
In plaats van 20 pagina's te praten over het wel of niet meenemen van Roglic en/of van Aert ben ik w...

Ik zie het als een 100% vluchtrit. Wat heeft UAE of Ayuso eraan om met een groepje van 30 over te blijven? Ze gaan Roglic er niet afrijden. Misschien dat een andere concurrent een slechte dag heeft en lost, maar in principe is dit toch geen etappe om tijd te pakken op andere klassementsmannen? 

Dan is voor etappe 5 bijv. dat scenario al iets groter: iemand met een leuke punch kan wegspringen. Of UAE kan gaan koersen op die klim van 3 km 8.5%.

1 2 ... 39 40 41 42

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.