Scorito Giro 2025

1 2 ... 40 41 42 43 »
Mazzel1986
Antonini
Ja dat is exact de gedachte. Het kan maken dat compleet verschillende teams vergelijkbaar gaan score...

Maar mag een aanvaller nog aanvallen is zijn kopman in het roze rijdt?

lochem
ProScoritoManager
Weet iemand wat je mag verwachten van Moschetti in de zwaardere sprints? Als hij maar 4x aan sprinte...

Moschetti is een groot ??, maar wel een Italiaan. Verder twijfel ik ook nog over de volgende sprinters:  Fretin (vlak), Magnier (na heuvels) en Vendrame (na aanval) en Strong (na aanval). En dan de grootste twijfel is Bennett (in vorm ?). Wat is jullie mening over deze renners ?

kevinraar
Maganor01
Team (zonder Roglic) dat er nu staat.. zelfs 250k over. Iemand die erover wil sparren? Eerste keer G...

is goed stuur maar bericht alleen heb ik pas vanavond tijd

Mooi weer fietser
Mazzel1986
Als je denkt dat veel ritten gaan eindigen in een ontsnapping met een relatief grote groep zul je to...

Daar staan dan weer meer zekere sprint- en akpunten tegenover in andere etappes

Bouhla

Omdat ik het geinig vind om een 500 k gok erin te doen. Wie zouden jullie kiezen?

Smith of Dewulf

wessel2105
Maganor01
Team (zonder Roglic) dat er nu staat.. zelfs 250k over. Iemand die erover wil sparren? Eerste keer G...

Check je pb

CAI
Bouhla
Omdat ik het geinig vind om een 500 k gok erin te doen. Wie zouden jullie kiezen? Smith of Dewulf

Smith dan. Dewulf heeft nog geen resultaat gereden dit jaar, zou ik niet op gokken. 

MvdW
lochem
Moschetti is een groot ??, maar wel een Italiaan. Verder twijfel ik ook nog over de volgende sprinte...

Ik vind Fretin veel te duur voor het aantal keer dat hij gaat sprinten. Zou ik altijd een type Magnier of Strong nemen.

ProScoritoManager
VliegendSchwein
Hoezo is het niet te voorspellen wie er in de vlucht gaan zitten? Denk toch dat er een paar gegadigd...

Omdat die mannen toch meer hun dagen uitzoeken dan de sprinters en klassementsmannen. Omdat meezitten in de juiste vlucht geen garantie is, hoezeer zo'n renner een dag omcirkeld heeft of z'n beste benen van de hele giro heeft die dag.

Maar ook omdat van de minder grote sterren van het peloton (die toch vaak die rol van veelvuldig vluchter invullen) vooraf veel minder info bekend is rondom blessures, ziekte, vorm etc. Wellicht als je gericht Spaans/italiaans/frans-talige media gaat googlen dat er van interessante renners uit die landen meer te vinden is, maar om dat nou voor iedere potentiële multi-vluchter te doen ben je ook wel even zoet. 

Harderijder

Vendrame staat nog op de lijst bij Scorito, maar die doet niet mee toch?

wessel2105
Harderijder
Vendrame staat nog op de lijst bij Scorito, maar die doet niet mee toch?

Vendrame posten in de afgelopen dagen nog, nadat hij zogenaamd niet meer mee zou doen, dat zijn volgende wedstrijd de Giro zou zijn dus ik denk dat hij gewoon mee doet.

Eddix

Ik krijg best wel een team voor elkaar met veel van de toppers. Roglic, Ayuso, Tiberi/A Yates, WvA, Pedersen, Kooij. Maar het voelt alsof ik er eentje van moet opofferen om in de volle breedte voldoende balans te hebben. En jaja ik weet dat dit exact dezelde reden is dat vele van jullie Roglic of WvA op de schopstoel hebben zitten dus beetje herhaling van wat iedereen al voelt dat nodig is.

Ik heb lang ook zonder WvA in mn team gepuzzeld, en moet zeggen dat ik nog steeds niet kan voorstellen dat hij zijn budget waard gaat zijn. Zijn plafond is zeker hoog, maar er moeten zoveel factoren goed vallen om dat te halen. Hij moet goed zijn in de ITT én aanvalsritten uitkiezen én daarbij hoog eindigen én teampunten Kooij krijgen. Je moet m haast elke dag opstellen, en zult soms 0 punten krijgen. Maar toch durf ik m niet thuis te laten.

Dekkerony
Eddix
Ik krijg best wel een team voor elkaar met veel van de toppers. Roglic, Ayuso, Tiberi/A Yates, WvA,...

Hier hetzelfde. Door uitleg van Nasibal van Wát Wout kost en wat dit doet met je team sellectie hem eruit gehaald en verrek het puzzelen ging een stuk makkelijker tot ik de etappes ging invullen de eerste week. Wie maak je een zekere cap? Die is er niet! Maar WVA is voor mijn gevoel de meest zekere..haal je hem weg wie cap je dan?

Heb m er weer in gezet en vanaf minuut 1 ook Roglic en die gaat er niet uit.

Antonini

Sinds iemand hier Magnier heeft vergeleken met Pithie, heb ik een licht vorm van PTSS. Inmiddels in geen enkele sprinter meer vertrouwen als ik er goed naar kijk.

VliegendSchwein

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Nasibal ook geen harde ja of nee heeft op het thuislaten van Roglic of van Aert. 

Voor beiden kan je teams maken die beter zouden kunnen zijn. Het gaat er compleet vanaf hangen hoe goed Roglic en Wout gaan zijn (beetje een open deur). Maar het is net wat je zelf inschat. Er zijn (best goede) argumenten om één van de twee thuis te laten, of het de goede keuze is gaan we denk ik niet uitvinden voor de Giro start. 

De prijzen zijn erg goed opgesteld: er zijn niet zoveel zekere kliks als in de meeste pouletjes. 

zomaareens

Weet iemand de reden dat Bettiol niet naar de Giro gaat in de tricolor?

Dekkerony
VliegendSchwein
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat Nasibal ook geen harde ja of nee heeft op het thuislaten van R...

Klopt inderdaad maar wel een hele mooie pleidooi wat de prijzen van WVA en Roglic met je budget doen. Het is dan aan een ieder om hen te nemen. En dat ze een hap uit je budget nemen daar ben ik het  helemaal mee eens. 

Laatst gewijzigd
Nijmos
VliegendSchwein
Ik zie het als een 100% vluchtrit. Wat heeft UAE of Ayuso eraan om met een groepje van 30 over te bl...

Ik denk dat het erg afhangt van de roze trui. Is er een ploeg die het roze wil verdedigen? Of een ploeg die denkt dat hun man dke laatste klim kan overleven in de zelfde tijd als roglic en ayuso om het roze te pakken? Zo niet dan lijkt het me voor de vlucht.

Antonini

Het probleem van van Aert of Roglic thuislaten is dat ze een pickrate van rond de 90% zullen hebben. Als ze in normale doen zijn, dan scoren ze top 10 in scorito punten. Dan moet je ze vervangen met voltreffers om het te overtreffen, en als je maar 1 misstap zet qua vervangen dan scoort 80% meteen beter dan jij met dat gedeelte van het budget. 

Een uitschieter missen met een pickrate van 5-20% die onverwacht top 10 in scorito bij elkaar rijdt (Hindley 3 jaar geleden) is veel minder schadelijk.

CAI
Antonini
Het probleem van van Aert of Roglic thuislaten is dat ze een pickrate van rond de 90% zullen hebben....

Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan het ook als een kans zien om in één keer voorsprong te pakken op het grootste deel van het veld als je inschatting goed is. Als je voor de bekers speelt of om te winnen is dat wel een kans. Denk dat die pick rates wel wat lager liggen met het krappe budget overigens, Roglic 80%, Van Aert 70 misschien, of zelfs nog iets lager. 

nasibal
Antonini
Het probleem van van Aert of Roglic thuislaten is dat ze een pickrate van rond de 90% zullen hebben....

Ik vraag me dus serieus af of de druk daadwerkelijk bij de vervangers ligt, zoals normaal het geval is. 

Normaal kan je een Roglic hooguit opsplitsen in een AK renner die je sowieso niet moet willen (Laten we zeggen Oconnor) en een hype waarvan je hoopt dat hij overpresteert maar je eigenlijk wel beter weet (Laten we zeggen Lutsenko). In theorie zouden die twee het dan beter kunnen doen dan Roglic, maar dan moet wel echt alles op z'n plek vallen. Ook is de vraag of ze het zoveel beter doen dan Roglic dat het de hassle waard is. Als ze het maar een klein beetje beter doen is er dikke kans dat de meesten die hiervoor gekozen hebben ergens anders wel weer een foutje in hun team hebben waardoor ze alsnog geen concurrentie zijn. Je kan dan veilig 'gewoon' Roglic meenemen. 

Deze Giro kan je voor Roglic 3 serieuze namen neerpennen. Niet de 3 die je als eerste zou neerpennen, want die zitten al in je team, maar desalniettemin 3 serieuze namen. Namen waar je niet al te lang over zou twijfelen als je opeens 3 plekjes en 6 miljoen bij je scorito+ abbo krijgt. Vervolgens is het ook niet gek om te stellen dat als Roglic X punten haalt deze giro, een 'reguliere' niet persé overpresterende AK man daar de helft van moet kunnen halen. 3x de helft is altijd meer dan 2x de helft. Je kan dus stellen dat het nu Roglic is die moet. Immers, 1 van je 3 alternatieven kan tegenvallen en dan compenseer je Roglic alsnog. Haalt Roglic minder punten dan hoeft misschien maar één van je alternatieven een goede Giro te rijden, kunnen de andere 2 her en der wat schrapen en ga je nog steeds niet zo nat dat je er zwanger van raakt. 

Of dat voldoende reden is om Roglic te wippen weet ik nog niet. Maar het is belangrijk denk ik om het verschil met andere edities te realiseren. Normaal ligt de druk bij de alternatieven om het waar te maken, terwijl Roglic alleen maar zn ding hoeft te doen. Nu ligt de druk denk ik bij Roglic om het waar te maken en zelfs dan is nog maar de vraag of het genoeg gaat zijn. 

TourDeFranceUnchained
nasibal
Ik vraag me dus serieus af of de druk daadwerkelijk bij de vervangers ligt, zoals normaal het geval...

"Normaal ligt de druk bij de alternatieven om het waar te maken, terwijl Roglic alleen maar zn ding hoeft te doen. Nu ligt de druk denk ik bij Roglic om het waar te maken en zelfs dan is nog maar de vraag of het genoeg gaat zijn." 

In aanvulling hierop. Ligt de druk dan niet ook juist bij Ayuso? Neem tenminste aan dat hij de absolute kopman gaat zijn als je Roglic niet meeneemt en je daardoor dus ook juist meer afhankelijk wordt van deze ene persoon? Ayuso zal altijd top moeten presteren als Roglic niet in je team zit. Daar tegenover staat dat je een sterkere breedte hebt, maar denk dat niemand een Tiberi of Hindley met een gerust hart captain maakt.

OneTrickPony

Mooi toch, dat de favoriet voor de eindzege niet meer automatisch een goeie pick is, zelfs niet als ie daadwerkelijk de Giro wint.

(hoe duur zou Pogacar daarvoor moeten zijn, als hij mee had gedaan... 12? 15?)

Ik ben heel benieuwd hoe de mensen die Roglic, Ayuso, Van Aert en Pedersen allemaal hebben de pijn gaan nemen. Stel je wil ook nog Tiberi/Yates + Kooij/Groves dan heb je nog 13 miljoen voor 14 renners. Dit spel vraagt om keuzes en de renner die je volgens mij het makkelijkst vervangt is Roglic. Wint hij met overmacht 3 etappes en de bergtrui en de Giro, dan kan ik alvast beloven dat ik niet ga winnen ;)

Misschien neem ik wel even een ploegmaat mee voor wat compensatie-teampunten.

Laatst gewijzigd
BigMig
nasibal
Ik vraag me dus serieus af of de druk daadwerkelijk bij de vervangers ligt, zoals normaal het geval...

Stel je besluit Roglic toch te wippen, hoe groot is dan de kans dat je alsnog zwanger raakt?

1 2 ... 40 41 42 43 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.