Nou, ik ben even aan de slag gegaan met een senza-Roglic en heb nu onderstaande bijelkaar geklikt. Eigenlijk kom je overal wel aardig uit. In bijna alle etappes kan je Van Aert en/of Oldani wel kwijt bij de 'vaste waardes' (de GS/Sprint kandidaten) en dan heb je nog 1 plekje over voor een extra aanvaller of teamtruipunten (Vine). Of zien jullie hier namen die je sowieso niet mee zou nemen of mis je juist namen die je wél mee zou nemen (Roglic daargelaten).
GC | Sprint | Allround | Aanvallers | Team/TT |
Ayuso | Pedersen | Van Aert | Hayter | Vine |
Tiberi | Groves | Oldani | ||
Martinez | Magnier | Plapp | ||
Carapaz | Strong | Fortunato | ||
Ciccone | Kanter | |||
Landa | Bennett | |||
Gee | Lonardi | |||
Want?
Ik lees: Na de Vuelta van vorig jaar gaf je prijs dat hij toen zijn beste waardes ooit heeft gereden.
en: “Vooral de laatste weken zullen bepalend zijn, met de gravelrit en twee tijdritten. Daar moet hij zo goed mogelijk in orde zijn. Zijn niveau zit dicht tegen dat van de Vuelta van vorig jaar aan, maar zoals ik zei ligt het parcours hem minder. Ik acht hem in ieder geval podiumwaardig, denk ik. Hij kan winnen, maar dan moet alles meezitten. Ook het weer en hij mag niet te veel problemen kennen in de gravelrit.”
Tuurlijk het Vuelta parcours ligt hem beter, dat wisten we ook voor dit interview al. En dat de Tour zijn hoofddoel is, dat kon je zelf ook wel bedenken. Dat was ook zo bij Pogacar vorig jaar en bij een Van Aert zijn zijn hoofddoelen de Ronde en Roubaix. Betekent dat dan dat je de rest van het seizoen gelijk moet afschrijven of in twijfel moet trekken?...
niet dat je m moet schrappen, maar ik zou DFM (Martinez) in de laatste kolom zetten. RB heeft aangegeven 100% voor Rogliz te gaan. DFM rijdt wel een hele degelijke TT, dus daar past die wel. verder ook een goeie punch, wat nog wel eens van pas komt in de finales.
wie weet rijdt die ook wel een klassement, maar dat is niet het doel. hij gaat als knecht
Het probleem waar ik met Carapaz, Ciccone, Yates tegen aan blijf lopen is dat er maar 4-5 berg etappes zijn waar ik ze tussen de favorieten wil zetten (zowel als AK als planB: ontsnapping/bergtrui). Tuurlijk kunnen ze er etappe 1 of 3 perongeluk bij zitten bij een zwaar course verloop, maar daar zou ik niet op in willen zetten. Verder zijn er ten opzichte van de Tour en Vuelta veel minder zware berg etappes waar ze duidelijk bij de favorieten horen.
Dus qua kwaliteit schaar ik ze zeker hun prijswaardig voor de paar bergetappes die er zijn, maar gezien het parcours bezuinig ik liever iets en kies ik voor B opties in het klim garnituur zodat ik andere klimmers in kan zetten met een tijdrit (Tiberi/Arensman) en meer budget een sterker sprint team.
Ik heb hem aangepast bedankt voor je tip me team zit er nu als volgt uit
Roglic, Ayuso, carapz, gee, storer, bernal
Magnier, kanter, kooij, lonardi
Van aert, pidckock, pedersen, pluimers
Mcnulty, poole, steinhauser, scaroni, fiorelli
Ik zie zelf niet zo waar Roglic 650 punten bij elkaar gaat harken. Hij gaat niet zolang in het roze rijden als die er al in komt. Kooij zou minimaal 4 etappes kunnen winnen. Plus eventuele roze punten van Wout en sprint trui punten. Stiekem heeft van Aert een meer dan prima voorjaar gehad, en heeft hij nog steeds een heel goede tijdrit. Twijfel alleen enorm over tiberi, maar zijn team stelt zich in het geheel voor hem op.
Zijn er nog mensen die aanvulling op de subleague willen? Ik ben nog wel opzoek naar een competitieve.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.