Zijn tijdritten zijn wel nog goed. Daar zie ik m gemiddeld wel 2x een 5e plek rijden. Dus echt slecht scoren voor deze prijs zal die niet doen. En wellicht verrast die de 1e week dit keer wel
Dat gezegt hebbende.. ik neem m ook niet mee, aangezien ik mijn tijdritten al gevuld heb met andere renners. Haalt de selectie dus net niet
Vine eruit Baroncini erin. Besparing 250k. Baroncini opstellen tijdens sprint ritten en hopen op top20 (deed die in de Vuelta ook regelmatig) en evt teampunten van Ayuso als die al in n truitje rijdt. Tijdrit van Vine is beter, maar ook Baroncini kan een aardige tijdrit afwerken
Omdat je nou een extra C sprinter erbij hebt en een klimmer minder zou je Lonardi kunnen swappen voor een type Harper (gaat kijken of die top15 kan rijden) of Poels (Astana power in week 3 of wie weet wel bollen)
Nadat ik ook eens geprobeerd heb om Tiberi mee gepuzzeld te krijgen met Roglic,Ayuso, Wout, Mads en Groves stel ik toch vast dat veel voorbeschouwingen hem wel wat lager in AK zetten dan de derde plaats waar ze bij Bahrein zelf op mikken. Ik denk niet dat het mij nog charmeert. Is me overigens ook wel wat Topheavy. Net Lolo Ferrari. Dat eindigt niet goed.
Ik ben gaan puzzelen en door al julie tips en ideeën heb ik best een top team gecreerd
Pedersen roglic a.yates ayuso vine
Mc nulty pidcock lonardi kanter magnier kooij bernal gee carapaz
Arensman poole steihoucher
Scaroni fiorelli pluimers.
Hebben julie nog een paar tips renners die ik beter niet kan nemen maar welke wel
Echt wel een F sprinter hoor. Sprintte mss wat mee door extreem zwak sprintveld toen en Almeida viel ook vroeg uit waardoor geen grote GC ambities meer dan. Zou er niet teveel op rekenen. En TT kan zeker maar behalve die 4de plek in Madrid is het toch ook nog nooit echt top geweest. Kan mij ook niet voorstellen dat er zomaar 4 of 5 UAE'ers top 20 gaan rijden.
Zie dat Roglic bij de bookies gedeeld 3e favoriet is om de bergtrui te winnen. Altijd een beetje anyone's guess natuurlijk met de bollentrui, maar zijn wel veel punten. Heeft iemand bestudeerd waar het zwaartepunt van de bergpunten liggen in de bergetappes? Als dat bijvoorbeeld in rit 19 en 20 ligt, zou het zomaar kunnen dat de bergtrui dit jaar naar de AK mannen gaat.
Here are my toughts about Tarling. He is the absolute favourite for the TT, if you don't put him captain who then? Among the GC guys, only Ayuso may challenge him. I would bet for a 1st place (50pts) and a 3rd place (40pts). If you add captain's point its even 10 to 20 more points compared to another captain. That's 100pts only on the TTs.
But the most important for me is that I think that many people underestimate his climbing skills, look at his UAE Tour and his Paris-Nice, he can handle that fist stage and he even could do a place there since he have a good sprint. Also he may survive to the third stage if he took the pink jersey on the first TT. With that scenario (optimistic) its 100pts on the TTs + 5 stages with the Pink and the White jersey (5x16pts=80pts) by the end of the first week. Therefore he could go in the break sometimes like he did at the UAE Tour and at Paris-Nice.
Some stages like the Stage 9 could fit him as well, and he never finish far in the peleton. Of course it's not the 1.5M guy with the higher expectation in terms of points, but these are pretty sure points.
Laatste plekje: Poole of Plapp mee als 750k-joker? Plapp is aan het opbouwen en ziet er nog niet denderend uit in Romandie, maar je weet wel precies wanneer je 'm opstelt (iig 3 ritten). Poole was vorig jaar in de Vuelta uitstekend als joker, maar is wel een risicotje op bankpunten. Zou zich wel in de derde week opeens a la OConnor in het klassement kunnen fietsen. Wat denken jullie?
Op Wielerflits een interview met Roglic die de twijfelaars om hem thuis te laten over de streep trekt...
Ook maar eens een team gemaakt met en zonder Roglic. Enerzijds geeft een team met Roglic me heel veel rust. Anderzijds; als ik de onderstaande vier renners vergelijk heb ik een beter gevoel bij optie B. Dagopstellingen staan hier los van aangezien het vaak om hetzelfde plekje gaat.
Wat denken jullie?
A) Roglic, Fortunato, Moschetti en McNulty
B) Tiberi, S. Yates, Kooij en Baroncini (deze knaap trouwens maar eens een berichtje gestuurd)
Lijkt op basis van de resultaten wel te zijn wat die twee geregeld doen. Kort na elkaar in de uitslag wanneer ze beide starten. Vendrame lijkt de bergjes wat beter te verteren en Godon net iets sneller in het laatste sprintje? Maar het zorgt wel voor wat extra vraagtekens.
Zelf heb ik Vendrame ook vooral omdat ik nog de hoop heb dat hij in de ontspanning mee gaat. Maar het is een twijfelgeval.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.