Lijkt mij een reeele kans op 5/6/7x top 12 toch? Dus laten we zeggen ongeveer 120/140 punten. Teampunten zijn toch veel onzekerder? Voor hetzelfde geld staat er de eerste twee weken geen klassementsrenner op de eerste plek en dan scoor je dus nul met deze renners, die je puur voor de teampunten kiest.
Kan iemand mij trouwens het nut uitleggen van het meenemen van een renner (Tarling) puur voor de tijdrit? Er is een reeele kans dat hij 2x top 3 rijdt, wat dan ca. 80 punten oplevert. Maar in de rest van de etappes heb je niks aan hem. Een sprinter uit wellicht de B-garnituur die 6-8 keer kans heeft op een top 10 plaats lijkt dan toch een veel logischere keuze?
Astana lijkt ook wel herboren? Wout poels die plots prijzen ligt te rijden. Ik twijfel om hem mee te nemen maar zou niet weten voor welke ritten hij zou kunnen gaan.
ze hebben al gezegd da ze zonder uitgesproken kopman gaan rijden dus dan zou je al geluk moeten hebben dat je hel opsteld als hij voor de rit gaat rijden.
Klopt! Hij had ook een interview bij liveshow van In de Waaier. Iedereen heeft kansen.. dus is maar de vraag of je op het juiste moment de goede renner inklikt. Dit is dan ook beetje het probleem met Poels en Scaroni
mee eens mbt Tarling. Al eerder is het betoogd, maar daarvoor zou de 1,25 mil categorie een uitkomst zijn. Tarling zou alleen interessant zijn als je denkt dat hij na de eerste tijdrit het roze (en daarmee ook wit) pakt. Tel daar een kleine bonus bij op voor de cappunten die je wint tov een WVA of een Roglic in de twee tijdritten en dan kom je wel bij de 100-125 puntjes netto in de buurt. Veel meer zal het niet worden waarschijnlijk.
"Kan iemand mij trouwens het nut uitleggen van het meenemen van een renner (Tarling) puur voor de tijdrit? Er is een reeele kans dat hij 2x top 3 rijdt, wat dan ca. 80 punten oplevert. Maar in de rest van de etappes heb je niks aan hem. Een sprinter uit wellicht de B-garnituur die 6-8 keer kans heeft op een top 10 plaats lijkt dan toch een veel logischere keuze?"
Ik neem Tarling waarschijnlijk ook mee. Ja, er zijn renners van 1,5 miljoen die over het hele spel waarschijnlijk meer punten halen. Maar dat maakt ze niet direct een betere pick. Zeg even dat je Tarling 2x opstelt en dat hij 80 punten oplevert. Dat is 40 punten per plekje in de dagselectie. Een andere renner (zoals de sprinter uit je voorbeeld, een matige GC-renner of iemand voor de teampunten) haalt voor hetzelfde geld misschien 120 punten. Maar dan moet je hem 6, 7 of soms wel 10 keer opstellen. Zo'n renner levert dan dus maar tussen de 10 en 20 punten op per dagselectie. Het kost je dan heel vaak een plekje, tegen laag rendement. Bj Tarling weet je heel duidelijk wat je krijgt en wanneer je hem moet opstellen. Dat kan ook een hoop waard zijn.
Bardet lijkt toch voor klassement te gaan. Hoe zien jullie dit? Toch interessant om mee te nemen? En voor wie dan?
Zit na veel puzzelen op dit team:
AK: Roglic, Ayuso, Tiberi, S Yates, Gee, Storer, Poole, Piganzoli (21,25m)
Sprint: Pedersen, Groves, Strong, Magnier, Bennett, Lonardi, Pluimers, Fiorelli (13,75m)
Aanval: Van Aert, Scaroni, Hermans (5,5m)
TT/teampunten: Vine (1m)
In totaal is dit 41,5 m. 500 k teveel dus. Wie moet ik opofferen?
Ik ben het wel serieus aan het overwegen. Zijn pro's: kan een redelijke tijdrit rijden, mogelijk teampunten met WVA/Kooij en is ook iemand die wel redelijk kan aankomen. Daarnaast lage pickrate, dus zal een verschilmaker kunnen zijn. Reden om hem niet te nemen is dat hij toch wel wisselvallig kan zijn. Vorige tour niet geweldig, maar had toen ook Covid. In de voorbereidingswedstrijden is hij niet super, maar wel oke. Daar staat tegenover dat hij in de jaren dat hij een goede GT reed, hij ook niet per sé de voorbereidingswedstrijden won.
Je kunt besparen door Strong of Magnier om te zetten in een pure sprinter van 1 miljoen. Een type-Kanter, Thijssen of desnoods Zijlaard. Nu heb je wel heel veel dezelfde types, namelijk sprinters die houden van een heuveltje.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.