Scorito Giro 2025

1 2 ... 54 55 56 57
VliegendSchwein
Eddix
Hé, ik heb een team met Rog, Ayu, Tib, WvA, Mads én Groves....

Het is mij ook gelukt. Ik ben Pidcock er wel door kwijtgeraakt. En ik weet nog steeds niet of ik Tiberi wel of niet wil. 

bamigoreng

Ik ben nieuw op het forum na jaren te hebben meegelezen. Tiberi + Storer, of S.Yates + Arensman? Ik kom er namelijk niet helemaal uit welk duo meer 'zekerheid' met zich meebrengt.

Laatst gewijzigd
hjjanssen1973
Eddix

28M voor 6 toprenners, daarna nog 13M voor 14 renners. Topzwaar team?

Ragnar Lolbroek
Eddix

Mij is het ook wel gelukt. Zit nu wel met een hoop 1 miljoen sprinters waaronder Zijlaard😅

RappeEddy

Toch best een gebalanceerd team als je Top 6 meeneemt.... Stof om over na te denken

Eddix

Kijk ik weet gewoon dat dit 'topzware' team een risico met zich mee brengt. Als één van deze renners gaat uitvallen, dan is het nog pijnlijker dan dat het geval is bij de voorgaande grote rondes en ik moet zeggen, dat het ook toen al heel veel pijn deed...

Als je wilt winnen dan pak je de beste renners, zoals de meeste altijd wel doen. Je wint niet alleen door die renners, maar als je naast de beste renners ook net de juiste aanvallers en budget sprinters weet te selecteren is vooral de combinatie waardoor je een gouden bekertje kan winnen.

9 plekken om te vergeven, hoe meer punten je pér plek kan pakken hoe meer punten je per etappe kan verdienen. Als je punten probeert te verspreiden over meerdere plekjes, dan kun je in totaal minder overhouden.

Ik zeg niet dat de ene tactiek beter is dan de andere op dit moment. Deze Giro gaat inzicht geven in of het spel op deze manier de mogelijk geeft om meer tactieken te hebben met een goed resultaat. Ik krijg bijna het gevoel alsof ze het bewust een keer op deze manier zo insteken, nadat we met zn alle elk jaar klagen dat het budget te ruim is =)

DesproatMichiel
VliegendSchwein
Het is mij ook gelukt. Ik ben Pidcock er wel door kwijtgeraakt. En ik weet nog steeds niet of ik Tib...

Dit blijft met name ook mijn twijfel als ik wel alle zware kanonnen meeneem. Hem weglaten en vervangen voor een 2-2.5 man speelt ook net weer een plukje budget vrij dat elders goed gebruikt kan worden.

RedDevil
bamigoreng
Ik ben nieuw op het forum na jaren te hebben meegelezen. Tiberi + Storer, of S.Yates + Arensman? Ik...

Ha bami, ik zou hierbij altijd voor je eerste optie (Tiberi + Storer) gaan. Maar dat is ook een smaakkwestie. Simon Yates heb ik persoonlijk gewoon weinig vertrouwen in.

OneTrickPony

Ayuso, Tiberi, Arensman, Ciccone, Landa, Storer, Fortunato

WvA, Pedersen,

Kooij, Groves, Strong, Bennett, Lonardi,

Del Toro, Vine, Steinhauser, Scaroni, Pluimers, Frigo

-

Op mijn wishlist staan nog DFM/Hindley, Plapp, Poole. Maar wie zouden jullie daarvoor offeren?

Eddix
OneTrickPony
Ayuso, Tiberi, Arensman, Ciccone, Landa, Storer, Fortunato WvA, Pedersen, Kooij, Groves, Strong, Ben...

Kooij of Groves. Ik denk niet dat je Pedersen, Kooij én Groves nodig hebt. Je capt er maar één, en een reserve cap is voldoende.

VliegendSchwein
DesproatMichiel
Dit blijft met name ook mijn twijfel als ik wel alle zware kanonnen meeneem. Hem weglaten en vervang...

Pidcock vind ik echt een hoofdpijnrenner. 

Ik zie hem als favoriet in de eerste rit. Zo'n heuvel op het einde, waar ze hard op gaan knallen, een afdaling.. ik zie Pidcock wel wegspringen en dan is het nog maar zien wie zn ploeg georganiseerd genoeg krijgt hem terug te halen. Als hij de eerste rit wint heeft hij direct 68 punten, dan gaat het al echt lekker de goede kant op: dan zou ik echt veel vertrouwen hebben dat het een goede pick is, cappen in de Strade rit. Nog wat heuvelritten waar je hem kunt opstellen en wellicht rijdt hij stiekem naar een 9e plek AK. Maar... als Pidcock de eerste rit niet wint, gewoon her en der gaat aanvallen.. Dan zal hij heus wel ergens zn ritje winnen, maar is hij dan zn geld ook wel waard? :/

Laatst gewijzigd
John Bon

Graag een minuutje stilte voor een legende van Scorito die ermee stopt. Caleb Ewan

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Het voordeel van een Tiberi (en ook Ayuso natuurlijk) is dat ze truipunten pakken in 2 categorieën. Dan kan het best snel gaan. Ikzelf denk 14 om 10. En dan pakt Tiberi dus eigenlijk net zoveel truipunten als Roglic, voor 3M minder. Natuurlijk ga ik hierbij voorbij aan etappepunten, maar zullen daar dan grote verschillen bij zitten? Misschien in week 3, maar als er veel ritten naar de aanvallers gaan hebben we het maar over een paar puntjes, toch?

BigMig

Een discussiepunt wat nog niet zoveel besproken is: hoeveel sprinters heb je nodig? En maak je dan nog onderscheid tussen mannen voor het biljartvlakke of met wat meer inhoud? Normaal gesproken zou ik met 6 sprinters + Wout wel genoegen nemen, maar het feit dat misschien niet al die sprinters er bij zullen zitten na wat extra klimwerk en het feit dat het maar de vraag wie je kunt gebruiken als opvullers in het eerste deel van de ronde, doet me twijfelen.

jenzrscl

Iemand die denkt aan hayter? Kan je eerste 2 ritten los inklikken denkik. Kan de flip worden van vorige giro.. 

Jens Voigt

Het is hier al zo erg dat ik me geen Moschetti, Fretin of Kanter meer kan permitteren ;(

floda

Als ik nu kijk naar klimmersveld tov van vorig jaar dan is het nu toch veel breder in de top. Met landa, carapaz, ciccone, 2x yates, hindley en zelfs storer die stap heeft gemaakt is het toch alles behalve een zekerheid dat tiberi en arensman veel punten gaan pakken bergop. En als je het dan per etappe gaat bekijken met misschien wat aanvallers zoals bardet, bernal, pidcock ect dan kosten ze misschien wel heel veel geld voor te weing zekerheid. En zelfs als die mannen dan via 2 goede tijdritten wel in buurt van podium komen dan lijken ze vanwege daguitslagen in mijn ogen zeker niet onmisbaar.

Ragnar Lolbroek
John Bon
Graag een minuutje stilte voor een legende van Scorito die ermee stopt. Caleb Ewan

Houdt definitief de benen stil voor de meet.

jenzrscl
BigMig
Een discussiepunt wat nog niet zoveel besproken is: hoeveel sprinters heb je nodig? En maak je dan n...

Ik heb van uden en zijlaard voor de biljart vlakke.. je weet van hun wel wanneer je ze echt kan banken.. 

ditisdavid
jenzrscl
Ik heb van uden en zijlaard voor de biljart vlakke.. je weet van hun wel wanneer je ze echt kan bank...

Probleem met zowel Van Uden als Zijlaard is dat ze Rome zeer waarschijnlijk niet gaan halen.

jenzrscl
ditisdavid
Probleem met zowel Van Uden als Zijlaard is dat ze Rome zeer waarschijnlijk niet gaan halen.

Dat moeten we indd nog zien.. maar laatste jaren valt het toch mee met sprinters die grote ronde uitrijden.. zelfs in de pogacar tijdperk.

Behatzailea
jenzrscl
Iemand die denkt aan hayter? Kan je eerste 2 ritten los inklikken denkik. Kan de flip worden van vor...

Die staat er bij mij sowieso in.

DesproatMichiel
VliegendSchwein
Pidcock vind ik echt een hoofdpijnrenner.  Ik zie hem als favoriet in de eerste rit. Zo'n heuvel op...

Snap ik helemaal. Wilde hem er in beginsel ook wel in maar in combinatie met Wout en Mads in je team voelt dat toch als mogelijke overkill. Anderzijds; hoeveel goede heuvelaanvallers heb je als alternatief die met enige zekerheid wat gaan leveren? Del Toro leek mij een goedkope optie maar valt toch af denk ik. Magnier wellicht in sommige ritten, een Hermans of soortgelijke naam in anderen, Hirschi geloof ik niet zo in. Heel veel smaken zijn er niet die erboven uit steken.

Tegelijkertijd kun je hem nogal eenvoudig cappen in de verkeerde etappe. Dan zul je hem vast wel opstellen als hij levert maar hoever kom je dan? Stel positief scenario is:

• 1x cap winst = 100
  • 1x cap 3e = 80
  • Keertje 3e zonder cap = 40
  • 2x 5e zonder cap = 64

Dan kom je op 284. Gooi er nog een top 10 bij (dus 6 in totaal) en zet het op 300-320 punten, wellicht 340 als hij er 2 wint ipv 1. Dat zie ik wel een beetje als zijn max en dat is dan áls je hem goed capt en het dus grotendeels als meerwaarde ziet tov andere mogelijke caps. Heel veel verder kom ik niet gezien hij in beginsel niet ver voor mag staan en je ook Wout, Mads oid gaat cappen in bepaalde ritten. 

Tegelijkertijd zie ik ook een ondergrens die niet snel door de 200 zou moeten zakken. De vraag blijft bij Pidcock voor mij vooral of je hem nodig denkt te hebben in bepaalde etappes, meer dan het exacte punten dat hij gaat halen. Waar we nu vooraf veel Wout en Mads invullen zal dat gedurende een ronde best gaan veranderen. Die mannen gaan ook niet iedere dag en dan is een extra klepper best lekker. Maar ten koste van wie of wat?

bamigoreng
RedDevil
Ha bami, ik zou hierbij altijd voor je eerste optie (Tiberi + Storer) gaan. Maar dat is ook een smaa...

Oke duidelijk. Storer lijkt me alleen iets te vroeg te hebben gepiekt, dus het kan zijn dat een joker Bernal of good old Caruso dan het team infietsen haha

VladimirVloerkleed

Veel discussie over "opvul" sprinters zoals Kanter, Lonardi, Zijlaard of Zanoncello.

Wat is nu eigenlijk het potentieel? Drie keer een 10e plaats? Is dat dan goed?

Kan je dan niet veel beter je geld besteden aan goedkope renners van Visma en lekker de teampunten mee pakken? In mijn ogen heb je met Van Aert iemand die wellicht in het roze komt, kans op punten trui van Kooij en natuurlijk de uitslagen van de etappes zelf.

1 2 ... 54 55 56 57

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.