Scorito Giro 2025

1 2 ... 61 ... 69 70
NielsH97

Interessant de odds voor etappe 1:

Pedersen 3,25

Groves 5,5

WvA 6,0

Magnier 9,0

Kooij 12,0

Bennett 29,0

Fiorelli 29,0

Vendrame 29,0

Strong 34,0

Pidcock 41,0

Del Toro 41,0

Godon 41,0

Vacek 51,0

Ayuso 67,0

Roglic 67,0

Fretin 67,0

Lonardi 67,0

Pluimers 67,0

Hermans 67,0

Hayter 67,0

Scaroni 101,0

Govekar 101,0

Tarling 101,0

Moschetti 101,0

Mozzato 101,0

Lamperti 101,0

Kielich 101,0

Conclusie: sprint met een reduceerde groep waarbij de bookies nog een kleine mogelijkheid zien dat er een renner wegrijd op het laatste heuveltje maar dat het een kleine kans is. Zal waarschijnlijk naar een van de sprinters gaan die een heuvel kan verteren. WvA, Groves, Kooij, Magnier of Pedersen

pirazzi

Hoe groot is de kans dat Magnier de Giro uitrijdt? Het is zijn eerste grote ronde en hij is pas 21.

TourDeFranceUnchained
pirazzi
Hoe groot is de kans dat Magnier de Giro uitrijdt? Het is zijn eerste grote ronde en hij is pas 21.

Pogacar reed op zijn 20e zijn eerste ronde. Werd toen 3e en won 3 etappes. Dus zeg het maar.

zomaareens

Wie gaat meer punten halen, hindley of carapaz, eigenlijk neig ik meer naar Hindley, teampunten en anders backup kopman. Carapaz wel explosief en wilde plannen, maar ik denk toch alleen waardevol bergop ontsnappingen.. en hoeveel zijn dat er? Als klassementsman heb ik meer vertrouwen in hindley.. wat vinden jullie?

Pim Todcock
Fiets mdrin
Ja! Genoeg leuke goedkoopjes dit keer. Enige waar ik nu fomo voor heb is Tarling, als ik die er nog...

De vraag is hoeveel punten Tarling überhaupt kan halen zelfs met twee overwinningen. In het ergste geval wint hij twee keer dik de tijdrit en pakt hij daarmee roze en wit na de eerste.

Een ander scenario is dat de eerste tijdrit net te zwaar is en hij de tweede niet eens haalt.

In het eerste scenario is hij net zijn geld waard. In het tweede bij lange na niet. In beide gevallen lig ik er niet wakker van.

Wicked Wout
NielsH97
Interessant de odds voor etappe 1: Pedersen 3,25 Groves 5,5 WvA 6,0 Magnier 9,0 Kooij 12,0 Bennett 2...

Vervolgvraag is dan: gaat dit ook de eerste roze trui worden? Of is de Red Bull km direct al bepalend? 

Met de namen die hier staan lijkt er gesprint te worden met een kleine groep. Dan zijn de onderlinge verschillen aan de meet kleiner dan 2 seconden. Dus dan kan het al heel belangrijk zijn wie er het beste die Gracen over is gekomen (en dat onderaan vol kan houden tot aan de RBkm)

Sterker nog: goed de Gracen over komen kan je óók nog eens de bergtrui opleveren...

Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik het gevoel krijg dat er halverwege al veel bepaald wordt. 

oli4g
Wicked Wout
Vervolgvraag is dan: gaat dit ook de eerste roze trui worden? Of is de Red Bull km direct al bepalen...

Het moet al heel toevallig lopen als de 1e renner in de RB KM 2e finisht

Wicked Wout
oli4g
Het moet al heel toevallig lopen als de 1e renner in de RB KM 2e finisht

Dat vraag ik me dus af. Kan me bijvoorbeeld als VLab best voorstellen dat je tactiek wordt om met WvA een vroege aanval op te zetten, waarbij hij bergpunten en de RB km pakt. Daarna kan hij in de kopgroep z'n benen stil houden onder het mom "ik wacht op Kooij". Van Aert zorgt vervolgens dat ie (met of zonder kooij) binnen 2 seconden van de winnaar eindigt en tis prijs

ProScoritoManager
NielsH97
Interessant de odds voor etappe 1: Pedersen 3,25 Groves 5,5 WvA 6,0 Magnier 9,0 Kooij 12,0 Bennett 2...

Even vooropgesteld dat ik weet dat odds niet 1-op-1 vertalen naar verwachtingen, maar verwachten wij hier op het forum zelf dat Magnier er bijzit in de eerste etappe? Ik wil hem zijn talent absoluut niet ontzeggen, maar heeft na de Omloop toch nergens de indruk gewekt dat hij hier wel even meesprint?

TimTornTeut
Wicked Wout
Dat vraag ik me dus af. Kan me bijvoorbeeld als VLab best voorstellen dat je tactiek wordt om met Wv...

Ik neem aan dat er aan de finish ook nog boni's te vergeven zijn? 

ProScoritoManager
Wicked Wout
Dat vraag ik me dus af. Kan me bijvoorbeeld als VLab best voorstellen dat je tactiek wordt om met Wv...

Vergeet je de bonis voor de winnaar niet?

Wicked Wout
TimTornTeut
Ik neem aan dat er aan de finish ook nog boni's te vergeven zijn? 

Ah tuurlijk! Dank! (Ook @proscoritomanager)

Soms kun je helemaal vastlopen in je eigen hersenspinsels, haha.

Dank voor de alertheid!

oli4g
Wicked Wout

enkel als een renner 1e wordt in de RB KM, en 2e aan de meet zal hij meer boni's hebben dan de winnaar van de etappe (12 sec ipv 10 sec)

VliegendSchwein
oli4g
enkel als een renner 1e wordt in de RB KM, en 2e aan de meet zal hij meer boni's hebben dan de winna...

Daar nog bijkomend moet de winnaar van de etappe niet in de top 3 rijden in de RB KM

TourDeFranceUnchained
ProScoritoManager
Even vooropgesteld dat ik weet dat odds niet 1-op-1 vertalen naar verwachtingen, maar verwachten wij...

Precies deze vraag stelde ik mijzelf ook toen ik deze odds zag staan. Ik denk dat de bookies zichzelf niet in de vingers willen snijden (zie ook odd van Bennett). Voor hetzelfde geldt, gaat het toch niet zo heel hard en wordt het een sprint met uitgedund peloton. Zal je maar net een odd van 50 aan Magnier zijn broek hebben geplakt.

Anderzijds kun je je ook afvragen wat het slimste is. Je hebt nooit 9 perfecte renners voor deze etappe. Zeg even dat je je sterkste sprinters opstelt (Aert/Pedersen en een type als Groves en/of Strong), een type Hermans/Godon/Fiorelli/Pidcock en nog een Ayuso en/of Roglic bijvoorbeeld. De vraag is of je dit aanvult met een Magnier en daarmee redelijk safe speelt of ga je voor een voltreffer en zet je bijvoorbeeld een type Formolo/Scaroni/Batistella er nog bij.

Laatst gewijzigd
KV
ProScoritoManager
Even vooropgesteld dat ik weet dat odds niet 1-op-1 vertalen naar verwachtingen, maar verwachten wij...

Ga ik niet vanuit met Eschborn in het achterhoofd. 

VliegendSchwein

Hoeveel tijd gaat Wout winnen op Mads in de eerste tijdrit? (Ook best een belangrijke vraag)

zomaareens
VliegendSchwein
Hoeveel tijd gaat Wout winnen op Mads in de eerste tijdrit? (Ook best een belangrijke vraag)

Niks

Ragnar Lolbroek

Ook in de marge wordt er  gepuzzeld.

Mosschetti + Fiorelli-> Goodbye

Kanter + Mozzato-> Hello

Als hij last minute wordt toegevoegd zullen de beentjes toch wel ok zijn. 

Mikebrouns
ProScoritoManager

Buiten het feit dat etappe 1 wat pittiger is, wordt er door zijn ploegleider ook aangegeven dat hij zich zal gaan proberen te mengen in de massasprints. Wat verwachten jullie hier van hem? 

Laatst gewijzigd
Plur

Hoi allen, een van de eerste keren dat ik meespeel met een grote ronde, en heb wat vragen over mijn team. Dat ziet eruit als volgt:

• AK: Roglic, Ayuso, Ciccone, Landa, Gee, Storer, Fortunato
  • Sprint: Pedersen, Groves, Moschetti, Strong, Kanter, Lonardi
  • TT en teampunten: Vine en McNulty
  • Aanval: WvA, Pluimers (aanvaller of sprinter?)  
  • Opvulling: Piganzoli en Poole (Jongeren), Hayter (TT, mogelijk aanval?)

Paar vragen: 

• Wat vinden jullie van de balans in dit team? Ik heb zelf het idee dat ik niet genoeg aanvallers heb, mede door hoe het parcours wordt beschreven, bijvoorbeeld type Vendrame of Godon. Ik vind het alleen moeilijk om namen te eruit te klikken. 
  • Wat verwachten jullie van Bernal? Die zou ik er graag nog in willen maar past net niet.

Ben benieuwd wat men vindt.

Affiniteit91
Fieljepper
Lijkt op basis van de resultaten wel te zijn wat die twee geregeld doen. Kort na elkaar in de uitsla...

Vendrame lijkt de bergjes wat beter te verteren en Godon net iets sneller in het laatste sprintje? Maar het zorgt wel voor wat extra vraagtekens.

ik denk dat je even moet kijken wat voor type je nog mist bij je aanvallers. mij lijkt godon een zekere keuze voorwat betreft het vlakkere heuvelwerk en vendrame kan bijv ook in de wat zwaarderee ritten (soms) mee. de afweging tussen deze twee is dat je met godon iets meer kan inschatten waar hij bij kan zitten dan vendrame. 

KV

Sammy B denkt alvast dat hij rit 1 kan overleven... 

CyclingDonkey
NielsH97

Hahaha. Toch weer de Vendrame stress... Zelfde odds als Bennett 🫣

Wijon

Hier ging het op de eerste pagina's ook vaak over Fretin, maar zie m in voorlopige teams niet meer veel voorbijkomen. Zijn schouderblessure lijkt voorlopig OK te zij. Daarbij is hij toch de absolute kopman van Cofidis. Hij geeft aan het zelfs in etappe 1 te willen gaan proberen, en denkt beter te worden naar mate de dagen vorderen. Daar tegenover staat dan wel at dit z'n eerste grote ronde is, en geen leadout heeft.

Als alternatief (voor het plekje in mijn sprintteam) zie ik vooral Bennett. Hij zal voor Fretin zitten in de vlakkere sprints, maar zal toch minder vaak uitgespeeld gaan worden door de aanwezigheid van Godon en Vendrame. Overigens neem ik die 2 ook niet ivm onzekerheid wie de kans krijgt per etappe. De bookies lijken het wat dat betreft met mij eens te zijn. 

1 2 ... 61 ... 69 70

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.