Zonder klimmende aanvallers moeten op dit parcours je keuzes verder bijna perfect zijn om voor een gouden bekertje te kunnen gaan.
Daarnaast kunnen de juiste aanvallers ook heel veel compenseren. Ik had vorig jaar in de Vuelta een middelmatige klassementsploeg en niets voor de bergtrui, maar Vacek, Poole en Schmid hebben me toen eigenhandig naar het goud gereden.
Maar iemand die begint als AK-man, kan toch alsnog een klimmende aanvaller worden? Daar is Poole in de Vuelta een perfect voorbeeld van. Ging op zijn bakkes in rit 1 dacht ik en werd daarna aanvaller.
Correct, maar de etappes voor de klimmende aanvallers vallen relatief vroeg in deze Giro. Dan is er nog weinig kans geweest om er zonder val doorheen te zakken, en gezien Poole de hele eerste week van de Vuelta aan het bekomen was is het scenario van vroeg vallen en daarna dik scoren hier ook minder waarschijnlijk.
Natte bilnaad alert!
Mannen, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier stijgt de spanning tot in de zeem!
Onze kopman moet straks een gravel-etappe overleven en eerlijk gezegd… het vertrouwen is net zo zompig als m’n bilnaad tijdens Parijs-Roubaix.
Scorito laat weer z’n mentale sporen na.
Dus even serieus:
Wat doen jullie tegen een natte bilnaad tijdens de spannendste etappes?
Tips, rituelen, drooghoudstrategieën? Alles is welkom—van geestelijke rust tot fysieke maatregelen.
(Heb trouwens al geprobeerd m’n scherm met talkpoeder te bestrooien, werkte matig…)
Laat maar komen, of ben ik de enige met koerszweet op gekke plekken?
Hebben jullie ook FOMO bij carapaz? Dat voor roze gaan en aardig, maar ik zie het niet gebeuren, aanvallend moet hij het van finishes bergop hebben, en dat zijn er maar 4 die dan ook naar de AK-contenders zullen gaan, wellicht.. Maar waarom zou je hem dan wel nemen? Omdat ie toch 3e wordt?
Mooi team denk ik zo! Ook redelijk vergelijkbaar met de mijne, behalve dat ik wel Wout heb en (daardoor) minder in mn sprinters zit. Dat is een gokje maar het voelt wel goed, dus ik laat het lekker zo.
Succes straks!
Nou na honderd keer wisselen en aandachtig hier alles doornemen heb ik nog een dilemma. Ik moet kiezen tussen Magnier en Moschetti. Nu is de twijfel vooral moet ik voor zekerheid kiezen met Moschetti waarbij de kans groter is dat hij de giro uitfietst of voor lief nemen dat Magnier een weekje eerder afstapt en dan hopelijk zijn punten al heeft opgeleverd... wat nu nog pleit voor Magnier is dat in tot een hij ook een kleine kans heeft. Wie zouden jullie pakken?
Maar wie zie je als de klimmende aanvallers. Verwacht je Vacek als je ook een Ciccone hebt? En wie bij Astana? Dat zijn er ook al meer. Bardet? Poole? Ik vind dat ook maar allemaal onduidelijk nog hoor.
Vacek neem je op dit parcours vooral voor de tijdritten en teampunten.
Verder is het toch helemaal geen bezwaar als een ploeg meerdere opties heeft voor de vlucht? Vaak zie je toch dat teams met meerdere renners mee willen zijn. Zie bijvoorbeeld de afgelopen Vuelta waar Castrillo, Miquel en Berrade namens dezelfde ploeg alledrie goede picks waren en 1x ook alledrie tegelijk dik in de punten reden. Je kan dus prima meerdere jongens van een Astana of een Jayco meenemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.