@nasibal, nu de giro begonnen is.... kunnen we een sneak peak krijgen van het team van de baas himself?😁 Je wordt wel al een soort orakel gezien in de forums als de giro of tour weer gaat beginnen. Heel benieuwd wat de beweegredenen zijn om een bepaalde verdeling / renner te kiezen.
Kan je altijd snel opzoeken in scorito zelf natuurlijk. Grote kans dat ik je naam zie staan bij de beste 20 spelers de komende tijd hahah ;)
Over de tijd steeds meer verschoven van best een aantal aanvallers, naar vooral een hele grote groep sterke sprinters. Die kwamen toch wel heel lekker uit de opstellingen, al had het prima met ééntje minder gekund. Allerlei opties met en zonder Roglic, van Aert, Tiberi, Pidcock en zelfs Groves zijn langs gekomen. Pidcock was de laatste grote cut, dus die zal wel gaan scoren. Voor de eerste etappe iets te veel op zelfs de matige sprinters (Bennett bv) gegaan, en in paniek zelfs Ciccone er nog uit gehaald. Twijfelachtige keuzes :P.
// Klassement & Klimmers: 10
Roglic
Ayuso
Arensman
Ciccone
Gee
Storer
Bernal
Fortunato
Poole
Piganzoli
// Sprinters & Vergelijkbaar: 9
Pedersen
van Aert
Groves
Magnier
Strong
Bennett
Lonardi
Mozzato
Fiorelli
// Budget McNulty: 1
Hoole
Team De Tourminator:
Ayuso, Tiberi, Arensman, S. Yates, Landa, Gee, Storer, Bernal, Rubio.
Pedersen, van Aert, Groves, Magnier, Strong, Moschetti, Bennett, Pluimers
McNulpunty, Vacek, Hermans.
Vooraf duidelijk dat ik voor deze prijs geen Roglic mee zou nemen. WvA wel gewoon mee ondanks zijn gepiep, verwacht dat hij er gewoon klaar voor is en gaat toe slaan vandaag en morgen.
Mooi team voor AK en mooi team voor de Sprint. Ik verwacht duidelijk wel wat van Vacek. Gelezen dat hij weer de power trapt van voorheen.
Vannacht werd ik badend in het zweet wakker van een nachtmerrie waarin Vendrame de eerste etappe won. Lekker begin. Hij zit niet in mijn team.
Verder herken ik ook het gevoel met een team te zijn geeindigd waar ik niet zo tevreden mee ben. Dat kwam vooral doordat ik WVA er gisteren uithaalde. Maar dat gat bleek erg lastig te vullen. Dus nu zit ik met o.a. Pidcock en Tarling terwijl ik die in principe niet wilde. En had ik heel graag Bernal erin geklikt (maar ipv wie dan?) en Fretin en Magnier ipv Lonardi en Mozzato. Maarja. De opofferingen die ik daarvoor moest doen, waren me het niet waard. Denk ik. Hoop ik. Argh! Het was wat dat betreft een zeer uitdagende puzzel dit keer. Kudos voor de Scorito mannen die de prijzen hebben opgesteld.
Net even door de pickrates heen gekeken en daar vielen 2 renners me toch wel op.
Moschetti met 17% pickrate die zou in de sprint dus weleens een leuke verschilmaker kunnen worden.
Adam Yates dan van de toch wat grotere namen ook maar 23% gekozen dst kan toch ook zeker als andere tegenvallen weleens een verchilmaker kunnen gaan worden.
Ik doe ook mee, net als op Zweeler. Die sites doen dat leuk en pakken zelf max 20% van de inleg, wat ik schappelijk vind voor het werk dat ze erin steken. Van de 12k bijdrage van spelers wordt 10k uitgekeerd bij Scori Pro.
Ach laat ik de spanning ook eens van me afschrijven en wat van mijn afwegingen toelichten.
AK: Ik zie twee die er bovenuit steken (Misschien 3 als Tiberi zijn darmen rustig blijven). Daarachter wordt het een grote loterij. Daarom na de genoemde grote 2 vooral voor budgetkeuzes gegaan hier.
Sprint: In een giro waarin de écht bergen pas laat komen, wil je niet te dun in je sprinters zitten (in sommige voorbeschouwingen werd zelfs maar 5 stuks getipt). Daarom 6 echte sprinters, met daarnaast WvA als leadout.
Aanval: De 500k bak is een grote snoepwinkel, had er nog veel meer mee willen nemen, maar ja, je moet toch keuzes maken.
Roglic - Ja duur, maar ik kreeg de rekensom niet met een goed gevoel rond om hem te vervangen
Ayuso - zonder twijfel
Ciccone - In vorm. Kan éindelijk gaan doen wat hij al jaren wil: een thuisronde rijden. Daarnaast ook nog eens truipunten-potentieel in de ploeg.
Gee - Voor deze prijs heb ik hem er graag bij. Kan redelijk tijdrijden wat deze giro belangrijk is. Als hij er daarna aan blijft hangen in de bergritten of misschien zelfs nog een keer kan aanvallen...
Bernal - Had hem vorig jaar ook al (toen volgens mij zelfs maar 500 of 750 k). Toen was het te vroeg, maar denk dat het dit jaar wel eens raak kan zijn.
Storer - Tsja, voor 1 mln... zijn pickrate zegt denk ik genoeg
Poole en Piganzoli - Opvullers die mogen verrassen vanuit de aanval en/of klassement
Pedersen - zonder twijfel
Groves - ik vertrouw er wel op dat die knie weer werkt. En dan wil je hem er gewoon bij hebben
Bennett - Laatste paar GT's laten liggen, maar trapt de laatste tijd toch weer aardig mee
Moschetti - Ik geloof heilig in deze jongen en de sfeer binnen dit team. Zijn het jaar juichend gestart en dat lijkt nog niet gestopt.
Strong - Kan prima heuveltjes over. Zie voldoende top10's voor hem.
Lonardi - Prima opvulsprinter
WvA - De laatste berichten deden me even twijfelen, maar ik durf het toch niet zonder hem. Denk wel dat hij beter te vervangen zou zijn dan Roglic.
Pidcock - Had lang Carapaz als extra AK-man en dan hield ik 500k over. Door het nieuws van WvA, plus toch wel wat gaten tijdens het vullen van etappes, zorgde ervoor dat ik hem alsnog erin heb geklikt
Fiorelli - Goed in vorm. Zie meerdere etappes waar ie kan scoren
Marcelussi - Jokertje. Verwacht dat er deze Giro best wat etappes voor de aanvallers zullen zijn. Hij heeft laten zien daar een neusje voor te hebben. In het verleden vaak (op het laatst) teruggepakt. Als hij nu een paar keer vooruit kan blijven, kan hij het goed afmaken.
Frigo - Hoop dat hij de vrijheid krijgt om Gee soms achter zich te laten en zelf op avontuur te gaan
Vine - TT en wellicht mag hij nog eens op pad als Ayuso veilig is
Echt complimenten voor dit budget. Eindelijk een keer strak genoeg om harde keuzes te forceren, maar ook niet zo dat het gaat neerkomen op een 50/50 blijft Roglic op z'n fiets zitten of niet.
- Wel/geen Roglic/Ayuso?
- Kooij EN Groves?
- Keihard saneren in de categorie Carapaz/Ciccone/Tiberi/Arensman
- To Van Aert en Pidcock?
Er waren verschillende grote keuzes te maken, en dat zorgt voor een mooie pickrate verdeling. Zoals Stijn Kling zei in de Radio Scorito Podcast.. ik sluit niet uit dat je zowel teams MET als teams ZONDER Roglic in de top 10 gaat zien.
Veel zal ook afhangen van dagopstellingen met veel etappes die meerdere kanten op kunnen, mede daarom heb ik voor een veelzijdig team gekozen ipv speerpunten.
AK: Ayuso, Tiberi, Arensman, Carapaz, Ciccone, Storer, Gee
Had hier graag Bernal nog bijgezien vanwege persoonlijke voorkeur en omdat ik 'm wel erg cheap vond voor een miljoen. Dat pastte helaas uiteindelijk net niet.
Aanvulling Bergen: Piganzoli, Vine, Poole
Hier nog erg lang aan gepuzzeld om del Toro erin te krijgen. Verwacht hem in de Soler rol, wat natuurlijk zeer aantrekkelijk is! Maar helaas.. ook dat lukte niet. Twiijfelde om Pidcock of Magnier op te offeren, maar je moet een groot slachtoffer hebben en dan liever een onvoorspelbare derde/vierde man dan een kopman ook al is het een chagrijnige zak hooi als Pidcock.
Aanval Squadra: van Aert, Pidcock, Scaroni, Vendrama
Hier kan je Pedersen ook nog bij rekenen dus best stevig, maar excl. Vendrame klikte ik ze er bijna elke etappe in dus ja.. waarom niet!
Sprint: Pedersen, Groves, Magnier, Moschetti, Bennett, Lonardi
6 is aan de krappe kant, maar met WvA als opvuller en wat klassementspunten komt dat vast goed. Die Giro sprintetappes zijn vaak toch ook wel onvoorspelbaarder dan je denkt. Verwacht wel dat dit allemaal wel top 8 kandidaten zijn, en 2 man in de top 3 van de puntentrui, dus Kooij voelt wat dat betreft overbodig.
Als zelfs Wielerflits/scoritoforumorakel Nasibal al vertwijfeld naar zijn team zit te kijken na twee weken puzzelen dan weet je dat de puzzel niet gemakkelijk is geweest, zo niet onmogelijk.
Heb zelf een week niks meer durven aanpassen. Dus Roglic en Van Aert nog steeds in mijn team. Enige wissel nog vanochtend gedaan: Poels voor Steinhauser. Dus ook niet hemelschokkend.
Qua sprinters wat aan de magere kant, zonder Groves en Kooij. Mads, Fretin en Mosschetti de belangrijkste troeven
Klassementsmannen heb ik een paar goedkope reserves ingebracht zodat ik over twee weken nog steeds hopelijk 9 renners kan opstellen in de bergen. Verder mannen die in meerdere klassementen punten kunnen halen en/of een goede TT hebben. Arensman en Tiberi die hopelijk om plek drie in het klassement gaan strijden. Ciccone die eindelijk zijn beloofde sloot aan punten gaat binnenhalen.
Zit ik nu wel met drie Astana's. Jarenlang kwam er niemand van die ploeg in mijn team, maar het lijkt of ze een geheime toverformule hebben gevonden dit jaar. Misschien wel een Kazachs drankje (?). Zowel voor de sprint, in de heuvels als in het hooggebergte mogen ze voor mij gaan scoren.
Anyway, vandaag een mix van sterke sprinters en rappe aanvallers opgesteld. Mads als captain en Barrenetxea uiteraard als joker.
Veel succes en plezier, deze Giro.
https://onedrive.live.com/personal/d4afa372344a056c/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B85ef4169-701d-4ca5-b37b-72686d7e8912%7D&action=default&redeem=aHR0cHM6Ly8xZHJ2Lm1zL3gvYy9kNGFmYTM3MjM0NGEwNTZjL0VXbEI3NFVkY0tWTXMzdHlhRzEtaVJJQkdZNjFzcEk4dFVGMzcxQ05PcnhrQ3c_ZT1xR2xyYVo&slrid=0c719ca1-a0f8-c000-b3d1-3d2d742f8b82&originalPath=aHR0cHM6Ly8xZHJ2Lm1zL3gvYy9kNGFmYTM3MjM0NGEwNTZjL0VXbEI3NFVkY0tWTXMzdHlhRzEtaVJJQkdZNjFzcEk4dFVGMzcxQ05PcnhrQ3c_cnRpbWU9ZzNjLUJfQ08zVWc&CID=b6a7801e-d3ce-42fa-8308-19c63ee8886a&_SRM=0:G:35
Hierbij mijn team in excel. Qua kennis moet ik het onder doen ten opzichte van de meesten op dit forum. Om even te verifieren dat ik geen onzin praat; de naam Tiberi had ik nog nooit eerder van gehoord. Dat betekende voor mij dat ik zo goed mogelijk alle informatie die hier gedeeld werd moest benutten en de statistieken er bij moest halen via procyclingstats en in scorito. Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk zekerheden in het team te bouwen. Vandaar dat mannen als Roglic en van Aert er gewoon bij zitten. Paar vaste sprinters op het vlakke zoals Bennett en Moschetti. De toppers voor de wat heuvelachtige sprintjes met Pedersen, Groves en Strong. Lonardi kan als budget sprinter in veel etappes benut worden. Pluimers, Vendrame en Steinhauser gaven mij in de categorie 500K de meeste zekerheid. Ik zal Pluimers ongetwijfeld te vaak hebben opgesteld in de vlakkere sprinten (aangezien zijn teamgenoot daar de captain is) maar ik zag even geen betere optie als 9e, wellicht komt dat nog door trui punten. Verder lijkt hij mij een prima optie gezien zijn recentelijk getoonde vorm en team heeft al aangegeven dat hij de man is voor wat lastigere sprints, dus ook daar wat zekerheid te vinden. Vendrame heeft zoals ik het zie zelden een dramatisch resultaat gereden in grote rondes. Dat is een bepaalde zekerheid waar ik naar op zoek was van een 500K man. Het risico op de verkeerde etappes te selecteren houd je dan altijd nog. Maar kan ook niet uitsluiten dat ik hem nog vaker kan opstellen door renners die (helaas) wegvallen. Steinhauser een man in goede vorm die zich vorig jaar al bewezen heeft. Ik las dat Ciccone voor etappes gaat. Nou zijn er in de categorie 2K de nodige opties. Gebaseerd op het feit dat ik veel vertrouwen heb in Pedersen voor de paarse trui heb ik voor Ciccione gekozen, omdat het zekerheid geeft dat hij in ieder geval door teampunten niet de akelige 0 heeft staan wanneer ik hem opstel en hij zelf niet levert. Daarnaast heeft hij nog wat vorm laten zien recent, dus geloof ook wel in wat persoonlijke resultaten. Dan in de 500K categorie nog Piganzoli voor het klassement. De kopman en mag nog voor wit meedoen. Vorig jaar al puntjes bij elkaar gesprokkeld en in goede vorm. Dan zal hij de kleine investering er wel uithalen. Ayuso zoals de meesten mee, verwachting dat hij het samen met Roglic gaat uitmaken en ik verwacht hem dan dus ook in het wit. Overige klassementsmannen dan Gee en Arensman die allebei goede vorm tonen en een prima tijdrit in huis hebben waarvoor ze 2x extra kunnen worden ingsteld ten opzichte van andere klassementsmannen (zo had ik bijvoorbeeld eerst Landa ipv Arensman, maar die stel je niet op voor een tijdrit). Storer in uitstekende vorm, dus die mag mee voor 1 miljoen. Dan Poole nog. Klassement of aanvaller zullen we nog zien, maar zoals vermeld moet zijn team punten sprokkelen. Dan lijkt het mij dat ik linksom of rechtsom die investering er wel uit kan halen. Of door punten te sprokkelen in de bergen met het klassement of door aanval. Wellicht geen zekerheid, maar in de categorie 750K zag hij er voor mij het veiligst uit. Dan Vine en McNulty.. ja ik wilde ze graag hebben voor de tijdritten. Dat was mijn prioriteit. Daar komen dan nog teampunten bij en eventuele mogelijkheden resultaten in een ontsnapping. In het verleden hebben ze bewezen toch behoorlijk wat punten te halen in grote rondes. Wanneer ik ze het beste moet opstellen is wel een lastige. Dat ik McNulty maar 2x heb opgsteld (voor de tijdritten) doe ik hem natuurlijk ook tekort mee. Als er uitvallers zijn is het hoe dan ook fijn om hem als invaller te hebben voor die spots en gedurende de race moet ik naar vorm kijkende (van hunzelf en anderen in het team) bepalen of ik ze niet wat vaker wil opstellen.
Nog even over van Aert. Hij is niet de geweldenaar uit andere jaren. Maar toen was het plafond wel krankzinnig van wat hij kon bereiken aan punten totaal. Ik accepteer dat het plafond aanzienlijk lager ligt deze editie van de giro. Maar ik zie toch nog genoeg zekerheid bij hem dat hij in zo veel etappes mee zal strijden. Ik geloof niet in een Wout die in de meeste etappes de benen stil houd. Ja in die enkele vlakke dan, maar verder wilt hij toch lekker koersen. En als dat dan voor positie 8 is ipv 3 dan moet het dan maar. Maar ik kan hem vaak cappen en denk dat hij nog steeds de investering waard zal zijn.
In Roglic heb ik genoeg vertrouwen om hem de giro te zien winnen en in een stuk of 5 zware etappes de veiligste captain. Als ie 2e wordt achter Ayuso so be it. Maar dat lijkt mij toch het ergste wat er kan gebeuren (als hij op de fiets blijft zitten). Dan accepteer ik als zijn puntentotaal een beetje tegenvalt. Maar van te voren weegt de zekerheid bij hem zwaarder mee voor mij dan de (te) hoge prijs. Ik heb immers niet de vergaande kennis om het verlies van Roglic op allerlei slimme manieren goed te maken.
onafhankelijk van mij, anders ga je toch anticiperen, kwam mijn vrouwtje, Peetjuh tot volgende team
AK: Rog/Ayuso/Tiberi/Arensm/Landa Gee/dToro/Vine/Piganz/Plapp
Sp: Peders/Groves/Strong/Magnier/Kanter/Lonardi/Pluimers/Godon
Tarling en Vendrame
Succes allemaal deze Giro!
Het team samenstellen was een leuke puzzel, met Roglic (omwille van de prijs) en Groves (geen kopmanpunten) als belangrijkste thuisblijvers.
Hebben meer mensen vandaag de keuze gemaakt om Kooij op de bank te laten? Ik zie Van Aert niet winnen (van Pedersen) en Kooij niet aan sprinten toekomen. Naast een sprint met de sterke mannen, kan ik me ook een late aanval en snelle afdaling voorstellen, met types als Pidcock, Del Toro, Tarling en Ciccone.
Mijn opstelling vandaag:
Tarling, Del Toro, Pidcock, Ciccone, Fiorelli, Van Aert, Strong, Pedersen en Vacek
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.