Scorito Giro 2025

1 2 ... 9 ... 13 14
Canyon72

Ik ga er steeds van uit dat je bij mogelijke sprintritten je 5 sprinters neemt aangevuld met zekere punten in de klassementen en enkele aanvallers. In bergritten en heuvelritten alle ak mannen + zekere punten en aanvallers.

tol100

Tja ik denk sowieso dat je de meeste 2 mil mannen niet mee hoeft te nemen de enige echt interessante is Carapaz. Ik denk dat je er wel mee afkomt met de 3 duurste en 2 1 mil mannen + evt plapp maar zie ik eigenlijk niet als ak man. De enige twijfel zit over carapaz heb wel vertrouwen in hem maar moet dan wss pidcok weg doen.

Laatst gewijzigd
Nijmos
nasibal
De namen die jij noemt (of iig Paz en Cicc) gaan geen ruimte krijgen als ze aan het begin van week 3...

Tja.. ik denk dat het snel optelt. Carapaz of ciccone verliest in beide tijdritten dikke minuut op ayuso en roglic. Dan een slechte ploeg in de straderit kost je nog een keer 2 minuten. Ben je dan verder niet top top en kom je in de tweede groep terecht in bijvoorbeeld etappe 3, heb je misschien wel wat ruimte al. Ik denk ondanks de matte aanloop niet dat er nog renners "binnen de minuut" van roglic en ayuso gaan staan aan het begin van de derde week. Ergens wordt er al strijd opgevoerd, vrijwel altijd. Ik weet alleen niet waar. Ik ben het er dus wel mee eens dat de ruimte niet gigantisch gaat zijn, maar dat betekent ook juist dat die dagen in de derde week zeer waarschijnlijk naar de ak mannen zullen gaan. Want de nummer 10 van het klassement gaat toch proberen in de vlucht. Of hij nu op 1 of 10 minuten staat, en dan moeten de mannen van ayuso en roglic aan de bak. Daarom verwacht ik ook weinig vluchterspunten in de derde week en heel misschien zelfs winst in het bergklassement voor ayuso of roglic. De klimmende vluchters heb je eerder al nodig, en dat bevestigt eigenlijk wel je punt dat je alleen al daarom meer zult moeten selecteren op renners die met vluchtersambities naar de giro gaan.

Maar dat zijn er wel veel en in etappe 3, 7 of 8 kan het wel eens vrij willekeurig zijn wie die vlucht halen.

tol100
Nijmos
Tja.. ik denk dat het snel optelt. Carapaz of ciccone verliest in beide tijdritten dikke minuut op a...

Is etappe 3 wel echt voor klimmers. Zal mij niet verbazen dat ineens pederesen/ van aert/ groves op nummer 1 staat

oli4g

Elk jaar zijn er wel een paar mannen die dag na dag in de aanval gaan. Vorig jaar waren dit bijvoorbeeld Flip, Steinhauser, Quintana, Pellizzari. In 2023 Pinot, Gee, Healy, Denz. Zo'n renners heb je er toch graag bij uiteindelijk.

Moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar achteraf ook wel vaak ergens logisch omdat ze een aantal factoren gemeen hebben zoals goede vorm getoond, geen echt kopman om voor te werken, aanvalslustigheid etc.

Vergane Glorie

Vandaag eens gekeken en wat een aangename verrassing. Wel totale verwarring!😂

plapp vorig jaar 1 miljoen, nu 750.000, bardet voor 1 scaroni en Vendrame 500.000 echt wel leuk allemaal. 

verder hierboven al gezegd Roglic en Ayuso moeten gewoon mee en voor allebei minstens een teamgenoot. Dat is de meest veilige optie. Denk dat je met eentje minder ook kan scoren maar er zijn zoveel goedkope renners die ik evenhoog inschat (denk aan arensman en gee) dat je daarop kan besparen.

enfin, even rustig een schema maken. Veel puzzelplezier 

Pinot Grigio

Ehh enn hierrrr terug van weggewiessst!!! Vurig jaar kiet laten verbouwen door Pico Bello bv vandaar mijn afwezigheid op dit mooie forum. Verliep niet helemaal vlekkeloos maar goed nu alleen de plinten nog! Heb er zin in hey verdomme man lang geleden. Jammer dat ik dit jaar zelf niet mee doe maar goed liopt wel los! Team staat als een huis scorito mail gestuurd of ze mij alvast kroontje achter de naam geven. Goed weekend!

Eddix

@Pinot Grigio Heb je een wijnkelder laten bouwen?

VincentK
Eddix
@Pinot Grigio Heb je een wijnkelder laten bouwen?

Daar zit hij nu met de deur op slot en hij is de sleutel kwijt......

Gids03

Dus dat is de nieuwe plek  inplaats van op het terras met een renner ?😜

VliegendSchwein

Als Pidcock voor ritten gaat kun je hem heel vaak opstellen en cappen. 

Maar tot nu toe is Pidcock in grote rondes vaak teleurstellend gebleken. Ook vorig jaar in de Tour lag er een parcours voor hem in de eerste twee weken om in het geel te rijden en een rit te winnen. Hij is toen flink tegengevallen. 

Wat moeten we deze Giro van Pidcock denken? Het kan een must have zijn maar het kan ook een suffe 90 punten worden. 

Robbert B.

Pidcock staat bij mij op de zwarte lijst; ga ik niet meenemen. Vaak gaan renners dan ineens wel presteren...   ; doe er je voordeel mee...   ;-)

nasibal

Pidcock is natuurlijk nu wel ook weg bij die ploeg waar sinds de oprichting letterlijk geen enkel talent zich daadwerkelijk ontwikkeld heeft. 

ditisdavid

Dit parcours is een speeltuin voor Pidcock, daarnaast rijden er in de Tour altijd een heleboel renners die even goed of beter zijn op zijn terrein en in de Giro juist niet. Die kan ook gewoon door de 400 punten met daarbovenop een heleboel onvervangbare kopmanbonus heen gaan. Heb hem tot nu toe altijd laten liggen in de grote rondes maar nu verwacht ik hem wel te gaan nemen.

Vond het Tourparcours van vorig jaar trouwens ook helemaal niet zo gunstig voor hem, maar dat terzijde.

Laatst gewijzigd
KV
nasibal
Pidcock is natuurlijk nu wel ook weg bij die ploeg waar sinds de oprichting letterlijk geen enkel ta...

Hij is de reden dat die ploeg naar de Giro gaat. Is dit jaar beter dan ooit. Lijkt goed opgebouwd te hebben richting Giro. 

Dus nee, ik zou hem niet nemen. 

Wicked Wout

Pidcock prima cap in (o.a.) 9 en 13. Daarnaast denk ik dat zowel roglic als ayuso hem niet als bedreiging zien voor het AK, dus als hij in de ontsnapping zit, wie gaat hem terughalen?

ProScoritoManager
Wicked Wout
Pidcock prima cap in (o.a.) 9 en 13. Daarnaast denk ik dat zowel roglic als ayuso hem niet als bedre...

13? Wie gaat Pedersen eraf rijden op die paar hellinkjes? Die gaan Lidl, SQS (Magnier), Visma (Kooij óf Wout, 1 van beiden zal er sowieso bij zitten) en Alpecin (Groves) toch gewoon controleren?

Edit: I stand corrected, het kaartje waar ik naar keek maakte niet echt duidelijk hoe venijnig die finish is. Ik trok conclusies op de beklimmingen tot op zo'n 10 kilometer tot de finish.

Laatst gewijzigd
nasibal

Die kan ook gewoon door de 400 punten met daarbovenop een heleboel onvervangbare kopmanbonus heen gaan.

Het random uit de reet trekken van getallen is weer begonnen zie ik :D

Even kijken:

(Scenario AK)

- In 6 etappes 3e worden is 240 punten. 
- 5e AK is 40 punten daarbovenop

JK doet hij niet meer mee, teampunten zitten er niet echt in en top 3 AK gedurende de ronde lijkt me ook niet direct in de lijn der verwachtingen. Z'n overige 120 punten om aan de 400 te komen moet hij in de overige 15 etappes halen. Haal daar 5 sprintetappes en nog eens twee etappes waarin de hele top 20 naar een vlucht gaat vanaf en hij moet 15 punten per resterende etappe halen. Gemiddeld een 13e plek.

(Scenario vluchter)

- Als een vluchter in totaal in 5 etappes top 20 rijdt doet hij het goed. Stel pidcock wint(!) ze alle 5 dan zijn dat 250 punten.

- Stel hij wint ook de bergtrui en staat in die 5 etappes bovenaan in dat klassement: 120 punten. 

Totaal 370, Geen rekening houdend met gemiste punten door verkeerd opstellen (hetzij het banken van Pid, hetzij het banken van iemand anders voor een 0 punter van Pid)

Conclusie: Hij zou met een hele goede prestatie net aan aan die 400 kúnnen komen. "Door de 400" lijkt me enigzins enthousiast. De unieke cappunten ga je ook alleen in een vluchtscenario krijgen. 

kwarc
Wicked Wout
Pidcock prima cap in (o.a.) 9 en 13. Daarnaast denk ik dat zowel roglic als ayuso hem niet als bedre...

Ineos :)

Wicked Wout
ProScoritoManager
13? Wie gaat Pedersen eraf rijden op die paar hellinkjes? Die gaan Lidl, SQS (Magnier), Visma (Kooij...

Ja? Ruim een kilometer a 7,5%... pedersen misschien nog wel, maar magnier en kooij weet ik zo zeker niet hoor

VliegendSchwein
ProScoritoManager
13? Wie gaat Pedersen eraf rijden op die paar hellinkjes? Die gaan Lidl, SQS (Magnier), Visma (Kooij...

Op zo'n hellende aankomst (1.1 km 7.5%) is Pidcock natuurlijk ook een top5 kandidaat. Roglic heeft daar ook gewoon kans om te winnen.

RedDevil
ProScoritoManager

Rit 13 eindigt volgens mij op een muurtje van een kilometer tegen 7,5%. Lijkt me niks voor de sprinters.

nasibal
Wicked Wout
Ja? Ruim een kilometer a 7,5%... pedersen misschien nog wel, maar magnier en kooij weet ik zo zeker...

Kooij heeft tegen die tijd zn sleutelbeen alweer gebroken en Magnier is er na een kleine twee weken ook al wel achter dat zo'n grote ronde toch een andere impact op je jonge lichaam heeft dan een fietsvakantie in Bessèges.

VliegendSchwein

Ik zie het bij Pidcock ook gewoon echt voor me dat hij 2 ritten kiest en daar dan 1 van wint. Zo zeker ben ik er niet van dat hij zich 4-5 keer in de goede vlucht rijdt. 

En in een ander scenario zie ik het eigenlijk ook wel voor me dat hij de eerste 2 weken nog lekker blijft aanklampen omdat hij toch stiekem een klassement wilt rijden. En dan vervolgens er doorheen zakt, 12e wordt in het klassement en nog tevergeefs een laatste bergrit probeert te winnen in de slotweek. 

Overigens kan het prima zijn dat ik over twee weken gewoon start met Pidcock hoor :) wil gewoon een balletje over hem opgooien omdat hij tot nu toe nooit zo'n goede pick is in de rondes. 

Laatst gewijzigd
nasibal
VliegendSchwein
Ik zie het bij Pidcock ook gewoon echt voor me dat hij 2 ritten kiest en daar dan 1 van wint. Zo zek...

Ik ben het niet persé met je oneens merk ik. In de punchetappes kan je daarbij prima Roglic cappen. 

1 2 ... 9 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.