Scorito Giro 2025

1 2 ... 10 ... 13 14
wessel2105
Nijmos
Het is niet gek om het te overwegen denk ik met dit budget. Misschien is er met 'perfect play' voor...

Om even advocaat van de duivel te spelet kom je dan natuurlijk wel een beetje in de knel met dat je wat teveel keuze hebt en hierdoor vaker het risico loopt op bankpunten omdat je dan weer juist de verkeerde AK man of aanvaller opstelt. Roglic is wat dat betreft wel een zeker pick. 

Zelf overweeg ik het overigens ook om Roglic thuis the laten. Zeker omdat je met Ayuso zolang hij niet vakt minimaal de 2e plek garandeerd en mogelijk de 1e.

Hij wint sowieso het wit wat je punten oplevert. Ook krijgt hij elke etappe dat hij hoog staat natuurlijk de punten van zowel de roze als de witte trui wat toch ook lekker meegenomen is.

oli4g

rit 13 is gewoon dezelfde finale als de Giro Del Veneto afgelopen 2 jaren, maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Nijmos
nasibal
Ik ben het niet persé met je oneens merk ik. In de punchetappes kan je daarbij prima Roglic cappen. 

Met dien verstande dat je in etappe 13 bijvoorbeeld op voorhand echt niet weet of het voor een omvangrijke vlucht gaat zijn of voor het peloton. Roglic zit zeker niet in die vlucht. Pidcock zit - als het goed is - daar waar het gebeurt. Zelfde misschien met de aankomst in Siena. Daar is Roglic zelfs ronduit een onaantrekkelijke captain lijkt me. 

Affiniteit91
nasibal
Kooij heeft tegen die tijd zn sleutelbeen alweer gebroken en Magnier is er na een kleine twee weken...

magnier is toch een heerlijke juich renner met een vrij hoog plafond ook. als je dat eens afzet tegen een strong (zelfde prijsklasse), waar ga je dan liever voor?

nasibal
Affiniteit91
magnier is toch een heerlijke juich renner met een vrij hoog plafond ook. als je dat eens afzet tege...

Strong. Daarvan weet ik dat hij een grote ronde aan kan en is een vergelijkbaar type. Komt dus bovendrijven in dezelfde etappes.

Dat Magnier dan per etappe misschien net 2 plekken sneller is maakt niet veel verschil als Strong wél in elke etappe present is terwijl het voor een jong onervaren jochie als Magnier toch allemaal wat veel blijkt uiteindelijk. 

Laatst gewijzigd
NOAD1912

Storer meldt zich ook nadrukkelijk voor Team NOAD1912, voorlopige exit Bardet

Nijmos

Magnier en Strong neem ik denk ik allebei.

Vinden jullie Kooij een no brainer?

nasibal
Nijmos
Magnier en Strong neem ik denk ik allebei. Vinden jullie Kooij een no brainer?

Eerder een no sleutelbener

Basementman

Ben vooral benieuwd naar nieuws rondom Groves. Indien helemaal fit, is dat natuurlijk een zekerheidje: snel in de sprint en kan een heuvel/bergje over. 

Kooij gaat bij mij niet mee, ook omdat ik verwacht dat Van Aert alles behalve vlak vlak etappes gaat opeisen met aanvallen. 

Nijmos
nasibal
Eerder een no sleutelbener

Ik bedoelde ook een no brainer om niet te nemen. En zo ja, wie beschouw je dan als een betrouwbare kopman in de vlakke massasprints? Lijkt toch wel dicht bij elkaar te zitten achter Kooij.

VliegendSchwein
Nijmos
Ik bedoelde ook een no brainer om niet te nemen. En zo ja, wie beschouw je dan als een betrouwbare k...

Ja, wie word je sprintcap als je Kooij niet meeneemt? 

Kniepijn Groves

Eerste GT Fretin

Lead Out Wout

Niet zo best sprintende Mads 

Leipe Lonardi

Sam Bennett 

Mads heeft natuurlijk fantastisch gereden in de klassiekers, echt fenomenaal maar zn 4 massasprints waren dit jaar: 5e, 9e, 12e en 3e. 

Die laatste na een diskwalificatie van Page, dus qua snelheid was hij 4e. 

In elk van die sprints is hij geëindigd achter mannen als: Renard, Russo, Alexander Konijn 🐰, Tabellion, Borgo, Federov en Kielich. 

Laatst gewijzigd
RedDevil
VliegendSchwein
Ja, wie word je sprintcap als je Kooij niet meeneemt?  Kniepijn Groves Eerste GT Fretin Lead Out Wou...

Dit klinkt als een goed stripverhaal: Suske en Wiske en de Leipe Lonardi :-)

Maar zonder gekheid: als Pedersen voor de puntentrui gaat, kan je hem gewoon cappen in de vlakke ritten lijkt me. Hij zal niet de allersnelste zijn als het helemaal vlak is, maar je kan er wel op bouwen.

Vergane Glorie
VliegendSchwein
Ja, wie word je sprintcap als je Kooij niet meeneemt?  Kniepijn Groves Eerste GT Fretin Lead Out Wou...

In dit veld is Pedersen toch gewoon ook op het vlakke een prima captain? 

er is letterlijk geen enkele toesprinter aanwezig en zal voor de puntentrui gaan..ja hij sprintte niet fenomenaal maar had specifiek voor de klassiekers anders getraind toch?

enfin, ik zie echt geen enkele andere sprinter dit gemiddeld beter gaat scoren dan een Pedersen (ook op het vlakke), mogelijk een topfitte Kooij of Groves, maar die heb je niet.

oftewel wat Reddevil zegt

Laatst gewijzigd
Nijmos

Ik heb weinig twijfel dat Kooij in de sprints die hij rijdt betr gaat scoren dan Pedersen. Hoe veel sprints dat zijn, hoe veel beter hij dan presteert en of dat dan 3.5m waard is, is een ander verhaal. Ik vind Pedersen geen zekerheidje in vlakke sprints. Kan ook in dit veld rustig een keer 10e worden.

nasibal

Pedersen is in de sprints een beetje wat Benoot in de heuvelklassiekers is. 

Buiten de absolute toppers zijn er voldoende renners te bedenken die op papier een betere uitslag kunnen rijden maar ook zomaar er (ver) achter kunnen eindigen. Continu goed gokken op die renners levert je winst op, maar regressie naar het gemiddelde is over de lange termijn aannemelijker. Een gemiddelde waar Benoot gegarandeerd op zit.

De vraag is dus een beetje of je Kooij gedurende het hele rondje inschat als Pogacar of als Gregoire. 

Laatst gewijzigd
VliegendSchwein
RedDevil
Dit klinkt als een goed stripverhaal: Suske en Wiske en de Leipe Lonardi :-)Maar zonder gekheid: als...

Zo zeker is Mads zn sprint niet. De sprint velden waarin hij dit jaar gesprint heeft waren ook echt niet overbeladen met de toppers. Hij wordt er gewoon met enige regelmaat uitgeprint door b en soms zelfs c sprinters. 

Tuurlijk gaat hij ook in de vlakke ritten een paar keer top 5 sprinten, maar ik denk dat daar zoals @nijmos zegt ook een paar 8e en 10e plekken bij gaan staan. 

Dan loop je serieus veel punten mis tov een Kooij of Groves die vaak top 3 zullen sprinten. 

Ik denk dat veel mensen Mads zn sprint overschatten na zn geweldige klassieke seizoen. 

John Bon

Hoe meer ikeraan denk hoe meer ik geloof dat Pedersen niet de absolute sprintkopman is maarja ik had hem niet mee in de klassiekers en da heeft me een mogelijk bekertje gekost... 

En kooij heb ik nu ook geen overweldigend vertrouwen in. Maar als ik dan zie welk type sprints die aankan... dan denk ik van de keuze of Wva of Kooij te maken en dan kan Pedersen er wel weer in. Wel leuk eigenlijk :D

KV
NOAD1912
Storer meldt zich ook nadrukkelijk voor Team NOAD1912, voorlopige exit Bardet

Daar zal je je toch niet aan laten vangen? Die heeft gewoon te vroeg gepiekt.

John Bon
KV
Daar zal je je toch niet aan laten vangen? Die heeft gewoon te vroeg gepiekt.

ik was net hetzelfde aan het denken deze namiddag toen commentator zei "De laatste week van de Giro is nog ver verwijderd"

Nijmos
nasibal
Pedersen is in de sprints een beetje wat Benoot in de heuvelklassiekers is.  Buiten de absolute topp...

Die laatste vraag vind ik totaal geen vraag. Kooij steekt er in dit veld ver bovenuit. Niet zo ver als Pogacar, want het is sprinten, maar wel zover als Merlier in de scheldeprijs en uae tour.

Vergane Glorie
Nijmos
Die laatste vraag vind ik totaal geen vraag. Kooij steekt er in dit veld ver bovenuit. Niet zo ver a...

Ik denk dat niemand twijfelt aan het feit dat Kooij de beste sprinter hier is (is nota bene de 4e beste van de wereld). Start hij dan zal hij elke vlakke sprint normaliter beter zijn dan Pedersen. Ook Groves is een betere sprinter, maar ook geblesseerd. Kortom, welke 7 renners moeten in godsnaam voor Pedersen gaan eindigen?

Als Kooij en Groves dus niet meedoen, wie is dan een veiligere (lees dus niet de beste..aan het einde zou het zomaar kunnen zijn dat een Fretin op de vlakke sprints beter scoort) captain dan Pedersen? Ik vraag het me echt af..

johnnyvdlaar

Er is toch geen enkele sprinter die je er zonder bedenkingen in kan klikken. Ze rijden of voor het eerst een grote ronde (fretin, magnier) of zijn geblesseerd (groves, kooij), of nog niet in hun vroegere topvorm (van aert), of eindigen vaak niet top 5 (Pedersen, Bennett, gaviria, Thijssen). Je moet er toch 5 hebben.

Nijmos
Vergane Glorie
Ik denk dat niemand twijfelt aan het feit dat Kooij de beste sprinter hier is (is nota bene de 4e be...

Maar kooij gaat gewoon meedoen en 5x gemiddeld de beste zijn. Daar heb ik geen enkele twijfel over. De vraag is of die 5 sprints 3.5 miljoen waard zijn. Bij Groves vind ik het meer vraagtekens. En het kan dus inderdaad dat Mads heel consistent 2e wordt. Maar ook dat hij gewoon matig sprint en achter mannen als fretin gaviria bennett finisht waardoor hij geen fijne kopman is.

Nijmos
johnnyvdlaar
Er is toch geen enkele sprinter die je er zonder bedenkingen in kan klikken. Ze rijden of voor het e...

Pedersen klik ik er voor 7 miljoen nog zonder twijfel in. Maar niet omdat hij zeker top 3 rijdt in de massasprints

VliegendSchwein

We gaan Kooij denk ik ook zien in Eschborn Frankfurt. Dan kunnen we zn vorm wat beter inschatten. 

Ik denk dat van Aert niet alle heuvel sprints gaat rijden: het gaat logischerwijs zo zijn dat Kooij gaat sprinten als hij erbij zit. En sommige ritten met  heuvels gaat Kooij er gewoon bij zitten. 

1 2 ... 10 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.