Als.....
Als Storer op achterstand staat mag ie wel voor solootje gaan... Maar Roglic en Ayuso zijn toch different cook dan Arensman
Arensman wel type voor Giro... maar gaat ie zijn geld opbrengen?
Als Kooij (onzekere factor om 21 etappes overeind te blijven)
Pedersen die niet langs het b/c/d garnituur sprint
Magnier nieuw in grote ronde
Groves vraagteken met knie
dan toch maar Gammele Gaviria als topsprinter, Leipe Lonardi, mesjokke mosscheti, frele fretin, Ugly Uden en gekke Gerben
denk dat UAE sterk genoeg is om te controleren en de subtoppers niet weg mogen met een vlucht (mits Ayuso goed staat)
Moet nog kijken hoeveel punten de 'klimmers' onderweg kunnen oprapen, want dat Virenque klassement (belachelijk klassement; enkel voor mislukkelingen) levert helaas toch scoritopunten op.
en wat kunnen de broertjes Yates nog? hoor niemand over hen praten
We hebben 3 echte heuvelritten (1, 5 en 13), laten we zeggen dat er bij de eerste twee nog een paar types Pedersen bijzitten en hij twee keer vijfde wordt en de laatste (waar hij toch wel echt topfavoriet is) wint. Dat zijn 114 punten.
Etappe 3 kan prima een sprint van een klein peloton (< 50 renners) worden (zie bijvoorbeeld de vergelijkbare etappe 3 in 2015), waarbij hij een van de favorieten zou zijn. Ervan uitgaande dat hij dan nog niet in de vlucht wil/mag gaat dat scenario denk ik ook wel nodig zijn als hij echt voorbij die 400 punten wil. Laten we zeggen dat hij tweede wordt voor 44 punten met (icm etappe 1) nog een paar truipuntjes erbij, komen we op een punt of 164.
Etappe 9 is hij logischerwijs weer een van de favorieten, laten we zeggen dat hij weer tweede wordt, dan staan we op 208.
Dan moeten er dus nog minimaal 200 punten bij buiten zijn meest obvious etappes. Minder dan de helft van wat Gee scoorde in 2023, en 100% van die punten waren vanuit de vlucht. Hij heeft op Alpe d'Huez al bewezen een koninginnenrit vanuit de vlucht te kunnen winnen, dus hij gaat sowieso veel kansen hebben, en met etappes 8, 11, 15, 17 en 19 die allemaal voor de vlucht zouden moeten zijn gaan daar ook veel goede kansen bijzitten. Hij gaat dan inderdaad met enige regelmaat mee moeten zitten, maar als hij dat doet moet hij ook extra punten kunnen harken voor paars gezien hij in 'zijn' etappes al een en ander zou moeten scoren, en wellicht ook nog voor blauw. In dat laatste geval zou het trouwens pas echt hard gaan...
niet echt. zit wel weer NL tax op. al sturen ze bij visma natuurlijk niet iemand naar grote ronde als die niet 100% fit is. heb zelfde twijfels bij groves eerlijk gezegd. die knie lijkt niet echt stabiele fact te zijn bij m
Wat mij betreft moet 1 van Kooij of groves mee om als kopman voor de pure sprints te dienen. Nu is het natuurlijk zo dat beide geblesseerd zijn, maar Kooij heeft wat dat betreft de betere papieren: bij een sleutelbeenbreuk is de herstelperiode normaal wel bekend en staat trainingsarbeid ook niet per se op de tocht. Die knie van groves baart me dan meer zorgen, in het klassiekerspel had ik m ook en daar heeft dat gekwakkel met die knie me alleen aan gemiste teampunten al een zo goed als zekere gouden beker gekost. Daarbij 0 communicatie vanuit de ploeg over die knie, het zou me wat dat betreft zelfs niks verbazen als hij opeens van de startlijst verdwijnt. Daar staat wel tegenover dat die knie hem vorig jaar ook parten speelde om in de Vuelta vervolgens onmisbaar te zijn, dus allesbepalend is het nou ook weer niet...
Ik denk dat wat voor Kooij geldt ook voor Groves geldt. Indien zn knie niet goed is gaan ze hem echt niet als kopman een Grand Tour laten beginnen. Als hij start kan je gewoon wel resultaten van hem verwachten lijkt me.
Heb de 4 duurste en daarom geen ruimte voor een duure Kooij en Groves(onzeker of niet) anders zit ik met een arsenaal aan 500k mannen. En ja er zitten een paar mooie tussen maar het zijn er wel heel veel om dan de goeie eruit te vissen en ze ook nog op het juiste moment opsteld..tja
Team is op dit moment prima in balans:
6x AK
6x Sprint
3x Aanval
1x TT (geen Tarling)
2x TeamP
2x knecht met potentie
Nu nog afwachten wat er nog allemaal bij gaat komen
Is een team met Wout, Mads, Kooij en Groves niet gewoon logisch?
Met zoveel onvoorspelbare ritten voor vluchters. Wil je dan niet gewoon lekker investeren in sprinters die ook goed een heuvel over kunnen of meegaan in de vlucht (Wout en Mads)?
Je kan een prima team erin klikken met Roglic en Ayuso erbij als je voor de rest een behoorlijk budget Ak team neemt.
Zonder zelf al echt gepuzzeld te hebben (snap niet dat velen hier al hun team lijken af te hebben), denk ik dat dit wel wat overkill is. Het zal bij mij dan toch eerder Groves OF Kooij worden denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.