Scorito Giro 2025

1 2 ... 12 13 14 15
Vergane Glorie
Canyon72
Net eens getest, en ja lukt maar vraag me af of het nodig is om zoveel geld uit te geven aan sprinte...

Niet doen..niet vendrame tot een sprinter rekenen!!! Wel meenemen voor dit geld maar niet voor die 4/5 vlakke sprints!!

Hassan de Mosselman
Vergane Glorie
Niet doen..niet vendrame tot een sprinter rekenen!!! Wel meenemen voor dit geld maar niet voor die 4...

Hier gaat hij zeker mee als sprinter, opvul weliswaar.

Canyon72
Hassan de Mosselman
Hier gaat hij zeker mee als sprinter, opvul weliswaar.

Zo zie ik het ook

VliegendSchwein

Hoezo zou je Vendrame in een vlakke sprint opstellen waar hij zeer waarschijnlijk 0 pnt gaat halen omdat zn team voor Bennett rijdt in die sprints? 

Dan kan je toch beter een 8 of 6 puntentenner opstellen voor teamtruipunten (of een nog beter scorende renner als je die hebt)

KV
Canyon72
Net eens getest, en ja lukt maar vraag me af of het nodig is om zoveel geld uit te geven aan sprinte...

Op die manier heb je maar 4 sprinters met Wva en Vendrame. 

Canyon72

Iedere sprintrit/aanvallersrit Vendrame opstellen, dan is hij interessant mijn inziens

Dampe hin

Wat is jullie mening t.a.v. Vacek? Vorig jaar Vuelta ook goed in de tijdritten. Waren die vergelijkbaar met de tijdritten deze Giro?

tol100
KV
Op die manier heb je maar 4 sprinters met Wva en Vendrame. 

Ik denk dat je gwn voor de 2 750k sprinters moet gaan + 1 1.5 mil man kooij en pedersen en dan wva en verdrama als evt. Bonus of teampunten met geluk

tol100
Dampe hin
Wat is jullie mening t.a.v. Vacek? Vorig jaar Vuelta ook goed in de tijdritten. Waren die vergelijkb...

Ja kan zeer interessant zijn.

VliegendSchwein
Canyon72
Iedere sprintrit/aanvallersrit Vendrame opstellen, dan is hij interessant mijn inziens

Jij gaat Vendrame in 5 vlakke sprints waar Bennett de sprinter is opstellen? 

Poule d'Or
VliegendSchwein
Jij gaat Vendrame in 5 vlakke sprints waar Bennett de sprinter is opstellen? 

Laat hem dat vooral doen!

Titivoeckler
tol100
Ik denk dat je gwn voor de 2 750k sprinters moet gaan + 1 1.5 mil man kooij en pedersen en dan wva e...

Zie je Govekar dan echt als sprinter? Ik denk dat je dan betere keuzes kan maken. Verwacht zelf ook Bauhaus nog wel aan de start.

Arne Riis
Poule d'Or
Laat hem dat vooral doen!

Ik heb het gekke voorgevoel dat Vendrame een tijdje in het roze gaat rijden. Maar als vlakke sprinter zie ik hem niet.

Poule d'Or
Arne Riis
Ik heb het gekke voorgevoel dat Vendrame een tijdje in het roze gaat rijden. Maar als vlakke sprinte...

Voor 500k kan je hem prima meenemen en pas opstellen als hij inderdaad truipunten heeft of in vorm is voor de lastigere etappes.

tol100
Titivoeckler
Zie je Govekar dan echt als sprinter? Ik denk dat je dan betere keuzes kan maken. Verwacht zelf ook...

Tja, vind het sowieso lastig dit jaar. Want mannen als Pidcock en Wva zijn mannen die je mee moet nemen maar daardoor krijg je problemen qua budget bij de ak of sprinters

nasibal
Arne Riis
Ik heb het gekke voorgevoel dat Vendrame een tijdje in het roze gaat rijden. Maar als vlakke sprinte...

Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet:

Etappe 1 gaat hij niet winnen en door de tijdrit in 2 gaat hij waarschijnlijk niet de kortstgeklasseerde zijn en een vlucht ergens tussen 3 en 6, als die vlucht er al komt.

Etappe 7 gaat hij ook vanuit de vlucht niet winnen en moet dan dus heel veel mazzel hebben dat de vluchtmakkers die vóór hem eindigen ver genoeg achter staan in het AK op dat moment. Mocht hij in 7 níet vanuit een vlucht vóór het peloton eindigen dan gaat hij daar teveel tijd verliezen om überhaupt in de etappes daarna nog ergens kans te maken op het roze. 

Ben altijd zo benieuwd naar de daadwerkelijke praktische uitwerking van deze onderbuikgevoelens. Hoe het dan moet verlopen om het waarheid te maken. 

Basementman

Van de duurste 4 twijfelde ik alleen aan Van Aert, al helemaal wanneer Kooij fit meegaat. Hij lijkt op eerste oog een renner van wie je niet zeker weet (op de tijdritten en 2 a 3 etappes na) wanneer je hem moet opstellen. Maar na wat invullen kun je hem bijna iedere rit wel meenemen. De 6 a 7 bergritten waarschijnlijk te zwaar, maar voor je laatste plekkie mooi om als opvuller/vluchter mee te nemen. Zo heeft ie ook ooit de Ventoux etappe gewonnen. Hij gaat natuurlijk alle vrijheid binnen de ploeg krijgen zonder de Deense vis. Bij sprintetappes mee in geval van winst Kooij. En de rest (vlucht/punchetappes, en dat zijn er wat) is hij waarschijnlijk altijd een van de topfavorieten voor winst.

Wordt helaas wel zwaar bezuinigen op GC renners, vooral als ook Kooij of Groves nog mee moet. Storer en Piganzoli zullen dus in alle teams staan.

Laatst gewijzigd
Arne Riis
nasibal
Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet: Etappe 1 gaat hij niet winnen en door de tijdrit in 2 g...

Je hebt gelijk, de cijfers bewijzen het tegendeel. Een scenario zou kunnen zijn dat hij heel hard zijn best doet tijdens de tijdrit omdat hij snode plannen heeft voor etappe 3. Zo lang is die tijdrit niet, wie weet houdt hij de schade beperkt. Daar zou hij met een groepje kunnen wegblijven en de etappe winnen, met de boni's pakt hij dan de trui. Of inderdaad: etappe 7. Zelfs etappe 1 zou kunnen, als alles goed valt of als de grote teams verkeerd zitten te rekenen.

ik geef toe, geen van alle heel waarschijnlijk - normaal gaan 1 en 3 naar sterke sprinters. Is een intuïtiedingetje. Je hebt er niks aan, maar je gaat er wel van twijfelen. Ik had het de vorige Tour met Bini. Toen thuisgelaten jammer genoeg.

nasibal
Basementman
Van de duurste 4 twijfelde ik alleen aan Van Aert, al helemaal wanneer Kooij fit meegaat. Hij lijkt...

En als iedereen flink bezuinigt op de jongens die het in 25-30% van de Giro gaan uitmaken + de belangrijkste eindafrekening gaam bevolken, puur om Wout mee te kunnen nemen, dan zit daar dus een hele serieuze kans 😉

nasibal
Arne Riis
Je hebt gelijk, de cijfers bewijzen het tegendeel. Een scenario zou kunnen zijn dat hij heel hard zi...

Ja die intuïtie dingetjes zijn lastig en kunnen heel sterk zijn. Ik herken ze maar al te goed. 

Wat mij dus enorm helpt is om heel praktisch op een rijtje te zetten wat er dan echt op die fiets moet gaan gebeuren, binnen de kaders dat betreffende renner toch minimaal gewoon zn gemiddelde te verwachten niveau haalt en geen pech krijgt.

Zon Bini die dan in de toursprints goede resultaten haalt is dan niet persé een onoverkomelijke horde om aan je inuitie toe te geven. Wanneer je intuitie met dezelfde kracht zegt dat Thijssen de bergtrui gaat winnen en je je vervolgens realiseert dat hij dan op een aantal heel serieuze cols bij de besten boven moet gaan komen dan brengen die hordes je als het goed is weer terug in de realiteit.

VliegendSchwein
nasibal
En als iedereen flink bezuinigt op de jongens die het in 25-30% van de Giro gaan uitmaken + de belan...

Ben jij dan al vrij zeker Wout niet mee te nemen? 

Bij mij is Wout tot nu toe geen zekerheid in mn team, maar ik sluit hem ook nog zeker niet uit. Er is best een kans dat Wout zn punten heel dik waard gaat zijn: 3 ritten winnen, bergtrui, teampunten voor Kooij in diverse sprints. Eigen punten in sprints omdat hij na een leadout toch nog 12e wordt. Wout is iemand die je er bijna elke rit bij kunt hebben, en heeft al veelvuldig bewezen het in grote rondes waar te maken. 

Malathion
VliegendSchwein
Ben jij dan al vrij zeker Wout niet mee te nemen?  Bij mij is Wout tot nu toe geen zekerheid in mn t...

Als je Wout als entiteit beschouwt, dan heb je gelijk. Alleen kun je een renner niet op zichzelf beschouwen – zeker niet nu het budget scherpe keuzes vraagt. Wout (en zijn veelzijdigheid en punten) kiezen betekent ook iets anders niet kiezen. Laat ik te gemakkelijk het volgende doen: Wouter of twee AK-mannen van 2 miljoen. En het is nu altijd zo dat AK-mannen meestijds om de punten strijden. Waar jij een rijtje mogelijkheden voor Wout noemt, geldt voor AK-mannen: berg, tijdrit, punch, truipunten, eindafrekening. Meer dan ooit is het goed om verschillende teams tegen elkaar af te wegen, in plaats van renners op zichzelf te beschouwen.

Laatst gewijzigd
Nijmos
nasibal
En als iedereen flink bezuinigt op de jongens die het in 25-30% van de Giro gaan uitmaken + de belan...

Dan moet je wel vertrouwen hebben dat yates en tiberi ook leveren wat je op basis van hun prijs mag verwachten. Ik vind dat bij deze heren wel sterk de vraag. Daarnaast is Wout een potentiele captain in veel ritten en die heren nooit. Ook is er de reële mogelijkheid dat Wout simpelweg onvervangbaar is. Bijvoorbeeld omdat hij van rit 1 tm 7 in het roze rondrijdt en dan al 4 top 3 uitslagen heeft neergezet

Zitvlees
Malathion
Als je Wout als entiteit beschouwt, dan heb je gelijk. Alleen kun je een renner niet op zichzelf bes...

Nog niet voorbij zien komen in de discussie: what about gc Wout?

Ontkend door de ploeg, maar met dit parcours zou die dan niet 2 weken lang bovenin mee kunnen draaien en de laatste week aan klampen voor een top 10?

Poule d'Or
Zitvlees
Nog niet voorbij zien komen in de discussie: what about gc Wout? Ontkend door de ploeg, maar met dit...

Waarom zich helemaal leeg rijden als hij belangrijk is voor de Tour ?

1 2 ... 12 13 14 15

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.