Scorito Giro 2025

1 2 3 4 5 6 7 »
NOAD1912

Zijn er nog puntenpakkers (klassement, vluchters of sprinters) die er mogelijk nog bijkomen denken jullie? Daar heb ik minder zicht op moet ik bekennen. 

Nijmos
NOAD1912
Zijn er nog puntenpakkers (klassement, vluchters of sprinters) die er mogelijk nog bijkomen denken j...

Dit is bij ak mannen onwaarschijnlijk, omdat ze hun hele seizoen toeplannen naar zo'n ronde. Sprinters, tijdrijders en aanvallers kan wel. Heel arkea is bijvoorbeeld nog onbekend. Daar zal vast iemand proberen punten te halen. Verder zou Bauhaus misschien kunnen. Bij education first misschien een (sterke) sprinter? Dat soort dingen liggen nog wel open..

nasibal
JCG
Het is bij Arensman ook wel gewoon lekker dat hij een fijne tijdrit en (vaak) een sterke derde week...

Ik denk dat dit het kutste parcours is wat hij kan hebben. 

Twee weken scherp blijven in een nerveus peloton is niet zijn forté. Mocht hij ergens die twee weken op zn Arensmans 3 minuten (in totaal) achterstand gaan oplopen op zn mede AK makkers gaan er in die 3e week te weinig vluchtetappes zijn om wat tijd terug te pakken of om scoritotechnisch interessant te zijn. Het AK heerschap volgend mag hij lekker naar p8 rijden en er doen voldoende tijdrijders mee om hem daar ook niet beide keren een top 10 te garanderen. En dat alles voor het eerst zonder JK punten. 

Laatst gewijzigd
Baskeee

Wat verwachten we van Pidcock in deze ronde? Z'n klassiekers gaan prima en de weekse rondjes dit jaar ook. Maar goed, de Giro...?

Eerste paar weken best wat kansen voor hem als aanvaller. Maar maakt hem dat zijn geld waard?

Nijmos

Wat natuurlijk wel kan is dat Arensman zich heeft ontwikkeld en beter is geworden. Daar biedt dit voorjaar wel aanwijzingen voor. Maar ik zie ook aanwijzingen dat bepaalde zwaktes niet weg zijn. Uiteindelijk hangt het ook af van wat je verwacht hoe hij zich verhoudt tot de andere ak mannen. Als je denkt dat hij 3e of 4e kan worden, zal hij het wel waard zijn. Maar zelf vind ik een p8 ook een reeel scenario.

Nijmos
Baskeee
Wat verwachten we van Pidcock in deze ronde? Z'n klassiekers gaan prima en de weekse rondjes dit jaa...

Ik zou het niet weten en ik denk velen met mij. Maar misschien kunnen we het nasibal vragen;)

Freek Flemminks

Die x aantal punten per miljoen blijven een beetje hangen... Met dit budget word je kwetsbaar als je dure mannen verliest of als deze niet presteren. 
Als je rekent met vaak de vaak genoemde 100 punten per miljoen dan heb ik het idee dat met name de AKrenners in het segment rond de 2mil deze ronde veel makkelijker de 200 punten halen dan bv Roglic de 650 punten. Zeker als hij niet lang in het roze rijdt. 
Ik twijfel hierdoor ook wel hoeveel je in de echte AK toppers moet investeren met dit budget. Of kun je beter in de breedte investeren? 

Van Aert en Pedersen heb ik er van de dure jongens eigenlijk beiden wel graag bij. Met name vanwege hun multifunctionele inzetbaarheid en niveau. 

TourDeFranceUnchained

Iemand die eraan denkt om Roglic thuis te laten? Of vraag ik dan iets heel geks? 

Astarloa
TourDeFranceUnchained
Iemand die eraan denkt om Roglic thuis te laten? Of vraag ik dan iets heel geks? 

Vind ik gek ja, als hij niet op zijn muil gaat is hij de beste van dit veld.

Freek Flemminks
TourDeFranceUnchained

Ja, ik. Mede ook ivm wat ik hierboven post. 
Hij gaat ook wel bij de oude garde horen en als er iets gebeurt met hem is zijn prijs t.o.v. je totale budget wel een hele flinke hap.

Nijmos

Het is niet gek om het te overwegen denk ik met dit budget. Misschien is er met 'perfect play' voor zijn geld wel een betere keuze te maken. 

Astarloa

Hou op zeg, als hij niet valt, en die kans is groter dan dat hij wel valt, loop je een hele sloot punten mis die je nergens anders gaat krijgen. Denk eerder dat je weer een groot deel van de subtopcategorie kan overslaan zowel bij Ak mannen als sprinters. Zoals eigenlijk bij ieder wielerspel het geval is.

Pim Todcock

Ik dacht met Pedersen de subtop over te slaan bij het klassiekerspel :D.

Nijmos
Astarloa
Hou op zeg, als hij niet valt, en die kans is groter dan dat hij wel valt, loop je een hele sloot pu...

Maar anders dan anders kost die hele subtop dit keer 2 miljoen in plaats van 3 a 3.5 en is het geld veel schaarser. Met perfect spel is hij daarom misschien vervangbaar door de juiste combinatie van subtoppers. Maar hier gaat hij mee hoor.

Astarloa
Pim Todcock

Hij was subtop geprijsd ja. Voor mij was hij op voorhand al top.

Basementman

Pedersen kan gewoon niet genoemd worden als twijfelgeval na zijn voorjaar. Daarnaast ook nog kopman en sprinter binnen de ploeg. 

Zijn naam hoeft hier dan ook niet meer genoemd te worden vanaf nu, de enige 100% zekerheid.

nasibal
Pim Todcock

En als Merlier, JP, Pog en MvdP gewoon capbaar waren geweest was je daar prima mee weggekomen. 

Ragnar Lolbroek

Dat parcours vind ik toch best wel een Van Aert-speeltuin. Dat wordt een stevige knoop om te ontwarren. 

TourDeFranceUnchained
Astarloa
Hou op zeg, als hij niet valt, en die kans is groter dan dat hij wel valt, loop je een hele sloot pu...

Hou die rust...

Was gewoon benieuwd naar de meningen. Met het budget van Roglic (wat behoorlijk hoog is) kun je bijvoorbeeld een Landa, Ciccone en Arensman meenemen of upgrades doorvoeren waardoor je bijvoorbeeld in je sprinters clubje zowel een Pedersen, Kooij als Fretin kunt meenemen. (Ik noem nu slechts even wat namen als voorbeeld.)

Andere argumenten die meespelen zijn:  

Roglic slechts 6 van zijn laatste 10 grote rondes heeft uitgereden en nou niet de beste stuurkunsten heeft. Ik moet nog maar zien of die op zijn fiets blijft zitten in die gravel etappe. Voor 6,5mio zou het toch leuk zijn als hij de ronde uitrijdt...

Daarnaast presteert Redbull dit jaar echt zwaar ondermaats en vind ik ze als ploeg totaal niet sterk ogen. Wie gaat Roglic in de nerveuze (vlakke) etapes goed vooraan in het peloton naar de finish brengen? 

Ook zijn er dit jaar weinig echte bergetappes voor het klassement maar er zijn nog minder etappes waar je een finish bergop op hebt, net die finishes waar Roglic altijd de meeste punten haalde. 

Natuurlijk weet ik ook dat, mits Roglic zijn beste vorm weer te pakken heeft en op zijn fiets blijft, in principe de favoriet is. En mits  in vorm, is hij ook een van de meest veilige caps die je in meerdere ritten kunt opstellen wat natuurlijk ook meegenomen moet worden in de overweging. Ook bij mij staat die er nu gewoon in maar mocht je denken dat Roglic niet zijn beste vorm haalt, of ervan overtuigd zijn dat hij niet op zijn fiets blijft zitten, of dusdanig vertrouwen hebben in Ayuso en hem een geschikte vervanger vindt als captain, dan kan ik me voorstellen dat het best interessant is om eens een rekensom (de verwachte punten) te maken van de upgrades die je kunt doorvoeren als je Roglic weglaat.

Astarloa

In de tour zou Roglic de eerste van de 4 toppers zijn die ik thuislaat om budget te besparen om her en der wat in de breedte toe te voegen. Maar hier is hij wat mij betreft torenhoge favoriet aangezien zijn concurrentie vrij pover is. Degene waarvan ik denk dat die de giro gaat winnen en een heleboel punten gaat binnenhalen ga ik niet thuislaten om van wat 1 miljoeners 2,5 miljoeners te maken. Wat Pogacar voor de tour is is Roglic voor mij deze giro. In normale doen komt niemand in zijn buurt. En op valpartijen ga ik geen team selecteren. Kelderman, Vine en dat soort mannetjes daargelaten. Punt is dus denk ik hoe hoog je Roglic inschaalt. En in het algemeen blijkt dat een ruimere breedte zelden beter uitpakt dan een magere top.

Affiniteit91

mooie eerste reacties mensen. zo op het oog een uitdagend budget. na wat eerste klikken uiteindelijk toch wel de grote 4 erin gekregen (wout, mads, primoz en ayuso). lijkt dan wel in de breedte tekort te komen maar de vraag is hoe erg dat gaat zijn met zo'n vluchters parcours. ik ga zelf nog goed bahrain dingen lezen want tiberi weet ik nog niet en dus is bilbao wel interessant. ja.. gaudu.. wat moet je er nou weer mee aan. afblijven is eigenlijk wat er in me op komt. en die arensman vandaag brengt je toch ook weer aan het twijfelen. 

Zitvlees
Astarloa
In de tour zou Roglic de eerste van de 4 toppers zijn die ik thuislaat om budget te besparen om her...

Roglic wordt wel een jaartje ouder. Vorige Giro die hij won was hij al kwetsbaar, vuelya vorig jaar ook.

Dus ik zie hem zeker niet als onaantastbaar 

1 2 3 4 5 6 7 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.