Scorito Giro 2025

1 2 ... 8 ... 13 14
RedDevil
John Bon
Ben ik trouwens de enige als ik onderaan op de pagina nummers klik ik naar een reclame pagina gestuu...

Heb ik ook, ja. Ontzettend irritant.

tol100

Maar zitten mensen nog te denken voor 4 uae als Ayuso in het roze komt + witte trui kan het hard gaan 

LinksafBijDeMolen
tol100
Maar zitten mensen nog te denken voor 4 uae als Ayuso in het roze komt + witte trui kan het hard gaa...

Stel Ayuso is de beste dit jaar, zeker niet onmogelijk. Vanaf welke etappe verwacht je hem dan realistisch gezien in het roze? Ik verwacht zelf te laat om 4 uae rendabel te maken. Tenzij Mcnulty met de tijdrit eerst zelf nog even het roze pakt natuurlijk. Maar moet wel precies goed vallen voor mijn gevoel om het een goede strategie te maken.

tol100
LinksafBijDeMolen
Stel Ayuso is de beste dit jaar, zeker niet onmogelijk. Vanaf welke etappe verwacht je hem dan reali...

Etappe 7 en denk persoonlijk dat hij dan de favoriet is. Roglic gaat wel mee. Maar bij hem moet je wachten tot week 3 voor dat die weer is het roze pakt. Zoals bij elke vuelta

Nijmos
Canyon72
Wat de verdeling betreft denk ik aan de volgende : 6 klassementsmannen  5 sprinters 1 tijdrijder 4 t...

Hangt er erg vanaf of je wout als een aanvaller, sprinter of tijdrijder ziet. En hoe goed je klassementsrenners en aanvallers kunnen tijdrijden. 

tol100

En denk ik dat Mc nulty en Del Toro hun eigen punten al binnen halen en die arietta is ook niet duur

Nijmos
tol100
Etappe 7 en denk persoonlijk dat hij dan de favoriet is. Roglic gaat wel mee. Maar bij hem moet je w...

Roglic staat in de vuelta zelden achter een concurrent. Hij geeft het roze weg aan een vlucht. Als Roglic beter is dan Ayuso staat Ayuso na etappe 7 niet weken in het roze lijkt me.

tol100
Nijmos
Roglic staat in de vuelta zelden achter een concurrent. Hij geeft het roze weg aan een vlucht. Als R...

Ja oke, maar alsnog die ritten koers ben naam even kwijt. Was Roglic niet sterk genoeg om Ayuso te lossen het was alleen de laatste etappe waar die met een goede laatste afdaling de koers won. Tuurlijk het was een solo van 20 km maar denk als Ayuso een team invorm gaat het niet gebeuren 

Nijmos
tol100
Ja oke, maar alsnog die ritten koers ben naam even kwijt. Was Roglic niet sterk genoeg om Ayuso te l...

Nou een laatste afdaling is overdreven. Roglic was gewoon veel beter en een klasse apart die dag. Maar ik ben het wel met je eens dat het best kan dat Ayuso Roglic lang bijbeent. Ook omdat ik Ayuso in het tijdrijden nipt de betere acht momenteel.

ProScoritoManager
tol100
Ja oke, maar alsnog die ritten koers ben naam even kwijt. Was Roglic niet sterk genoeg om Ayuso te l...

Catalonië :) En wat Nijmos zegt, Roglic was die dag gewoon sterker; die 20km solo bevatte 3 (keer dezelfde) afdalingen en 2x die Montjuic puist oppunchen. Om dan daar alle overige favorieten 20 seconden voor te blijven is niet enkel dankzij een sterke afdaling en matige omkadering bij Ayuso. En als dat al gebeurt in een rondje van een week, met 3 ritten voor de klassementsmannen, reken maar uit hoe dat er uit gaat zien in een grote ronde van 3 weken. Leg je dan je vertrouwen in de bewezen, ervaren, sluwe oude rot of in het ambitieuze broekie die het op het allerhoogste niveau nog moet waarmaken?

Verder snap ik niet zo goed waar deze discussie uberhaupt toe dient, Roglic en Ayuso moet je gewoon beiden mee, om het even wie van de twee er eerste of tweede gaat worden. Als het dan over de teampunten gaat zie ik één groot verschil: Scorito verwacht blijkbaar veel meer teampunten bij Bora dan bij UAE, wat ik persoonlijk wel apart vind. Anders kan ik de prijsstellingen van een McNulty en Del Toro niet verklaren. En al helemaal niet tov een Hindley/DFM. Hoewel je ook bij Roglic ploeggenoten kunt oppikken van 750k, dus als het je echt puur om de teampunten te doen is kun je bij beide ploegen je lol op.

RedDevil
Canyon72
Wat de verdeling betreft denk ik aan de volgende : 6 klassementsmannen  5 sprinters 1 tijdrijder 4 t...

4 aanvallers lijkt me erg veel. Zijn dit aanvallers uit de categorie Koentje Bouwman? Want dan ga je echt nat denk ik. Is volledig onvoorspelbaar in welke ritten zo'n figuur voor het peloton eindigt. Zou dan eerder kiezen voor goedkope klimmers/GC-mannen die kunnen omvormen tot aanvaller. Pure aanvallers meenemen is vooral een garantie op een aantal nulpunters, vind ik zelf.

ditisdavid

Het is natuurlijk wel een parcours bij uitstek voor de klimmende aanvallers. Etappe 3 en 19 kunnen eventueel nog gecontroleerd worden, maar 8, 11, 15 en 17 zijn zekerheidjes voor de vlucht. Op een parcours met zo weinig klassementsetappes en toch ook niet al te veel vlakke sprints moet je in mijn beleving gaan schuiven ten opzichte van je 'normale' verdeling en ben je denk ik verplicht om in elk geval een aantal van de juiste vluchters te hebben als je richting pakweg zilver of beter wil.

Affiniteit91
Canyon72

zou zelf een (sterke) sprinter en een AK man extra nemen ipv vluchters. zo'n bardet bijv. zou je kunnen inschatten als iemand die na een slecht week in ene voor etappes gaat. is dan ook in ene zo'n renner waar je wat mee moet. en dan zit jij nog met 4 andere rittenkapers in je team. ga dan maar kiezen.

Canyon72
Nijmos
Hangt er erg vanaf of je wout als een aanvaller, sprinter of tijdrijder ziet. En hoe goed je klassem...

Reken hem als extra bij de sprinters, natuurlijk zal al dan niet aanwezigheid van Kooij daar nog verandering in brengen

Affiniteit91
wessel2105
Nou ik heb zelf ook even gekeken en ik denk dat hij bedoelt met het 4x sprinten dat dat 4 echte mass...

precies dit. 4 massa spurts en dan zullen er nog 4/5 sprints met sterker (kleiner) groepje zijn denk ik zo. ook wel lastig in te schatten die ritten. is maar net hoever en hoe sterk de vluchters van die dag bijv. zijn.

RedDevil
ditisdavid
Het is natuurlijk wel een parcours bij uitstek voor de klimmende aanvallers. Etappe 3 en 19 kunnen e...

Ik snap je hoor. Maar laten we rit 17 eens als voorbeeld nemen. Realistisch is dat Roglic dan roze heeft en Ayuso wit. Die stel je dus al op, plus hun teamgenoten. Plus je andere klassementsmannen, want ze gaan heus die Mortirolo wel opknallen. Hoeveel plekjes in je dagselectie wil je dan vrijhouden voor vluchters? Ja, er kunnen vluchters voor de groep-Roglic eindigen. Maar wie precies? En ga je daarop gokken en dus je klassementsmannen banken? Lijkt me niet, toch?

Canyon72
RedDevil
4 aanvallers lijkt me erg veel. Zijn dit aanvallers uit de categorie Koentje Bouwman? Want dan ga je...

Er zijn een aantal 500k pareltjes die ik in die categorie zet

nasibal
RedDevil
Ik snap je hoor. Maar laten we rit 17 eens als voorbeeld nemen. Realistisch is dat Roglic dan roze h...

Je vertrekt sowieso niet met 9 AK-kleppers. Dat doe je geen enkel rondje. Dat er van de AK kleppers waar je wél mee begonnen bent er één of twee een stuk minder de moeite waard zijn geworden om op te stellen in zo'n etappe is ook best aannemelijk. De meeste teams  (ook in de bovenste regionen van scorito) zullen op dat moment dus ongetwijfeld wel 3 of zelfs 4 plekken in de dagselectie kunnen vullen met klimmers die géén rol in het AK meer spelen. 

Dat zou in theorie een AK man turned vluchter kunnen zijn, maar als je met AK ambities aan dit rondje begint en na 2 weken al voldoende achterstand hebt om aan te vallen dan ben je ergens iets tegengekomen. Dit is geen parcours waarbij je in een of twee etappes gedurende de ronde gewoon een keertje ene minder dag hebt en dan het geweer van schouder verandert. Iedereen die wil én in vorm is zou in principe na 2 weken nog relatief kort moeten staan. De vraag is dan dus of zo'n renner echt (nog) goed genoeg is in vergelijking tot types die specifiek hun ronde hebben ingericht op een vluchtrol. 

Komen we weer bij de aloude discussie dat je dan wel de goede moet kiezen. Dat klopt. Toch zie je elk rondje dat er naast die één of twee die je absoluut alleen met een dobbelsteen had kunnen 'voorspellen' er telkens óók een of twee mee rijden die vooraf wel redelijk aan te wijzen waren. Misschien niet door iedereen, maar Scorito is dan ook geen 'gooi maar wat tegen de muur en zie wat er blijft plakken'-spelletje ;)

Het is wat mij betreft weer zeer aannemlijk dat er een bij voorbaat notoire vluchter een paar keer unieke punten gaat rapen en zelfs een goede cap gaat zijn. Wie weet wel met wat BK puntjes gaat lopen. Die gast wil je hebben. De vraag is alleen hoe ver je wil gaan om die gast te hebben. 

Laatst gewijzigd
Nijmos
Canyon72
Er zijn een aantal 500k pareltjes die ik in die categorie zet

Om er eentje uit te pikken: wat met Scaroni en zijn nieuwe voeding/fiets/andere middelen?

tol100

Vendrama aan beginnen of niet

tol100

Tis wel parcours wat hem ligt

Nijmos
nasibal
Je vertrekt sowieso niet met 9 AK-kleppers. Dat doe je geen enkel rondje. Dat er van de AK kleppers...

De ak man turned vluchter hoeft niet per se iets tegen te komen, toch? Kan ook simpelweg net tekort komen en/of een slechte tijdrit hebben. Van Carapaz, Bardet en Ciccone kun je op voorhand opschrijven dat als ze niets tegenkomen je ze in de derde week kunt opschrijven voor óf de vlucht +bk óf het klassement.

Overigens vraag ik me juist deze ronde wel af of de vluchtersritten wel in de derde week liggen en om die reden zie ik wel heil in klimmende vluchters. Juist niet voor de derde week, maar vooral voor een etappe 3, 8..

Canyon72
tol100
Vendrama aan beginnen of niet  

Normaal ging ik hem niet meer nemen, maar 500k is echt een koopje

ditisdavid
RedDevil
Ik snap je hoor. Maar laten we rit 17 eens als voorbeeld nemen. Realistisch is dat Roglic dan roze h...

Het is de makkelijke kant van de Mortirolo, wapenstilstand tussen de klassementsrenners ligt voor de hand die dag. Verwacht geen klassementsrenners in de toptien die dag, tenzij er in de vlucht meesluipen.

Het is sowieso een vreemd parcours. Etappes 9, 16 en 20 zouden alledrie fantastisch moeten worden, en kijk ik meer naar uit dan welke rit in de Tour of Vuelta dan ook, maar voor de rest trekt het eigenlijk op niets.

Laatst gewijzigd
nasibal
Nijmos
De ak man turned vluchter hoeft niet per se iets tegen te komen, toch? Kan ook simpelweg net tekort...

De namen die jij noemt (of iig Paz en Cicc) gaan geen ruimte krijgen als ze aan het begin van week 3 nog binnen de minuut staan. Denk zelfs niet als ze nog binnen de twee minuten staan. Zoveel ruimte is er in die week 3 ook weer niet om echt nog heel veel tijd terug te pakken op een goede klimmer. Het kaf gaat daar echt wel van het koren gescheiden worden, maar een topklimmer die gewoon goed is, niet breekt en zicht heeft op podium daar echt niet 'zomaar' nog eens 5 minuten verliezen. Zelfs Oconnor kregen ze uiteindelijk pas met heel veel moeite en over 2 weken tijd uit die trui. 

Iemand die dus ruimte wil krijgen om aan te vallen zal toch redelijk wat achterstand moeten hebben. Iemand met serieuze AK ambities zal die achterstand in de eerste twee weken alleen oplopen als hij ergens iets tegenkomt óf toevallig net op de juiste dag één heel slechte dag heeft. 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 8 ... 13 14

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.