Healy stond bij mij ergens op het lijstje van interessante renners voor de combi punch en eventueel de ontsnappingsritten. Mogelijke truipunten van Carapaz maakte hem ook wel leuk maar hij lijkt echt totaal niet mee te komen in de Dauphine nu.
Ook net van de Ronde van Zwitserland afgehaald dus daar gaat een vrij grote streep doorheen. moest natuurlijk nog op de startlijst gezet worden maar vorig jaar na de Tour keek hij al meteen vooruit naar dit jaar...
Ja dat is al super leuk. Dat je beter dan zoveel % van het spel bent. Daarnaast organiseer ik altijd subleagues met een inleg van 25 euro waar bv op ploegleider.nl bij een Giro 20 man aan meedeed, en meestal bij een Tour 30 plus man. De subleagues bij Scorito met het wielrennen begint nu ook wat aan te trekken en had ik de laatste keer 16 deelnemers.
Tja wie ga je kiezen van de teams in degradatie zone!
Astana met Fortunato/Scaroni zeer goed gescoord in de Giro waardoor ze dit jaar al op plek 4 staan maar zeker nog niet uit de gevarenzone. En daarbij ook niet Cofodis, Arkea, Picnic en inmiddels Intermarché. Al die teams gaan volle bak voor de UCI punten. Ga er 1 of 2 mis 3 van kiezen welke 500/750k renner(s) gaan het worden. Had in de Giro Fortunato maar dat was wel een redelijk logische. Maar in deze Tour zijn er veel meer opties. Al die ploegen in de gevarenzone zullen iemand meesturen voor de bergtrui. Als je nu de goeie eruit vist dan ga je scoren aangezien daar nu het verschil gemaakt gaat worden.
Als we de keuze gaan moeten maken tussen Philipsen, Merlier en Milan dan is Milan toch geen punten aan het scoren momenteel. Lijkt me niet fantastisch te bollen en zijn sprint gisteren was ook meh tegen b-sprinters.
Als je dan ziet hoe Merlier de rest declasseert...
Nuja het is nog effe maar toch.
Als Philipsen duurder is dan zowel Merlier als Milan, dan wordt dat mijn meest waarschijnlijke streep van die drie. Op snelheid wint hij het niet meer zo vaak en zijn betere vermogen om heuvels te overleven kan enkel in de slotrit een rol gaan spelen, dus helpt hem ook niet echt qua truipunten.
Daarnaast betwijfel ik of met zo weinig sprintkansen een prijs van boven de 4 miljoen te rechtvaardigen valt voor een sprinter. Voor de hand liggend lijkt mij Philipsen en Merlier voor 4 en Milan voor 3.5.
Kan me niet voorstellen dat Almeida maar 3.5 wordt. Eerder 4.5 als ploeggenoot van Pogacar en top-5 kandidaat.
Verder is Lipowitz ook nog jongere en bakt DFM er helemaal niks van dus zie ik niet hoe hij duurder kan zijn. Eerder 2.5 voor Lipowitz en 1.5 voor DFM.
Overigens staat Lipowitz nog niet op de startlijst. Weet niet of het al besloten is dat hij gaat rijden. Kan ook dat hij naar de Vuelta mag als kopman.
Maar laten we het afwachten. Ik ben benieuwd wat ze ervan maken.
Er van uitgaande dat Pogi 7M is en jij zegt Almeida 5,5 laat ik hem links liggen. Roglic ook trouwens voor 5. Hooguit 4,5 en Almeida voor 4. Maar denk toch echt dat Almeida 3,5 a 4 gaat zijn. Yates krijgt dan het andere bedrag. Dan nog als je Pogi, Vinge en Rev wil, je een rest AK van 1 a 1,5M zal hebben. En dan is het maar hopen dat je de Carusso van de Giro eruit pikt...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.