Waarschijnlijk wordt het een last-minute 'gevoelskeuze' tussen Lipowitz en Roglic hier. In mijn berekeningen ontlopen ze elkaar niet zoveel: Roglic verwacht ik normaliter als 4e en Lipowitz rond de 7e plek, waarbij Lipowitz nog punten scoort voor wit (verwacht ik op de 2e plek). Als beiden naar hun kunnen presteren uiteraard, en dan verwacht ik meer punten voor Roglic (ca. 390 vs 330).
Ik had de gok (want matige track-record Tour) voor Roglic wel durven nemen denk ik, als ik zijn laatste interview niet had gezien. Nou shined Roglic natuurlijk nooit in interviews en blijft ie altijd wel oppervlakkig. Maar hij sprak nul ambitie uit en schoof half Lipowitz al naar voren. Blijkbaar zat de Tour voor Lipowitz niet in de planning dit jaar, dus dat spreekt wellicht een beetje tegen hem, maar als ie de de-facto kopman is/wordt dan wordt het een ander verhaal. Ik had Roglic eigenlijk wel met volle focus op de Tour verwacht maar misschien boeit het hem niet (meer) als ie toch niet kan winnen. En als ie dan een beetje 'voor de lol' rondrijdt zoals in de Giro dan is 3,5M ineens veel geld.
Mijn sprint team is nu:
- Milan
- Meeus
- Lund Andersen
- Dainese
- Waerenskjold
- Renard
Met het nieuws van Lund Andersen dat hij niet in de grote sprints gaat, moet ik weer terug.
Heb al 10x alle resultaten van de 750-1M sprinters bekeken op PCS. Stewart biedt de beste resultaten tegen serieuze competitie. Maar mag hij? Bauhaus sprint niet veel bij elkaar. Jeanniere is waarschijnlijk de tweede beste keuze, wel Frans, maar voelt ook als een gok. Coquard en Renard meenemen voelt raar, maar zijn individueel bekeken wel goede picks.
Ik zat naar de Waaier podcast aflevering te luisteren van Thijs en dan kan ik me eigenlijk alleen nog maar voorstellen dat Roglic in etappe 4 ergens in de greppel ligt. Gecombineerd met zijn interview, waarin ik nou niet heel veel vertrouwen kreeg heb ik toch besloten hem dit jaar niet mee te nemen. Vind mijn team nu ook beter in balans nu ik die 3,5 miljoen heb kunnen gebruiken om wat goedkopere renners te upgraden.
Hij zal de Tour dus wel winnen als ik een beetje terug kijk op mijn voorspel-verleden.
Hi, ik ga voor het eerst meedoen aan de scorito poule dit jaar en ik ben op zoek naar een subleague waar het mogelijk is een betaald bedrag in te leggen (bijvoorbeeld 10 of 20 euro) om voor de inleg te spelen. Is er iemand hier bekend met zo'n poule waar ik me nog voor in kan schrijven? Heb het al eerder geprobeerd op Zweeler maar daar kan je helaas geen account maken als je uit Nederland komt.
Bij voorbaat dank!
Ik ga het waarschijnlijk niet doen, maar misschien voor mensen hier een interessant inzicht(je). In mijn berekeningen ontlopen een top-heavy AK-team + karig sprintteam en een meer uitgebalanceerd team elkaar niet eens zoveel in punten.
Je zou dus Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Roglic, Lipowitz, A.Yates EN Skjelmose mee kunnen nemen. Staat tegenover een 'sprint'team met Milan/Bauhaus/Waerenskjold/Renard/Berckmoes/Watson. In dit team zit ook Mathieu van der Poel overigens.
Ik twijfel eventueel nog om Almeida in te wisselen voor yates en Rodriquez. Wat denken jullie qua punten? Scheelt 500 en dan heb ik 2 goede renners, maar voor mij is het nog niet geheel duidelijk wat de rol van yates is. In principe de 3e man, maar ik verwacht dat hij dan nog steeds top 15 moet kunnen rijden. En dan met Rodriquez erbij! Almeida is wel in een bloedvorm, maar yates is altijd goed in de Tour.
Ik heb exact dezelfde overweging hier dus misschien niet zo gek. De potentiële trein van Phillipsen is met Groves en VD Poel wel enorm goed. Skjelmose moet het zelf allemaal uitzoeken lijkt het, wel lastig hoor. Nys hou ik wel, de kans dat hij het in ieder geval probeert is heel groot, ik moet nog even de interviews goed nakijken.
Dan mijn dilemma, Jorgensen of Lipowitz. Zie ze beiden wel top 10 eindigen, maar hun status is natuurlijk wel verschillend, een echte luxeknecht die hoog moet blijven staan tegenover misschien wel de echte kopman van Bora. Welke te nemen?
Wel benieuwd hoeveel punten je in deze doorrekening aan de 500k-750k toegekend hebt. Overigens heb ik in een van mijn selecties ook de gok met 2 500k sprinters. Benieuwd welk gewicht je aan hen hangt. ;)
Op de site van de Tsjechische wielerbond is Bittner redelijk duidelijk over de onderlinge rolverdeling met Lund:
https://www.czechcyclingfederation.com/en/chci-vyhrat-etapu-rika-pavel-bittner-o-debutu-na-tour/
In ruil hiervoor ontvang ik van jullie graag de gouden tip over wel/niet sprinten van Sam Watson. Het gaat in mijn selectie nu tussen hem of een SQS-knecht, maar het liefst leg in in het mandje van Merlier niet meer eieren dan strikt noodzakelijk.
Begrijpelijke twijfelpunten.
Denk je dat Renard meer punten haalt dan Coquard? Even los van het budget. Ik vind coquard (met klassering in groene trui) geen gekke optie.
Zelf heb ik een half miljoen over en twijfel of ik Renard moet upgraden naar Coquard -> of het geld voor iets anders moet gebruiken
Het is inderdaad redelijk duidelijk, maar juist voor mij reden bittner niet te nemen. Zoals ik het lees mag hij stage 1 doen. En dan 'misschien stage 3'. En dan zegt hij dat hij en lund allebei 3 kansej krijgen in het eerste raceblok (tot de rustdag?). Dus dan is er eentje van 8 en 9 ook nog voor lund. Tja, dan laat maar
Hulde. Watson lijkt "wat vrijheid" te krijgen. “Of course I have ambitions and ideas. In this first week, there are some quite good stages for all of us, so I just want to go out there and try and win,” he says. “There’ll be a little bit of freedom, not every day, but there’ll be some freedom to fight and go for it.”
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.