Iedereen klaar om vannacht die ene wissel toch nog door te voeren? Om daar morgen al spijt van te krijgen.
team Zadelpen staat gereed. Niks meer aan doen, niet aankomen, wegblijven, ga iets leuks doen...
Als de sprint niet helemaal in de soep loopt, zitten wij op een gouden beker. Game on!
Schrijf voor jezelf eens uit...
- Vertikaal: al je 20 renners
- Horizontaal: berg (AK), berg (vlucht), punch (mur), punch, sprint (vlak), sprint (glooiend), tt (vlak), tt (berg)
- Ga nu kruisjes zetten achter de namen per type etappe wie je zou opstellen
- Zet overal ook bij wie je captain maakt
- Kijk waar je overdaad / te weinig hebt
- Kijk waar je een duidelijke captain mist
- Maak nu je keuze tussen Jorgenson en van Aert
Mijn hemel die 2 zijn toch niet te vergelijken? Helemaal niet zonder de rest van je team te weten...
@Bal Berde thanks, dat interview had ik ook gevonden. Hij is blijkbaar pas op het laatste nippertje geselecteerd dus ik kan me voorstellen dat ze binnen de ploeg nog moeten bespreken hoe ze het precies gaan aanpakken. Maar 'some freedom' is toch net iets minder klikbaar dan 'ik doe de vlakke sprints en mijn treintje bestaat uit Swift, G, Ganna en Laurance' ;)
@Ivo001 op papier wel, maar in 5/6/7 zijn mijn dagselecties al volgeboekt. Ik zou die 500K SQS'er puur meenemen voor 1/8/9, plus wellicht rit 3 als Merlier daar op pole position staat voor groen. En dat is toch wat mager.
Zo tegen het einde van de puzzelfase groeit bij mij toch de paranoia. Ik ben nu beland aan mijn laatste puzzelstukje en zit daarom met deze vraag: ben ik nu een beetje gek? Gezien het bijna compleet ontbreken van zijn naam in de afgelopen 20 paginas, maar heeft Girmay eigenlijk niet een hoger punten plafond dan Mr. MVP zelf?
Girmay is dé kopman voor zijn team, zal dus veel vaker de aangewezen man zijn en naar alle waarschijnlijkheid een poging doen om het groen te verdedigen. Hij heeft mvp al eens verslagen op een muur in de giro en is min of meer inzetbaar in dezelfde etappes terwijl hij ook, wanneer mogelijk, mee zal sprinten in de vlakke etappes.
Ik snap dat hij ogenschijnlijk niet met een weergaloze vorm naar de tour komt, maar als ik zijn pcs pagina goed bestudeer zie ik toch 7 tweede plekken, waarbij hij twee ritten als eerste finishte achter een vluchter en dus die sprint won, lang niet verkeerd..
Heeft iemand hier iets zinnigs (of onzinnigs!) over dit stukje paranoia te zeggen?
Die sqs'er krijgt bij mij toch een voorkeur op bvb vauquelin in etappe 5.
Truipunten wit, geel, etappe winst (we gaan niet zeveren, dat kan hard tegenvallen, maar 95% kans dat Remco daar gewoon met de winst gaat lopen toch?)
Ik heb maar 1 gouden regel waar ik me altijd aan houd. Pak nooit de verrassing van de vorige Tour! Het jaar na de verrassing valt die altijd tegen door slechte vorm, valpartijen of ziekte. Of een champagne kurk in zijn oog 😆. Bijvoorbeeld O'Connor in 2022. Dus daarom geen Girmay voor mij.
Zijn er ook mensen die MVDP niet overwegen?
als ik hem eruit haal dan kan ik merlier als 2e topsprinter nemen en heb ik 1 miljoen vrij voor een puncher. Natuurlijk verlies je wat op de punch, als je maar een steady iemand hebt die er elke keer bij zit rond plek 5/6.
Maar wat zijn de alternatieven ? van Aert is misschien niet meer van hetzelfde niveau, maar wel een zekerheid. En voor de rest? De 0,75 mannen zijn allemaal interessant maar niet steady in te zetten als vervanger. In etappe 2,4, 6 en 7 kom je mogelijk weg met het cappen van Pogi als hij mee wil doen. Maar dan moet hij er wel elke keer bij zitten.
zijn er mensen die dit overwegen, en wat zijn jullie alternatieven? vauquelin en Only? Ook tegen de wereldtop?
Zijn er eigenlijk ook mensen die....
Ik hoor eigenlijk niemand over...
(Vul op puntjes een willekeurige naam in die zo ongeveer op iedere voorgaande 139 pagina's is genoemd)
Alexandre Delettre. Schitterende naam. En een die je met recht op de puntjes zou kunnen invullen. Man, ik moest oprecht nog lang zoeken naar een naam die nog niet genoemd was
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.