Wekenlang stond mijn team als een huis. Ik zou eerste worden, dat was zeker. Geen Evenepoel, wel Merlier en twee 0,5 Soudallers voor de teampunten (laf, zo laf, maar ik ben overstag). En Roglic én Lipowitz. Milan maar geen Philipsen, wel Van Aert én Van der Poel. Maar een doorwaakte nacht ging vandaag alles 200 keer op de schop.
Enkele gevolgen: wel Evenepoel (en uiteraard Pogacar, Vingegaard en Almeide). Geen Merlier meer maar nog wel de twee 0,5 Soudallers. En nu met Philipsen (komt meer aan sprinten toe dan Merlier, hoop zonder deklasseringen). Geen Lipowitz (fomo!) en geen Van Aert. Behalve die twee van Soudal nóg vier renners van 0,5 miljoen! Wie heeft er meer dan zes? Ze gaan allemaal scoren, zeker weten. Verder nog twee sprintertjes van 0,75 en twee AK-mannen van 1,5 en dat was het zo'n beetje. Tot nog toe dan.
Ben het eens met de reactie van Björn Again. Girmay zat steevast in mijn team, tot vorig jaar helaas. Toch heb ik hem er nu weer in zitten. Twijfel komt weer naar boven.
Bini + THJ of Groenewegen plus een Gall/Lenny/Buitrago.
Verdere sprinters zit ik op de Vlam van Ham, Meeus, Jeannière, Bittner, Wærenskjold en Watson. Verder nog MVDP en Pithie/Stuyven als opvulling.
Ik denk het niet: "Davide Ballerini heeft laten zien dat hij kan sprinten en daar zal vanuit de ploeg de focus op liggen." Of Ballerini dan interessant wordt is een tweede...
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/350151/fanclub-cees-bol-opgelucht-nu-noord-hollander-gaat-starten-in-tour-de-france
Met Teunissen en Bol zou hij dan wel een mooi treintje hebben. Zou het wel nog eens graag van Cees zelf horen, want op een Italiaanse site staat eerder dat Bol sprintkopman zou zijn...
https://www.msn.com/it-it/sport/ciclismo/tour-de-france-2025-anche-davide-ballerini-e-simone-velasco-tra-i-convocati-della-xds-astana/ar-AA1HK1et
Ik ben dezelfde overweging aan het maken. Ik wil niet inleveren op een sterk klassementsteam, en wil graag 2 topsprinters mee (Merlier en Milan). Als ik MvdP ernaast zet, heb ik in totaal maar 5 sprinters. Dat voelt niet super slecht, maar ook niet super lekker. Als ik MvdP vervang voor Girmay, dan heb ik een extra (redelijk solide) sprinter erbij, die ook kan punchen. Aangezien ik ook Vauguelin en Gregoire heb, zie ik steeds minder noodzaak om MvdP mee te nemen eigenlijk. Ook heb ik geen WvA.
De punchetappes gaan deels ook gedomineerd worden door klassementsrenners, daarnaast vraag ik me af hoe makkelijk MvdP mag ontsnappen. Die krijgt in mijn ogen steeds het halve peloton aan zijn broek. Ik zie hem graag goed presteren, maar vraag me af of hij zó goed en consistent gaat presteren in de eerste anderhalve week.
Ik had zelfs even een ander alternatief voor MvdP, namelijk Wellens + 1mil. Ik denk dat Wellens mogelijk wel in de buurt komt van de punten van MvdP, alleen al met teampunten. Het enige probleem dat ik daarbij had, is dat ik Wellens voor teampunten vooral in de laatste week moet opstellen, maar met een top heavy klassementsteam is daar weer geen plek voor.
"Het is mijn tweede deelname, met veel ambitie voor deze Tour. In het Critérium du Dauphiné had ik wat last van griep, maar gelukkig was dat daar en niet hier in de Tour. Ik ben nu goed hersteld, in goede vorm, en we kijken uit naar drie weken met veel mooie dingen," voegde hij eraan toe.
De laatste week bevat zware bergetappes, met beklimmingen zoals de legendarische Mont Ventoux en de Col de la Loze.
"Persoonlijk wil ik mijn eindklassering van vorig jaar verbeteren. Er zijn veel mooie etappes, maar zonder twijfel spreken etappe 18 en 19 mij erg aan," besluit Buitrago.
https://www.espn.com.co/ciclismo/nota/_/id/15386234/santiago-buitrago-trae-ambicion-tour-france
Alstu :)
Hoi, ik was in der veronderstelling dat ik vanmiddag al een reactie op dit bericht had geplaatst maar kan hem niet meer terug vinden. Ik organiseer al een aantal jaren een poultje op Scorito voor mensen met dezelfde insteek als jij. Inleg bedraagt 5 euro. Mocht je mee willen doen stuur mij even een berichtje of makkelijker stuur even een email naar [email protected]. Stuur ik je meteen even alle info. geldt ook voor anderen overigens.
Ik zit inmiddels met:
- Pogi
- Vingegaard
- Evenepoel
- Lipowitz
- Carlos Rodriguez
- Gall
- Lenny Martinez
- Onley
- Dunbar
- Tobias Johannessen
- Milan
- Merlier
- Jeanniere
- Van Aert
- Van der Poel
- Vauquelin
- Alaphilippe
- Champoussin
- Healy
- V. Paret Peintre
Ik vond Alaphilippe voor 750k toch wel goedkoop voor de kwaliteit die hij toch vaak levert bijvoorbeeld. Verder sta ik uiteraard open voor tips!
Vingegaard was voor mij een no-brainer, maar ik begin steeds meer te twijfelen of het geld wat hij oplevert door hem weg te laten niet veel meer waard is, voor mij zou dit betekenen dat ik Vingegaard vervang door Roglic en ik Gall & Kuss kan upgraden naar Lipowitz & Mas.
Puntgewijs heeft dat laatste misschien meer potentie, hoe kijken de puzzelaars naar dossier Vingegaard?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.