Was al een tijdje niet echt tevreden over mijn AK-team. Qua aanvallers is het misschien wat over de top. En sprintteam is zeker ok. Dan zou je zeggen Van Aert eruit en en een AK man erbij. Toch neig ik nu ernaar te gaan schuiven met Merlier, Van Aert naar Van Aert en Roglic. Ondanks dat Van Aert niet gaat sprinten liggen er nog zoveel.kansen voor hem en als hij daarvoor de vrijheid krijgt, zoals hij zegt die te krijgen, zie ik hem in de eerste twee weken al minstens evenveel punten halen als Merlier. En dan is Van Aert in week drie ook nog goed voor een paar scores. Roglic blijft natuurlijk een gok, maar als hij op niveau is, ook veel meer puntenpotentieel dan Merlier. Het verhaal van Ben Nihilisty haalt mij nu ook over voor Roglic.
Ik wel, de tijdrit op etappe 5. Daarnaast wordt het natuurlijk heus wel 1 á 2 vluchten maar wanneer is de gok.
Ik zit nog met iets in mijn maag, ik heb niemand van LTK. Ik wil Milan maar als ik hem ruil voor Philpsen (nu in mijn team), mis ik denk de afslag met MvdP. Welk elkaar genoeg kunnen ondersteunen (groen/geel etc). De tour voor Nys is net te vroeg gekomen en datzelfde vind ik voor Skjelmose. Daardoor blijf ik bij ADC met Philpsen en MvdP. Is dit een goede keuze?
- Demare
- Penhout
- Coquard
- Stewart
- Andresen
- Dainese
- Fredheim
De keuzestress is erg aanwezig. Bauhaus en Jaenniere zitten er bij mij sowieso in, maar wie van de bovenstaande is daarnaast de beste pick... zeg het maar. Vrijwel allemaal gaan ze met twee man sprinten, waardoor ik in eerste instantie Demare had. Nu ik hoor over de wind en eventuele waaiers neig ik meer naar Andresen, omdat ik er vanuit ga dat een Post-NL en Deen wat beter daarin is.
Wat is jullie kijk hierop?
Andresen zou ik niet doen. Die gaat voor de lastige sprints gezien zijn gewicht, Bittner mag de vlakke sprints doen.
Bron
Als ik dat door google translate haal:
Teammate Pavel Bittner is also a little closer to their weight class (Merlier/Milan), so it makes good sense to split it up so Bittner can fight with the heavy boys on the flat ends.
Dus Bittner voor de vlakke aankomsten.
Held! Hiervoor refresh ik me suf, want dit soort interviews zorgen ervoor dat ik de balans kan zoeken in mijn sprintteam. Bittner vind ik in mijn team hierdoor interessant(er) nu dan Andresen.
Ik zit vooral met twijfels of ik Ganna zal laten staan voor 1 miljoen. Zou zomaar kunnen dat die in etappes 2, 4 en 17 mee gaat sprinten.
Ik heb op het moment ook Narvaez (2M) staan, voornamelijk voor teampunten van Pogacar als die vanaf etappe 12 los gaat (etappe/geel/bollen). Zijn redelijk wat etappes waar een goede Narvaez flink zou kunnen scoren, maar gezien zijn prestaties van dit jaar ben ik bang dat ik net zo goed Wellens voor 1.5m kan pakken.
De vraag is wat ik met die vrijgekomen 500k zou kunnen doen. Schmid of Johannesen vervangen door van Eetvelt (ook een gok), of Ganna vervangen naar Gall voor meer power in de 3e week.
Of eventueel een Schmid schrappen en een sprinter bij zetten met een Bauhaus/Stewart. Of Nys vervangen voor Gall.
Ik verwacht eigenlijk meer van Stewart, afgaande op de onderlinge verhoudingen dit seizoen.
https://www.procyclingstats.com/rider_vs_rider.php?id1=156570&id2=202344&s=same-race-results&type=&season=2025&pseason=equal&filter=Filter
Volledig met je eens. Maar de vraag is of hij mag sprinten qua hierarchie. Ik durf hem daarom niet echt mee te nemen.
Nu valt Lund Andersen om dezelfde reden weg.
Dan wordt het Bauhaus denk ik. Maar die is nou niet bepaald indrukwekkend geweest dit jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.