Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 135 136 137 138
bdebouwer

Hoe denken jullie over Arensman als 11de klimmer / tijdrijder? Ik zie hem gemiddeld dezelfde punten halen als een Ganna in de tijdritten door de klimtijdrit met kans dat die in het tweede deel gewoon heel goed gaat zijn en ook onbevangen kan koersen omdat die geen kopman is. 

Verwacht ook niet dat die voor CROD hoeft te werken gezien hun nieuwe aanvallende stijl van koersen. 

Stoempen24

Hoe kijkt iedereen naar Vauquelin? Blaakt van vorm. Maar gaat hij (te) dicht in het AK blijven in week 1 om voor ritten te gaan?  

Björn Again
Cold Palmer
Is er niemand die Carlos Rodriquez overweegt? In zijn 4 grote rondes haalt hij elke keer zijn punten...

Ik neem hem ook mee. Vind ik een veel veiligere keuze dan Lipo en dat voor 500K minder. Als heeft Lipo misschien een wat hoger puntenplafond. Maar Crod is altijd stabiel en scoorde vorig jaar ondanks slechte vorm ook minstens 250 punten in Tour en Vuelta.

RedDevil
JeroenBerg
Niemand heeft het over Milan maar die kan ook zomaar de groene trui winnen. of denken jullie dat hij...

Bij mij is de keuze (na lang wikken en wegen) gevallen op Milan als mijn sprintcaptain. Geen Philipsen en uiteindelijk toch ook geen Merlier. De doorslag hierbij gaf:
- zijn sprinttrein
- zijn uitgesproken doel: de groene trui
- ik denk er ook nog iets aan de hebben in week 3 (bij Merlier twijfel ik daarover)
- tov Philipsen denk ik dat hij net iets sneller is

sprintgeit
Björn Again
Ik neem hem ook mee. Vind ik een veel veiligere keuze dan Lipo en dat voor 500K minder. Als heeft Li...

En Lipo in die Vuelta meer dan 436 :D 

Ben Van Heck

Zal vast al ergens benoemd zijn maar ik ben te lui om te zoeken (WF: regel die zoekknop!!). Maar hoe zien de kaarten er bij Bahrain uit m.b.t. Lenny en Buitrago? Twijfel welke van de twee ik meeneem.

MRegter96
Zugzwang
Mijn team staat wel redelijk, maar blijf steeds rouleren tussen de verschillende sprinters van 1m en...

Jeanniere, Dainese, Waerenskjold, Bittner, Coquard

Jommelb
Ben Van Heck
Zal vast al ergens benoemd zijn maar ik ben te lui om te zoeken (WF: regel die zoekknop!!). Maar hoe...

Ik schat dat je het met Google binnen een minuut vindt. Die schijnen wel een zoekknop te hebben.

ralfinho77
hetismewat
Wat betekent 'in de combinatie met Ganna'?

Teampunten!

siht

Laurence is een hele goede optie. Hoor er erg weinig mensen over maar zie gaat gewoon sprinten. Zien hem wel paar x top 10 sprinten ook in de iets lastigere ritten. 

MRegter96
Björn Again
Ik hoor vaak het argument om niet voor merlier te kiezen dat hij niet voor groen gaat. Maar dat zijn...

De winnaar van etappe 1 is de gele trui de dag erna alweer kwijt hoor

Nederlandsche

Nemen jullie een 1,5mil sprinter mee? Ik kan namelijk een miljoentje vrijspelen door Meeus te vervangen door een 750k sprinter en een 1mil sprinter te downgraden om nog meer te investeren in mijn AK-team door een 1,5 mil AK-renner te upgraden naar een Rodriguez.

mirkodek
Björn Again
Ik neem hem ook mee. Vind ik een veel veiligere keuze dan Lipo en dat voor 500K minder. Als heeft Li...

Lipowitz heeft natuurlijk wel de veel betere tijdrit. Ik verwacht Lipowitz als hij zijn vorm vast kan houden rond plek 6, en Rodriquez waarschijnlijk rond plek 8. Wellicht dat Lipowitz er in de eerste week iets vaker in de top 20 eindigt dan Rodriquez. Bij Rodriquez is de kans dan weer wat kleiner dat hij er in week 3 doorheen zakt. Ik denk dat Lipowitz een veel hogere pickrate gaat hebben, dus Rodriquez (ook 500K goedkoper) zou best wel eens een verschilmaker kunnen zijn.

Ben Nihilisty
Ben Van Heck
Zal vast al ergens benoemd zijn maar ik ben te lui om te zoeken (WF: regel die zoekknop!!). Maar hoe...

Lenny gaat voor etappes en bergtrui, Buitrago voor het klassement - zo hebben ze het in ieder geval gecommuniceerd. 

mirkodek
siht
Laurence is een hele goede optie. Hoor er erg weinig mensen over maar zie gaat gewoon sprinten. Zien...

Die lastigere ritten (met een heel/deel van het peloton) zijn er toch niet echt deze Tour? Ik tel 4, dikke kans op 5 zekere sprintritten. En dan misschien een gereduceerde sprint, maar dat kan ook gewoon een rit voor de vluchters zijn. Laurance heeft 1x top 20 gereden in zijn eerste Tour en wordt 2e in een niet-sprint rit in de Dauphiné. Die gaat in mijn ogen in de vlakke sprints in de Tour toch geen top 10 rijden? 

mirkodek
RedDevil
Bij mij is de keuze (na lang wikken en wegen) gevallen op Milan als mijn sprintcaptain. Geen Philips...

Is ook mijn keuze (waarschijnlijk). Ben begonnen met Philipsen, die na een tijdje vervangen door Merlier en nu al een paar dagen Milan. Precies om de redenen die jij noemt. Zeker met al die chaos in de Tour wil je een sterke trein. Ook al is Merlier intrinsiek de snelste en in vorm, dat is een risico. 

Ik speel nog met de gedachte om Milan EN Philipsen mee te nemen en dan 750K sprinters + Renard als opvullers. Even kijken hoe die berekening uit komt (ik verwacht negatief).

floda

Nog een poging voor analyse van de sprinters.

als je 2 topsprinters meeneemt doe je dat omdat je denkt dat ze meer punten op gaan leveren dan elders in je team. Dan neem je de snelste en diegene waarvan je verwacht dat die in 17 en 21 wel aan het sprinten toekomt waar de andere dat misschien niet haalt. Dus merlier en milan/jp. Laten ze gemiddeld 1e en 3e worden in de 4 etappes. Is bij elkaar 90 punten plus wat groene trui punten in die etappes dus zeg 100 die je dan opstelt. Pak in die andere etappes bij elkaar nog eens 100 punten met die 2 doordat ze voor plek 10 sprinten en samen 100 punten in eindklassement groen. Zit in op 600 punten dus 300 per renner. Waarbij je alternatieve sprinter van 1 miljoen er in datzelfde patroon misschien 125 haalt. Is die ugrade van 2 tot 3 miljoen dan die 175 punten waard of pak ik die elders makkelijker? Ik kies nu voorlopig nog voor 1 zodat ik die 2,5 aan MvP kan besteden, want ik heb veel geld in ak zitten waar ik dat ook wil laten.

Dat zegt overigens nog niets welke van de 3, want voor alle 3 is een verhaal te houden. 

ralfinho77
MRegter96
De winnaar van etappe 1 is de gele trui de dag erna alweer kwijt hoor

Ligt eraan in hoeveel tussensprints hij mee gaat doen? En als je dan Rev erbij voor teampunten.

Ben Nihilisty

Na wat lui te hebben meegelurkt, zal ik nog even de belangrijkste knopen die ik door heb gehakt delen, mocht het nog van enige waarde zijn voor eenieder: 

Ondanks alle twijfel rondom zijn fysiek, gaat Roglic bij mij gewoon mee. 3.5 miljoen voor een renner van zijn kaliber; die eerste week ligt hem; en het lijkt zo ongeveer zijn laatste kans om écht iets te laten zien in een Tour de France. Ja, hij kan op z'n bek gaan; ja, hij kan tegenvallen. Maar zelfs met die twee tegenargumenten is hij vaak zijn hoge prijskaartje nog steeds waard gebleken (soit, moet 'ie niet al in etappe 2 fataal onderuitgaan natuurlijk) - die 3.5 miljoen zie ik hem echt wel bij elkaar fietsen; eens temeer omdat veel goedkopere opties op z'n minst in 1 van punch - berg - TT een zwaktebod kennen.

Uiteindelijk toch Adam Yates in m'n team weten te fietsen. Ik deel de zorg of hij nou zo ontzettend veel meer punten dan Wellens of Politt bij elkaar gaat rijden, maar ik heb echt geen zin om elke bergetappe te gaan twijfelen om voor zekere teampunten of voor een uitschieter van een Buitrago te kiezen. Yates kan je als soort twee in één man dan toch met een wat geruster hart opstellen, met als enige kanttekening dat er natuurlijk een kans is dat 'ie echt helemaal nergens bij gaat zitten. In dit klimveld zie ik hem echter zelfs met wat kopwerk wel op p10 à 15 eindigen zonder krankzinnige inspanningen te hoeven doen.

Het sprintersdilemma: hier gaat slechts één dure topper mee. Er zijn slechts 5, echt maximaal 6, sprintetappes, dus wat mij betreft moet je wel gokken dat je altijd dezelfde sprinter kopman maakt. Als je op voorhand al twijfelt of jouw sprinter de juiste is, dan had je een andere aan moeten klikken, en voor twijfels tíjdens de Tour zijn er niet genoeg sprints - dus dan is het gegokt en verloren als je net de verkeerde van de drie mee hebt. Daarnaast verwacht ik persoonlijk dat Meeus gewoon een hele degelijke tweede Scoritoman voor je gaat zijn met veelal resultaten rond p5, wat me ook sterkt in m'n beredenering om maar één topsprinter mee te nemen.

Laatst gewijzigd
Behatzailea
Ben Nihilisty
Na wat lui te hebben meegelurkt, zal ik nog even de belangrijkste knopen die ik door heb gehakt dele...

Interessant, ik neig ook naar Yates. Maar ik weet nog niet of ik 'm naast Almeida mee wil nemen of ipv Almeida en dan THJ upgraden naar Skjelmose. Twijfels twijfels.

kwarc
mirkodek
Die lastigere ritten (met een heel/deel van het peloton) zijn er toch niet echt deze Tour? Ik tel 4,...

En je hebt ook nog Watson die misschien voor de vlakke sprints gaat.

Ben Nihilisty
Behatzailea
Interessant, ik neig ook naar Yates. Maar ik weet nog niet of ik 'm naast Almeida mee wil nemen of i...

Bij mij is Almeida wel heel stevig verzekerd van z'n plekje. Ik zie hem persoonlijk echt als favoriet voor het derde podiumplekje. Of je het daar wel/niet mee eens bent is natuurlijk tamelijk doorslaggevend haha, maar wat mij betreft maakt dat in combinatie met het zijn van Pogi's ploeggenoot echt een must have van Almeida. 

Poeksel

" Er zijn slechts 5, echt maximaal 6, sprintetappes, "

Ik tel acht kansen voor Philipsen (net als touretappe.nl trouwens). Voor Merlier zullen het er maximaal 6 zijn ja.

Laatst gewijzigd
Erik Verhoef

Laten de sprinters elkaar zomaar gaan in een vlucht voor de Bonus-punten? of houden ze peleton bij elkaar? hoop inspanning voor wat? Kan wel zo zijn dat de groene trui van dag 1 zijn ploeg laat rijden tot de sprint, omdat dag 3 weer sprint kan worden.    

en als er al een vlucht is met groene trui ambities, kan het zomaar zijn dat de vlucht geen kans krijgt, omdat Jantje of Pietje erbij zit die de weer andere ambities heeft en van bepaalde ploegen niet weg mag.

Ja ja, zo zijn we allemaal ineens scenarioschrijvers

Milan/Nys/Skjelmose (mits laatste 2 in goede doen) en Milan wint eerste etappe en heeft in rit 3 groene trui in handen (deze combi kun je ook nog nemen als optie 2 uitkomt)

Merlier/Evenepoel/Wilder/Schachman       en Merlier wint eerste etappe en houdt dan idd groen vanaf rit 3 tot etappe 13 of zo   schachman top 16 tijdrit Evenepoel geel van 5-10

scheelt toch  3 sprinters van het mindere allooi plus als je de gele truidrager opstelt en/of bollen/wit, scheelt dat nog eens 1/2 sprintertjes 

uhmmmm  Helemaal geeen gek idee

Philipsen/MvdP/Groves kan ook nog  

Astarloa
Erik Verhoef
Laten de sprinters elkaar zomaar gaan in een vlucht voor de Bonus-punten? of houden ze peleton bij e...

Heb jij tijdens het typen van je verhaaltjes nou nooit zoiets van; wat ben ik nou in vredesnaam allemaal aan het bazelen?

1 2 ... 135 136 137 138

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.