Wat een etappe! Je kunt nog zo lang puzzelen, maar na 1 etappe sta je gewoon al 3-0 achter. Haat-liefde verhouding dat Scorito zeg.
Yates broertjes gaan geen rol spelen in het klassement. Ganna naar huis. Merlier die nooit meer aan zijn punten gaat komen. Wat een begin! En toch blijft het heerlijk dat de Tour weer is begonnen.
Beetje pech dat een groot gedeelte van mijn sprinters niet mee zaten. Gelukkig wel Philipsen (maar niet gecapt).
Wel blij dat ik Evenepoel niet genomen heb. Dit was nu precies een van de scenario's die ik verwachtte in de eerste etappes. Zijn team is gewoon te zwak om hem voorin te houden en goed positioneren is ook gewoon niet zijn sterkste eigenschap Evengoed zullen we hem nog wel om etappewinst zien strijden, maar geel wordt nu erg lastig.
En wie had/heb je dan i.p.v. Evenepoel? Als je het extra geld in sprinters (Milan of Merlier) of middelmatige klassementrenners hebt gestoken, kan ik me niet voorstellen dat je na etappe 1 Evenepoel al bestempeld als een miskoop.
En wie had/heb je dan i.p.v. Evenepoel? Als je het extra geld in sprinters (Milan of Merlier) of middelmatige klassementrenners hebt gestoken, kan ik me niet voorstellen dat je na etappe 1 Evenepoel al bestempeld als een miskoop.
Zo, de Tour is weer begonnen. Met Waerenskjold en Watson in de top 10 mag ik niet eens klagen, al was de val van MvdB wel een stevig vloekmomentje.
Positieve draai: beknibbelen op de sprinters en vol inzetten op AK mannen lijkt voorlopig wel de juiste tactiek. Al zou het voor de onderlinge puntenbalans wel gunstig zijn als Philipsen straks ook nog ergens een sprintje mist ;)
Almeida als 2e uae pion minder gevaarlijk maken en jorgenson als 2e Visma juist belangrijker. Met 7 sprinters vandaag alleen die Noor mee. Hopelijk in de 3e etappe beter. Morgen Wellens in de top 5 van klassement krijgen denk ik 😂
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.