Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 153 154 155 156
Quelbois

Zo , dat was etappe 1. Parijs is nog ver maar dit was de slechtste start ooit.  Koe in de kont kijken 👀 kan beginnen en ik zie weinig punten. 30 slechts , 4 man uit top 20 op de bank en alleen wat trui en  teampunten door MvdP en Renard.

Morgen weer een dag. 

Monvantoerenhout

Hindsight is makkelijk, maar alle podcasts en poultjesvoorbeschouwers; 'Philipsen is de minste van de drie en Girmay zal een miskoop zijn'

Pietjan
Monvantoerenhout
Hindsight is makkelijk, maar alle podcasts en poultjesvoorbeschouwers; 'Philipsen is de minste van d...

In nam juist JP vanwege de trein voor hem. Ook heel ervaren in de Tour wat Milan nog niet is. Girmay niet genomen vanwege slechte resultaten. Doet het vandaag goed. Het was hij of mvdp. Laat mvdp morgen nou winnen, dan is die 2,5 miljoen toch weer goed besteedt. 

Sjasfriet

Zo dat was een start om in de boeken te schrijven. Gelukkig levert poelke nog 24 punten of t was helemaal een dikke 0

Geen enkele sprinter in de punten en Remco die net als mn kopman (en enige topsprinters) niet meezat.

Jorgenson, vauquelin, pogi en Vinnie op de bank maken het feest compleet.

Ik kan nu wel proberen naar de kopgroep te rijden morgen, maar hopelijk wordt t geen ganse sjasfriet (chasse patatte voor de slechte verstaanders :p)

Morgen

Mvdp (c)

Pogi, Vinnie, Remco, jorgenson, laurance, vauquelin, onley en johanessen/buitrago (over dat laatste plekje ben ik nog niet uit)

Laatst gewijzigd
Lamme Frans
TheCoon
En wie had/heb je dan i.p.v. Evenepoel? Als je het extra geld in sprinters (Milan of Merlier) of mid...

O.a. Philipsen. Welke klassementsrenner ik anders niet had meegenomen weet ik niet.
Ik heb overigens nergens gezegd dat Evenepoel een miskoop is. Alleen maar dat dit voor mij een van de belangrijkste overwegingen was om hem niet te nemen (zwak team en niet goed in positioneren).

DennisdeMenniss

Was dat Vuelta forum nou al geopend? 😂

dawizz

Ben benieuwd naar de prijzen van de renners in de Vuelta, wanneer worden die bekend gemaakt?

Ben hiel nie
Pietjan
In nam juist JP vanwege de trein voor hem. Ook heel ervaren in de Tour wat Milan nog niet is. Girmay...

Dat girmay zo'n slecht jaar heeft is erg overdreven. 8x 2e plek nu al dit jaar. Dat verhaal lijkt een beetje zijn eigen leven te zijn gaan leiden omdat hij geen ritwinst heeft behaald dit jaar.

Ragnar Lolbroek

Team Lolbroek:

Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida,  Lipowitz, Buitrago, Champoussin, Onley

Mathieu, Vauquelin, Grégoire, Schmid, Wellens 

Merlier, Philipsen, Meeus, Jeannière,  Coquard, Wærenskjold, Renard 

P.S: ook dit team is waarschijnlijk na een uitgelopen vrijmibo naar de Filistijnen geklikt.😅

Laatst gewijzigd
Mazzel1986
dawizz
Ben benieuwd naar de prijzen van de renners in de Vuelta, wanneer worden die bekend gemaakt?

En dan weer anderhalve maand puzzelen om na etappe 1 volledig kansloos te zijn?

Mazzel1986

Marijn vd Berg naar het ziekenhuis voor onderzoek. Dat belooft weinig goeds. Zag er ook niet fris uit hoe ie naar de streep reed.

Fieljepper

Na de Giro weer na etappe 1 op achterstand. Prachtige etappe natuurlijk maar Scorito-technisch had het beter gekund.

Ook mijn ploeg dan maar even delen, ondanks dat ik hier en daar al spijt heb;

AK/klim: Pogacar, Vingegaard, Evenepoel, Almeida, Jorgenson, Buitrago, Gall en T Johannesen.

Wellens voor de extra UAE punten. PP voor de (haha) extra QS punten.

Sprint; Philipsen, Merlier, Meeus, Jeannierre, Renard en op hoop van zege; Askey.

Punch; van der Poel, Vauquelin, Onley en Bare.

Idee was om in te zetten op kwaliteit met name bij de sprint. Kwam er met de 1miljoen mannen niet uit en had echt vertrouwen in de eerste drie. Daar met een renard en askey op gegokt. We gaan zien wat het brengt!

CyclingDonkey
Maarten Koning
Met 0 punten ben ik beter dan 4.9%, geen idee hoe dat werkt maar het is iets..

Bij gelijke stand staat degene die het eerst inschreef deze tour het hoogste. Blijkbaar heeft 4.9% van de mensen ook 0 punten en heeft zich later ingeschreven dan jij 

Voor een gouden bekertje kan dit ook relevant zijn mocht het er op aan komen. Maar met 0 pnt nu is dat nog even uit zicht ;) 

oli4g

Lachwekkende start vandaag met 7 sprinters in de ploeg waarvan geen enkele top 20 en fout gegokt met opvullers Nys en Remco ipv MVDP.  Was eerst blij met extra 6 punten voor Renard door Thomas, blijken dat mijn enige punten te zijn vandaag 😅 Nog maar afwachten of de valpartijen van Marijn en Nys ook geen gevolgen hebben.

OneTrickPony
oli4g
Lachwekkende start vandaag met 7 sprinters in de ploeg waarvan geen enkele top 20 en fout gegokt met...

Dan valt het hier nog enigszins mee met 25%
Mathieu, Penhoët en Renard dankzij zijn ploeggenoot Stef Stuntpiloot scoren.

Merlier, Meeus, Jeannière, Laurance heb ik niet gezien en Marijn, die ik op het laatst erin heb gezet i.p.v. Waerenskjold schakelt zichzelf uit. Mooi werk.

Aan de pickrates+caprates van Philipsen te zien (64 - 29) hebben best veel mensen Philipsen + nog Merlier of Milan. Die mensen staan virtueel nog niet zo ver voor, want dat geld hebben andere mensen in het AK gestopt. De mensen met alleen Philipsen en een breed AK team hebben wel een heel mooie slag geslagen.

Drossard Kudus

Prima start voor mij zo. Helaas geen Milan in de eerste waaier en van de middenmoot klassement (buiten Pogacar & Vingegaard) alleen Mas mee vooraan die niet in mijn selectie zit. Dat kan na morgen alleen weer helemaal anders zijn.

Twistpunt voor morgen is wel of geen Healy. Vraag me af of het lastig genoeg voor hem is, of hij nu al gemotiveerd is en wie ik eventueel moet banken. De 9 die ik nu heb zullen normaal gesproken altijd 100% geven met deze finale

Dampe hin

Iemand nog wat gehoord of gelezen over Mauro Schmid? Zat in een van de laatste groepen en eerder er ook al een paar keer afgewaaid leek het.

Niet in orde? Of volledig in de spaarstand voor morgen?

Zadelpen

Ganna naar huis. Zowat iedereen op afstand. En ik had 4 punten.

Klaar met Scorito. Pffff 

martijncr

Jongens jongens, kalm aan! Het is etappe 1 en Parijs is nog ver! Denk dat heel veel mager en matig hebben gescoord vandaag, maar dat zegt nog niks over je ploeg in de breedte. Ik schrik ook van mijn puntenaantal, maar zie ook de lichtpuntjes in mijn team. Kop op! En jij al helemaal DennisdeMenniss!

Dynasty

Iemand meer informatie over de gebroeders Yates? Deden zij op een gegeven moment niet meer hun best en lieten ze volledig lopen of hoezo staan ze op 5+ minuten. Of waren ze niet goed genoeg? Stel ze willen het laten lopen, dan kunnen ze toch nog wel tegelijk bij de eerstvolgende groep over de streep komen?

Lamme Frans
Dampe hin
Iemand nog wat gehoord of gelezen over Mauro Schmid? Zat in een van de laatste groepen en eerder er...

Weet het niet. Ben ook benieuwd. Plekje 9 morgen gaat voor mij tussen Schmid en Healy. Omdat Schmid zo laat binnen kwam neig ik nu naar Healy. 

zomaareens

Voor mij Schmid, Nys of schachman morgen. Had eigenlijk Nys mee...maar aardige klapper gemaakt zeker?

DennisdeMenniss
martijncr
Jongens jongens, kalm aan! Het is etappe 1 en Parijs is nog ver! Denk dat heel veel mager en matig h...

Heb nog steeds vertrouwen dat het goed gaat komen. Voor vandaag had ik ingecalculeerd om circa 75-100 punten achter te lopen op teams met 2 topsprinters. Uiteindelijk zijn het 58 punten minder geworden op het gemiddelde wat behaald is. Mij hoor je dus niet al te hard klagen. Bewust gekozen om Roglic mee te nemen ipv een extra topsprinter naast Merlier. Nu hopen dat Roglic gewoon gaat doen wat hij moet doen. Wat wel zeer nadelig is, REV die op achterstand staat. Had namelijk gegokt op hem en een QS opvuller in sprintetappe 8&9 maar die bonuspunten van z'n mogelijke truitjes gaan zeer lastig worden nu. Sprintetappes overleven en scoren met de AK kleppers is het motto.

Mijn teampie;

Pogi Vin Almeida REV Roglic Lipo A. Yates Buitrago THJ Vauqelin VPP Merlier Meeus Penhoet Jeanniere Bittner Consonni Healy Higuita MvdP

Overigens verbaas ik me wel over de hoge pickrate van de topsprinters. Had niet verwacht dat Philipsen 60% gekozen zou worden en dat 30% hem ook zou cappen. Op naar morgen :)

zomaareens

Waarom liet ballerini lopen? Kramp?

KV
zomaareens
Waarom liet ballerini lopen? Kramp?

Had ook onterecht een hoera momentje als hij erbij zat. Leek er idd plots helemaal door te zitten in de sprint. 

1 2 ... 153 154 155 156

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.