Met exact 0 van de 3 topsprinters in mijn team en penhoet cap ben ik vrij content met vandaag. Ondanks de misere met Ganna en Nys.
Mooi om te zien hoe het scoritoprobleem deze editie weer vanuit verschillende invalshoeken getackled is. He benieuwd hoe ver ik ga komen met mijn leaner-dan-lean sprintteam:
Girmay
Bauhaus
Penhoet
Bittner
Ballerini
Albanese.
Na vandaag (misschien wel gevaarlijkste etappe, met alle sprinters nog in de wedstrijd en al die extra punten aan de meet) op 71,4%.
Waarom zou je Healy niet opstellen?
aantal resultaten van dit jaar:
Ronde van Baskenland: 1x 1e en q, 3e
Amstel goldrace 10e
Luik : 3e
de Waalse pijl : 5e
Strade: 4e
als je hem in je team hebt, stel je hem nu toch juist op?
Selectie voor morgen:
Pogi (C)
Vingegaard
REV
WVA
Vauquelin
Aranburu
Healy
twijfel nog tussen de volgende :
-Almeida (teampunten voor Pogi en hij moet dit toch prima kunnen?)
-Philipsen (groene trui, teampunten van MVDP en zou hij er niet bij kunnen blijven ?)
-Johannessen (zelf zie ik hem niet snel top 10 rijden, maar ik Scorito preview noemen ze hem als outsider?)
- Lenny Martinez (prima etappe voor hem in de basis, maarja komt vandaag op 9 minuten)
ik denk zelf aan Almeida en Jasper. Wat zouden jullie adviseren ?
Ik snap opzich de keuze voor een lean sprintteam wel hoor. Maar waarom je dan ook nog de investeringen die je wel doet, doet in enorme twijfelsprinters, vraag ik mij wel af. En de keuze om dan wel girmay te nemen maar niet een van de drie toppers ook. Wat is je redenering? Waarom wordt girmay het wel waard en philipsen (of milan of merlier niet? En is het niet die 250k waard om iemnad op te kunnen stellen die het in elk geval zal proberen, ipv een ballerini of albanese met concurrentie in de eigen ploeg?
Renard en waerenskjold leken me voor hetzelfde geld al uitgesprokener meesprinters dan jouw mannen
Je hebt het over de zwaarste eendagskoersen in de heuvels ter wereld en vergelijkt dat met een ehectischr tourfinale waar 170 man op die heuvels afstormen. Totaal onvergelijkbaar. Ja healy kan een heuvel over. Nee hij heeft niks te zoeken in een valsplatte pelotonsprint van 40 man.
Pogi, JV, REV, Almeida, A. Yates, Jorgenson, Buitrago, Gall, Onley, Kuss, Storer, THJ
Philipsen, Meeus, Bauhaus, Jeanniere, Wærenskold, Berckmoes
MvdP, Vauquelin
Verwacht dat UAE en TJV alles op een hoop gaan rijden dus van beiden 3 mannen mee. Gelukkig op Philipsen gegokt als dure Sprinter. Moest kiezen tussen WvA en Jorgenson, is toch de laatste geworden omdat WvA nooit in de buurt van de punten uit het verleden komt als hij de sprints niet gaat rijden. En Jorgenson verwacht ik top 5.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.