Ach deze was al een heel stuk beter dan gisteren met al die bankpunten.
Laurance de enige nulpunter (die was toch mee aanvankelijk?) en buitrago op t bankje.
Toch deze morgen nog pogi gecapt ipv mvdp voelt dan weer als een typische last-minute dommigheidje. Gelukkig wordt hij nog 2de en beperk ik zo m'n captain foutje.
Morgen de sprinters
Merlier (c)
Meeus, dainese, demare (sowieso puntjes Yes), jeanniere, Bauhaus
Aangevuld met mvdp, pogi en vauquelin. (Die laatste ten faveure van Remco, die bij winst Merlier evenveel of max 1 puntje meer haalt - als er geen klassementsverschuivingen zijn)
Zeker niet in die eerste nee. Maar De Jongh zei toch ook niet dat dat wel even ging lukken? Alleen dat hij zou proberen. Soms valt het vooraan stil en komen groepen terug..die laatste km kon Milan wel aan. Dus zo gek vind ik her opzich ook weer niet om te zeggen dat je probeert. Ik had het raarder gevonden als Milan had gedacht ik zoek op 50km van de aankomst al een bus op
Mooie koers gezien met voor mij een betere dag vandaag. Enkel Philipsen niet in de punten wat natuurlijk met de truipunten helemaal prima uitvalt. Buitrago op de bank maar die overwoog ik voor de plekjes van Onley en Vauq dus ook prima zo.
Qua sprintploeg zit ik laag in de aantallen wat met de vele opties qua truipunten nog prima uit lijkt te vallen.
Voor morgen; Philipsen, Merlier, Meeus, Jeanniere, Renard, van der Poel, Pogi, Wellens en Vauq.
Enige twijfels zijn capkeuze. Zit nu op Philipsen omdat ik hem qua trein toch een lagere ondergrens vind hebben. En eventueel nog Renard eruit voor Vingegaard...
Nou, als de aanloop vlak was, had ik in die laatste kilometer Milan of Philipsen echt wel een kans gegeven. Maar nee, als je ziet hoe hard er daarvoor werd gereden had hij bij dit verloop geen kans.
Ik was en ben erg in mijn nopjes met de 1 sprintklepperaanpak + Girmay (afwachten knie). Opeens, ook na het bingewatchen van de Netflix docu, viel het inzicht binnen.. Ik had Merlier er rotsvast in vanaf dag 1, maar hij heeft op voorhand al 2 kansen minder. En Jasper is misschien intrinsiek de minst rappe van de 3 inmiddels, maar een lead out met Groves en Mathieu kan niemand overheen. Bovendien werkt Alpecin als een soort zichzelf versterkend organisme, waarin iedereen plezier schept in het wegcijferen voor elkaar, als een mierenkolonie, met de ploeg als koningin. Ik ga er dan ook vanuit dat hij de absolute sprintkoning blijft deze Tour.. de Netflix docu deed de rest, want je zag hoe het niet winnen van de eerste sprintkans van JP in de vorige Tour aan hem vrat. Daar zitten Merlier en Milan (zie absurde woede uitbarsting van vandaag) nu in. Afijn, die afweging is sowieso erg goed geweest.
Die waaiers kwamen als geroepen natuurlijk (al was het geen geluk vooraf dat juist organisme Alpecin er maximaal van profiteerde). Ik ben ook erg tevreden met mijn brede AK ploeg en sta na etappe 2 nog altijd op 99,5%, maar of ik goud ga houden betwijfel ik meer dan ooit n.a.v. vandaag.
Alle puncheurs zijn op afspraak, terwijl ik niemand van het trio Vauquelin/Gregoire/Only heb.. en het gemis van Jorgensen gaat me ook opbreken. Is voor mij op basis van zeker vandaag de grote favoriet voor de derde plek. Sowieso is Visma helemaal terug. Wat rijden ze weer sterk en slim. Pogi slaapt echt niet lekker hoor.
Nee, de arrogantie die ik gisterenavond om deze tijd had heb ik opgeborgen. Het worden 3 interessante weken met hopelijk voor mij een Alpecin wat pas net begonnen is met de prijzen verdelen.
Morgen wordt dit de top 7. In mijn dromen allicht:
Philipsen (C)
Girmay
Bauhaus
Jeannière
Coquard
Denaise
Wærenskjold
en pakken Matje en Tadej de team en truipunten
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.