Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 170 171 172 173 »
Ben Nihilisty
nasibal
Het klopt zeker dat hoe breder het veld, hoe meer je juist de toppers wil hebben. Maar het veld in d...

Hoewel ik ook zeker met gedachte gespeeld heb om niet 1 van de 3 topsprinters mee te nemen, verschil ik denk ik op dit punt wat van mening:

"als je het met andere sprintvelden vergelijkt is het iets breder, maar het blijft smal: Pakweg 20 renners die zich inzetten voor de top 20. Eigenlijk past vrijwel iedereen dus in die top 20. In een bergetappe is dat nog vele malen breder."

In een bergetappe is dat inderdaad wel breder, maar de grootste con is w.m.b. dat bergetappes zich in de norm een stuk beter laten voorspellen. Bij sprintetappes zijn eigenlijk zo'n beetje alleen de grote 3 een zekerheid voor een topnotering, en daarachter is het toch vaak giswerk. Penhoet kan podium rijden, maar misschien wel net zo eenvoudig op p18 belanden. In mijn geval had ik Meeus als captain meegenomen, maar zelfs bij hem had ik net niet genoeg vertrouwen voor structurele topnoteringen.

Bij bergetappes zijn er inderdaad meer jongens die meedingen om top-20 plaatsen, maar die top 20 en de volgorde daarvan is wel veel beter te voorspellen mijns inziens. Als ik bij Meeus, Penhoet of welke sprinter dan ook een soort zekerheid van plek 8 zou verwachten (wat je in de bergen bijvoorbeeld van Gall verwacht, of welke naam je er zelf ook invult), dan zou ik ook op de 0 topsprinterstrategie zijn uitgekomen. Alleen bij al die mannen achter de top-3 zag ik persoonlijk lang niet genoeg zekerheid om de captainfactor toe te dichten. Maar goed, als jij er wel één of meer aanwijst waar jij zelf die zekerheid wel in ziet, dan is dat verschil natuurlijk helder en valide voor de genoemde strategie!

Willempie94

Weten jullie of Evenepoel schade heeft opgelopen aan z'n val van gister? Kan er niet echt wat over vinden..

hajeje

Volgens mij gaat Pogacar zich niet inhouden vandaag. Morgen de tijdrit en dan moet ie sowieso all-out gaan. Dat ie dan mogelijk vandaag al geel heeft zal geen probleem zijn richting de tijdrit. Van der Poel zal soortgelijke gedachtes hebben. Zeker vanwege Philipsen, zal Mathieu vandaag extra gemotiveerd zijn. De kans dat een vlucht het haalt, lijkt mij nul procent.

Wim Peters

Is er niet genoeg geschreven over het sprintgeweld van gisteren? Vooruitkijkend op vandaag ... is er al WvA witte rook? Maw iemand al iets gelezen of hij al aan de betere hand is of nog maar (2) dagen op de bank?

Titivoeckler
Wim Peters
Is er niet genoeg geschreven over het sprintgeweld van gisteren? Vooruitkijkend op vandaag ... is er...

Van Aert had aangegeven er vandaag voor te willen gaan

hajeje
Titivoeckler
Van Aert had aangegeven er vandaag voor te willen gaan

Weet Trine hiervan?

RedDevil
Ben Nihilisty
Hoewel ik ook zeker met gedachte gespeeld heb om niet 1 van de 3 topsprinters mee te nemen, verschil...

Heb nog even teruggekeken wat het sprintteam van nasibal nou precies is. En eigenlijk is dat toch niet zo heel extreem? Als ik het met mezelf vergelijk: hij heeft 6 sprinters, ik ook. Maar waar hij Girmay heeft, heb ik Milan. Dat scheelt 1,5 miljoen. De rest is allemaal potato/potato. En ik denk dat gisteren dus wel representatief is: Milan 2, Girmay 6. Dat scheelt 28 punten (incl capfactor). Ga uit van 5 sprintritten, kom je op 140 verschil. Zelfde geldt ongeveer voor de mannen met Merlier, los van groene trui-punten.

Even los van het feit dat Milan en Merlier nu 1 sprint gemist hebben (want dan kan Girmay ook nog overkomen), is de som vooraf dat nasibal in de bergen/heuvels met zijn 1,5 extra budget pakweg 140 punten moet goedmaken op teams met een duurder sprintteam. Dat lijkt me inderdaad niet onoverkomelijk. Maar als Milan de puntentrui wint, loopt dat natuurlijk wel op. Dat zal de crux worden.

TilburgsTrots

Twijfel enorm tussen pogi en vdp als cappie vandaag.

Mijn hart zegt poeleke, maar vind de klimmetjes serieus wel lastig als ik het profiel bekijk. Is pogi niet meer een zekerheid qua cappie?

Titivoeckler
TilburgsTrots
Twijfel enorm tussen pogi en vdp als cappie vandaag. Mijn hart zegt poeleke, maar vind de klimmetjes...

Ja dat blijft een lastige keuze. In de odds is MvdP de favoriet. Voor mij is het wel meer 50/50. Wat wel in het voordeel voor MvdP spreekt, is dat het tussenstuk tussen de Belbeuf en de Hilaire niet super lastig is. Het zal daarom denk ik gewoon tempo rijden zijn tot de laatste klim. Die is serieus steil, maar ik vraag me af of Pogi daar zoveel afstand kan nemen van MvdP. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat Ving wel met Pogi mee kan. Die zal niet zo snel mee gaan rijden en dat biedt mogelijkheden voor MvdP om terug te komen, mocht hij lossen. Dat gezegd hebben, zal het verschil tussen MVDP en Pogi cap waarschijnlijk maar 12 punten schelen. 

KV
Titivoeckler
Ja dat blijft een lastige keuze. In de odds is MvdP de favoriet. Voor mij is het wel meer 50/50. Wat...

Nog niet zo zeker dat Ving niet zal meerijden. In een sprint met 2 verliest hij maar 4 sec. In een sprint van een iets groter groepje (al dan niet met Vdp daarbij) kan hij 10 of 6 sec verliezen want de sprint is veel vlakker vandaag dan zondag. 

berggie1987
Titivoeckler
Ja dat blijft een lastige keuze. In de odds is MvdP de favoriet. Voor mij is het wel meer 50/50. Wat...

Ik denk dat als vdp wint pogi wel top 3 rijdt.

Als pogi wint ben ik niet zeker of vdp top 3 rijdt.

Hassan de Mosselman
Wim Peters
Is er niet genoeg geschreven over het sprintgeweld van gisteren? Vooruitkijkend op vandaag ... is er...

Heeft aangegeven dat hij vandaag ervoor wil gaan

Titivoeckler
KV
Nog niet zo zeker dat Ving niet zal meerijden. In een sprint met 2 verliest hij maar 4 sec. In een s...

Dat klopt, maar vertel mij maar eens wanneer Ving met Pogacar heeft meegereden (uitgezonderd bergetappes). Daarnaast is de kans op een wat vlakkere aankomst natuurlijk ook groter dat Pogi niet 1 of 2 wordt. Ik verwacht overigens dat het een wat kleiner groepje dan eergister zal zijn dat voor de winst gaat sprinten. 

Edd1e
Titivoeckler

Dat je ze 2e en 5e verwacht is wel erg specifiek.. Anders is het verschil gewoon 6 punten.

Laatst gewijzigd
Titivoeckler
Edd1e
Dat je ze 2e en 5e verwacht is wel erg specifiek.. Anders is het verschil gewoon 6 punten.

Edit: je hebt gelijk, het scheelt maar 6 punten bij de 'verkeerde' cap

Laatst gewijzigd
KV
Titivoeckler
Dat klopt, maar vertel mij maar eens wanneer Ving met Pogacar heeft meegereden (uitgezonderd bergeta...

Sowieso kleinere groep. En Jonas gedraagt zich gewoon anders dan andere jaren. 

Ben Nihilisty
RedDevil
Heb nog even teruggekeken wat het sprintteam van nasibal nou precies is. En eigenlijk is dat toch ni...

Dat valt inderdaad wel mee, maar dat begint wel alsnog vanaf het vertrekpunt dat je Girmay structureel (of laten we zeggen: in ieder geval 4 op 5 sprints) top 8 ziet sprinten. En als ik heel eerlijk moet zijn, was dat op voorhand niet mijn verwachting van Girmay (toegegeven: hij oogt mooi scherp). Maar goed, dan zit het verschil in of je Girmay wel of niet zeker genoeg vindt voor een structurele p3-8 notering in de vlakke sprints - en dat is natuurlijk al een hele andere discussie. Als het antwoord 'ja' luidt, dan kan ik er heel goed inkomen dat je met dit parcours besluit zonder de grote 3 sprintnamen besluit in te duiken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 170 171 172 173 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.