Onley eindigt voor Vaquelin in etappe 2 en 4. Dus meer punch dan Vaugelin. Voor mij zijn ze vergelijkbaar ook in de bergen. zijn allebei goed in vorm. Kunnen allebei top 10 halen. Vauqelin is de betere tijdrijder. Dus denk, en hoop, dat ze allebei veel punten gaan halen, want heb ze allebei.
Ik denk vooral dat ik ze graag beide had gehad.
Ik verwacht in elk geval niet dat Onley expres tijd gaat verliezen ofzo, die gaat gewoon proberen aan te klampen tot hij er doorheen zakt. En Vauqelin wilde sowieso al klassement rijden dacht ik. En dan, wat je al zegt, denk ik dat Onley het net wat beter gaat doen in de bergen.
Vauquelin gaat niet voor AK. Die komt zeker serieus tekort in het hooggebergte.
En wat betreft morgen en teampunten: zie Vauq wel proberen morgen in zijn thuisregio in de vlucht te gaan voor geel. Of hij zal mogen van Pogi is een andere vraag natuurlijk. Maar wel belangrijk ivm de teampunten aangezien Pogi dan evt enkel groen nog over houdt.
En als Vdp in de vlucht meegaat, houdt hij mss geen enkele trui meer :-D
Ik zie dat hij zelf inderdaad wel duidelijk is ja, al geeft de teammanager aan dat ze gaan evalueren na etappe 10.
Aan de ene kant zou ik het wel logisch vinden als pogacar de trui weggeeft. Aan de andere kant, morgen is zo'n typische rit waar veel ploegen willen winnen, UAE zal niet alles hoeven doen. En pogacar is eigenlijk ook niet iemand die cadeautjes geeft en die zal na vandaag niet minder zelfverzekerd rondrijden. Hij is in principe gewoon favoriet voor morgen en als hij de keuze moet maken om te winnen of de trui weg te geven, dan denk ik dat hij liever wint.
Mooi dagje qua punten maar dat zal voor veel mensen hier gelden. Morgen dagje voor vluchters denk ik waarbij onley en vauq denk ik niet mogen of kort worden gehouden. Toch maar vrijwel alle ak mannen opstellen en dan twijfel om aan te vullen met healy/mvp (voor die laatste te zwaar schat ik in)
Tja, twijfel twijfel. Een vloek en een zegen zo'n brede selectie. Ik hoop dat de aanvallers het gaan redden maar (3x UAE) is toch ook wel aantrekkelijk (en een beetje saai). Het rijtje voor morgen op volgorde van zekerheid:
- Pogačar
- Almeida
- Vingegaard
- Evenepoel
- Van der Poel
- Jorgenson
- Grégoire
- Vauquelin
- Wellens
- Onley
A.Yates laat ik banken morgen net als Healy en Aranburu. Meer onderbuik gevoel dan wijsheid overigens.
Armirail erin voor Lipowitz is gelukkig geen enorme blunder gebleken, al wordt die 'bonus' meer compensatie zo. Achteraf dus toch Skjelmose moeten banken.
Morgen verwacht ik overigens niet dat Pogacar nog in de bollen staat, dat moet makkelijk weg te geven zijn. Grote vraag is wel of geen vluchtersgroep. Bij de tussensprint zal een Milan of Girmay het groen al overnemen aangezien deze wel heel vroeg in de etappe ligt, maar strijden de favorieten om de zege zal er denk ik weinig aan te doen zijn tegen Pogacar.
Tsja, mag niet klagen met de Bora boys. Al had ik liever gezien dat Roglic en Lipo omgedraaid waren. Laten we hopen dat Roglic net als Vingegaard gewoon wat meer getraind heeft voor de bergen. Voor de komende grote rondes gaat Roglic wel een no go worden. De nieuwe generatie staat voor de deur. Vandaag 375 puntjes gehaald en daarmee 22% gestegen naar 73%. Klein smetje.. sprinter 1 vd 5 is reeds uitgevallen. Moet goed komen met wat extra opvullers zoals Almeida/Yates/Vauquelin
Mooi die vraag en conclusie aan het einde! En ik geef je gelijk dat als je alles doorrekent, en de plussen en minnen die je uitgebreid beschrijft meeneemt, het minder gek is om zonder topsprinter te starten dan het op het eerste gezicht lijkt. En dat die optie te preferen viel boven de Girmay-variant, al twijfel jij daar dus nog over. Het leuke is dat je voor de Tour al had gezegd mogelijk zonder topsprinters te gaan. Mede daardoor heb ik ook wel even goed gekeken naar die optie, maar ik kreeg daarvoor te weinig AK-waarde terug vond ik. Het lastige en zeker ook juist leuke aan Scorito blijft dat de puzzel zo complex is dat zo'n door mij begonnen vergelijking Gall vs CRod / Philipsen vs Girmay eigenlijk veel te beperkt is (maar puur bedoeld om het wat concreter te maken). En het kutte is dan weer dat het door zo'n stomme val van Philipsen in de praktijk niks meer uitmaakt en ik me mag gaan buigen over de vraag of ik de komende sprints Bauhaus of Waerenskjold ga cappen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.