Onley en Jorgenson zie ik gewoon weer bij de beste 8 rijden. Sterker: ze moeten 11e worden om de 20 huidige truipunten te evenaren. Daar komt nog bij: mocht Pogacar wat truien weggeven, ben je helemaal het zakje.. Nee, ik zou nog niet voor teampunten gaan..
Dit wordt toch wel de lastigste etappe om te voorspellen tot nu toe. Waarschijnlijk wordt het een dag voor de vluchters. Tja, neem je dan risico’s of stel je gewoon de sterke AK-mannen op? Ik ga voor het volgende:
Pogacar, Evenepoel, Vingegaard, Almeida en Vauquelin — oftewel de betere klassementsrenners tot nu toe.
Voor de aanval ga ik voor Martinez, Van Eetvelt, Grégoire en natuurlijk MvdP.
Ik wacht de interviews nog even af, misschien dat een Van Eetvelt dan nog gewisseld wordt voor bijvoorbeeld Roglic of Yates. Wat gaan jullie doen?
Eens. De afgelopen etappes doet VLB er alles aan om het Pog zo zwaar mogelijk te maken. Die noodzaak is nu alleen nog maar groter. Dus weer AK etappe. Of Jorgenson met Wout in de aanval om UAE uit de tent te lokken. Ook voor REV valt er nog wat te halen.
and the winner is....
Eens. De afgelopen etappes doet VLB er alles aan om het Pog zo zwaar mogelijk te maken. Die noodzaak is nu alleen nog maar groter. Dus weer AK etappe. Of Jorgenson met Wout in de aanval om UAE uit de tent te lokken. Ook voor REV valt er nog wat te halen.
and the winner is....
Je kunt het ook hard maken zonder voor de etappe te rijden. Waarom zou je niet de eerste 50km wandelen en een vlucht tien minuten geven (weg boni's) om daarna vanuit de rug van de uae knechten die het toch gortig vinden en wat tempo ontwikkelen, een harde finale te maken?
Vlab heeft geen belang bij bonis en wil alleen een lange zware finale.
Zou ook kunnen. Alleen past dit minder in het verhaal dat VLB 'voor elke dag een plan heeft'.
Dit zou dan een wat passief scenario zijn en als UAE de kriebels krijgt van een vlucht, de kans vrij groot is dat VLB dat ook krijgt. Tenzij VLB zelf iemand voorop heeft zitten (WVA).
Verwacht hoe dan ook toch een spannende finale.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.