Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 20 ... 23 24
Pakpunten
TourDeFranceUnchained
Ik hoor hier heel veel over teampunten voor Merlier, maar waar moet hij deze punten dan precies gaan...

Remco doet toch niet mee voor de witte trui. Die punten vallen dus weg.

Edit: zie hem wel bij de jongeren staan, prima pick dus die merlier 

Laatst gewijzigd
Mooi weer fietser

Zojuist eens met een eerste concept alle etappes ingevuld. Wat mij vooral opvalt is het enorme team punten potentieel bij Quickstep. Ik denk zelfs nog hoger dan bij lidl-trek in de Giro.

Ik voorzie namelijk best een aantal etappes voor merlier en evenepoel. De witte en groene trui, en na etappe 1 en vanaf etappe 3 een tijdje de gele trui

Hassan de Mosselman

Pogacar gaat ongetwijfeld veel punten pakken, maar 7,5 miljoen is echt belachelijk veel voor niet eens de topfavoriet. Roglic niet nemen in de Giro pakte ook wel goed uit. Ik neem Almeida en kan dan best een heerlijk team bij elkaar klikken.

D.R.E

Waar heeft Vlasov deze prijs aam verdient? Lijkt mij een no brainer

martijncr
Oerdewai
Ik zie ook een wielerflits scorito met al meerdere leden, dus heb je dan een tweede wielerflits subl...

Dat is, denk ik, de algemene Wielerflits subleague. Ik maak -traditiegetrouw- iedere ronde eentje aan voor de leden die hier actief zijn op het forum!

Sjasfriet
D.R.E

Hier wou ik toch even reageren.

Dacht aanvankelijk ook dat dit een simpele klik is, maar het uitrijden van een grote ronde blijkt voor hem nog moeilijker dan voor z'n eigen kopman. (En dat wil al iets zeggen ;) )

Tel daarbij nog eens z'n uitslagen van dit jaar er bij op en dan komt hij zelfs voor 500k m'n team niet in ;)

EDIT: als er een bora mee gaat in mijn team is t wel lipowitz, maar ik vrees dat die niet goedkoper dan 1,5 of zelfs 2m zal geprijsd worden en dan moet ik terug naar de tekentafel ;) (al zal die tekentafel de komende weken sowieso intensief worden gebruikt)

Laatst gewijzigd
Hassan de Mosselman
D.R.E

Staat er bij mij nu in, heb geen Roglic. Maar als Lipo wel meedoet, is het eigenlijk een nutteloze toevoeging aan je team.

Malathion

Jorgenson nu en Jorgenson vorig jaar vergelijken wordt vrij eenvoudig gedaan. Ontwikkeling en parcours worden niet meegenomen noch de status van zijn kopman. 

PeterPaprika
D.R.E

Ik gok zeg maar zijn hele seizoen tot nu toe.

PeterPaprika

Ik merk voor mezelf dat ik vooral moeite heb met mijn sprinters. Ik begin nu zelfs Groenewegen te overwegen....

Hassan de Mosselman
PeterPaprika
Ik merk voor mezelf dat ik vooral moeite heb met mijn sprinters. Ik begin nu zelfs Groenewegen te ov...

Voor je sprinters zou ik altijd even afwachten tot alle sprinters bekend zijn. Je kan nu hoogstens alleen een keuze maken tussen de grote drie. 

Arne Riis

Over Almeida en Jorgenson die wel even 4 en 5 gaan worden: vorig jaar was al vrij snel duidelijk dat Pogacar de concurrentie compleet aan gort ging rijden. Dit jaar moet ik dat nog zien, ik verwacht meer tegenstand, van Vingegaard en misschien ook van Evenepoel.

Met dat in het achterhoofd: is er niet een dikke kans dat mannen als Almeida en Jorgenson dusdanig aan de bak moeten voor hun kopman dat een eigen topklassement lastig gaat worden? Ik vindt 4.5m voor een sjieke knecht echt wel een heel hoge hoop geld... Lijken de Yatesjes en Kuss me een betere deal.

Maarten Koning

Is de grote van Aert sprint discussie reeds geweest of is dat echt verleden tijd

Laatst gewijzigd
Arne Riis

Haha, nee, die moet nog komen. Zullen we hem bij deze opstarten? Ik denk dat als hij ook in al die punchetappes punten pakt én meesprint, dan maakt hij best een goede kans op groen.

edit: pakken we ook meteen even de 'Sprint Ganna mee?'-discussie mee?

Laatst gewijzigd
Maarten Koning
Arne Riis
Over Almeida en Jorgenson die wel even 4 en 5 gaan worden: vorig jaar was al vrij snel duidelijk dat...

Als vingegaard gaat dan is pogacar toch de enige die hem kan volgen. Ik kan me weinig situaties indenken waarin Almeida zich kapot moet gaan rijden voor pogacar.

Wellicht als evenepoel in een heuvel etappe een solo van 30km aandurft, dan wel.

Maarten Koning
Arne Riis
Haha, nee, die moet nog komen. Zullen we hem bij deze opstarten? Ik denk dat als hij ook in al die p...

Mja girmay is er ook nog maar die rijdt niet top. En philipsen is ook niet de beste philipsen. Dus ja, als van aert zelf nog gelooft in zijn sprint en het mag, dan geloof ik er ook in.

Maar voor mijn gevoel gelooft van aert al een paar jaar niet echt meer in zijn sprint, in elk geval niet meer massasprints, ook al voor zijn crash. 

Blaagstra

Quiqui, we mogen weer, ony va met de grote Woutdialoog, discussie en dilemma! Tenzij expliciet andere ambities(groen) worden gecommuniceerd blijf ik van m af. Alles waar hij op kan scoren zijn er minstens een pak beter deze tdf. 

Pim Todcock
Hassan de Mosselman
Pogacar gaat ongetwijfeld veel punten pakken, maar 7,5 miljoen is echt belachelijk veel voor niet ee...

Volgens wie niet topfavoriet? Volgens de bookies is de kans meer dan 50% op Pogi, ondanks dat dat flink gedaald is tijdens de Dauphiné. En de winnaar haalt vaak genoeg niet de meeste punten. Pogi eindigt meestal voor Ving in hetzelfde groepje. Ook REV kan zomaar 5e worden in het AK, maar 1e qua Scoritopunten.

mirkodek
PeterPaprika
Ik merk voor mezelf dat ik vooral moeite heb met mijn sprinters. Ik begin nu zelfs Groenewegen te ov...

Voor die prijs toch niet verkeerd? Voor mij samen met Bauhaus (ook vanwege de prijs) op dit moment de enige zekerheidjes van de 'best of the rest' sprinters. Uiteraard afwachten wat er nog bij komt, maar op dit moment staan ze er bij mij allebei in. Daar zie ik meer in dan de Gaviria's, De Lie's, Ackermann's en Kristoff's van deze wereld.

En eens over WvA. Met dit parcours en als hij voor groen mag/wil gaan: een prima pick. Anders te duur uiteraard. En het noemen van Ganna snap ik niet zo, of ik heb iets gemist. Die rijdt waarschijnlijk podium in de tijdrit, maar die komt te laat voor hem om het geel te pakken en voor de rest zie ik hem niet perse veel doen. Of mis ik iets?

Zugzwang
Blaagstra
Quiqui, we mogen weer, ony va met de grote Woutdialoog, discussie en dilemma! Tenzij expliciet ander...

Same here, zie hem best goed scoren (ook zonder mee te sprinten) maar vind hem simpelweg te duur vergeleken met andere opties voor de punch aankomsten. Tenzij hij het expliciet aangeeft geloof ik niet dat hij gaat meesprinten in de vlakke sprints. 

wessel2105
mirkodek
Voor die prijs toch niet verkeerd? Voor mij samen met Bauhaus (ook vanwege de prijs) op dit moment d...

Om dan toch maar even in te haken op de Ganna discussie. Ik heb het idee dat hij mogelijk iets voor groen van plan is of in ieder geval plannen voor geel heeft in week 1.  

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ganna-lijkt-zich-met-speciale-heuveltraining-voor-te-bereiden-op-eerste-tourweek-maar-schittert-ook-in-hooggebergte

Mooi weer fietser
wessel2105
Om dan toch maar even in te haken op de Ganna discussie. Ik heb het idee dat hij mogelijk iets voor...

Thanks hiervoor!

Hij reed natuurlijk ook een ontzettend sterk voorjaar, dat miljoentje is mogelijk de gok nog wel eens waard. Vermoed hieruit dat ie serieus gele ambities heeft, ook zonder tijdritwinst (waar evenepoel natuurlijk favoriet is).

kwarc

Lutsenko maar 500k, vandaag in de Dauphiné eens kijken of ie nog kan fietsen.

Damesfietszadelruiker

Wie is de meest extreme 500k?

Voor mij voorlopig toch Schmid. Zelfs even geverifieerd of het niet per ongeluk zijn broertje / neefje was. Maar nee, het is echt Mauro. Voor 500k.

Tyson Travolta
Damesfietszadelruiker
Wie is de meest extreme 500k? Voor mij voorlopig toch Schmid. Zelfs even geverifieerd of het niet pe...

Die vind ik ook het meest interessant, al vind ik de Plus, Madouas en UNO - X ook een interessante opvulling

1 2 ... 20 ... 23 24

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.