Philipsen ook wel heel hoog ingeschat denk ik. Is toch op papier de minst rappe van de 3. Zal normaal gezien toch ook maar 5 of 6x meesprinten voor de overwinning. En teampunten van Vdp zullen nu ook niet skyhigh zijn.
Ik denk dat 4 inderdaad de conservatieve inschatting is, 5 gemiddeld en 6 optimistisch, die range denk ik in elk geval aan.
Ik zie hem in 13 etappes ook in principe favoriet zijn. Daar zitten natuurlijk ook etappes bij waar de vlucht het red, of van der poel of van aert een keer wint en GC eigenlijk helemaal niet hoeft. Maar pogacar is toch een beetje een kannibaal en ik zie hem ook in de heuvel etappes meedoen, ook omdat hij dat gewoon heel erg leuk vind. Als hij van der poel ziet gaan dan denkt hij niet "oh dat is prima, hij is geen bedreiging", hij denkt "leuk! Ik ga mee!"
Vond ik ook een opvallende! Heb 'm maar 1x laten winnen en verder een aantal keer top-6 ingeschat. In de groene trui afrekening 4de, maar als ie daar 5de of 6de wordt, scheelt dat 10-20 punten.
Overigens pretendeer ik niet een juiste voorspelling te doen he! Ik probeer theorieën door te rekenen om zichtbaar te krijgen hoe verschillende scenario's manifesteren in punten. Deze sheet gaat nog 371x geupdate worden nav input hier, interviews en doelen van de renners.
Ja ik zit ook op die denk-golf! Plus, hij wil mss al psychisch een fikse dreun geven aan VLAB in eerste week zodat ie marge heeft in week drie mocht ie wat tegenkomen. Hij is nooit een afwachter gebleken, juist een kanibaal ja 🙂
Pogi's teampunten kunnen wel veel kanten op denk ik. Als pogi alles aan gort rijdt 20 etappes geel (160p), 7x etappewinst (70p), nog 5 etappes groen (30p) en 5x bollen (30p), eindafrekeningen van 3 truien erbij (60p), dan zijn dat 350 teampunten.
Als het mild is, 3x winst (30p), 7x geel (56p), afrekening geel 24p dan totaal 110 teampunten. Of Vingegaard vindt zijn '22/'23 vorm, dan nog minder evt. Lijkt vrij ver uit elkaar te liggen, en de Tour is voorspelbaarder dan de Giro, maar kijk eens wat er na de Giro van onze verwachtingen is overgebleven. Kan soms wel vreemd lopen. De downside is bij hem groter dan de upside, omdat hij al bijna aan de max zit. Te veel blindstaren op Pogi's overmacht kan denk ik ook als we naar teampunten kijken.
De kritische blik van Nijmos, alomvertegenwoordigt en van waarde! Want ja, ik heb geen tussensprints meegenomen, dus daar heb je absoluut een valide punt. Die doorberekening moet ik nog even zien in te passen (als dat al lukt). Welke top 5 verwacht jij in Parijs wat betreft groen?
Die zijn wel belangrijk maar toch gaat dat vaak wel een beetje hand in hand. Philipsen gaat die gewoon doen en ik zie milan ook wel voor groen gaan. Die is tegenwoordig minstens zo goed in de heuvels als philipsen denk ik.
Merlier zal het dan weer niet doen neem ik aan.
Girmay zal sowieso wel voor groen en dus tussensprints gaan. Of dat reëel is in zijn doen is een tweede.
En van aert is de bekende loterij
Tussensprints zijn zeker een groot deel van de punten. Maar je ziet ook vaak dat er na week 1 nog maar een paar geïnteresseerden overblijven die dan relatief makkelijk die punten oprapen omdat de rest t laat afweten. In de Tour is de strijd vaak wel iets forser, maar toch denk ik dat er na week 1 nog maar 2 a 3 geïnteresseerden zullen rondrijden die voor de tussensprintpunten willen gaan.
Dat lijkt me niet. Hebben allebei net een maand niet gekoerst. Waarom zou een Fransman in een Franse ploeg bovendien nou precies in Zwitserland willen pieken? Dat zou je misschien nog eerder bij Onley verwachten, omdat Picnic de punten hard nodig heeft.
Storer zal toch ook gehoopt hebben iets later zo goed te zijn lijkt me, wellicht is het gewoon lastig?
Is ook moeilijk te voorspellen waar de echte top ligt, misschien worden ze nog wel beter dan ze al zijn momenteel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.