Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 56 ... 59 60
KV

Nys moet alvast niet meer overwogen worden. 

KV
martijncr
Ben de afgelopen weken zoet geweest met een Numbers-bestand (s/o naar Mac) om voorspellingen per eta...

Philipsen ook wel heel hoog ingeschat denk ik. Is toch op papier de minst rappe van de 3. Zal normaal gezien toch ook maar 5 of 6x meesprinten voor de overwinning. En teampunten van Vdp zullen nu ook niet skyhigh zijn. 

Maarten Koning
martijncr
In mijn voorspelling/berekening is dat te verklaren door de groene trui die mogelijk om de schouders...

Ik denk dat 4 inderdaad de conservatieve inschatting is, 5 gemiddeld en 6 optimistisch, die range denk ik in elk geval aan.

Ik zie hem in 13 etappes ook in principe favoriet zijn. Daar zitten natuurlijk ook etappes bij waar de vlucht het red, of van der poel of van aert een keer wint en GC eigenlijk helemaal niet hoeft. Maar pogacar is toch een beetje een kannibaal en ik zie hem ook in de heuvel etappes meedoen, ook omdat hij dat gewoon heel erg leuk vind. Als hij van der poel ziet gaan dan denkt hij niet "oh dat is prima, hij is geen bedreiging", hij denkt "leuk! Ik ga mee!"

Doe maar Renaat

@KV Maag- en darmklachten. Kamergenoot Declercq ook. Zal wel meevallen denk ik (zeg ik met mijn gebrekkige medische kennis). 

martijncr
KV
Philipsen ook wel heel hoog ingeschat denk ik. Is toch op papier de minst rappe van de 3. Zal normaa...

Vond ik ook een opvallende! Heb 'm maar 1x laten winnen en verder een aantal keer top-6 ingeschat. In de groene trui afrekening 4de, maar als ie daar 5de of 6de wordt, scheelt dat 10-20 punten. 

Overigens pretendeer ik niet een juiste voorspelling te doen he! Ik probeer theorieën door te rekenen om zichtbaar te krijgen hoe verschillende scenario's manifesteren in punten. Deze sheet gaat nog 371x geupdate worden nav input hier, interviews en doelen van de renners. 

Nijmos

Er wordt hier voor groen denk ik te blind gestaard op de aankomsten en te weinig aandacht besteed aan de tussensprints die in de tour juist zo bepalend zijn.

Sam11

Mooi overzicht Martijn! Tis idd input = output, maar zelfs met wat marge aan de onder-en bovenkant van je verschillende hypothesen is de vertaalslag naar punten erg nuttig denk ik 

Sam11

Mooi overzicht Martijn! Tis idd input = output, maar zelfs met wat marge aan de onder-en bovenkant van je verschillende hypothesen is de vertaalslag naar punten erg nuttig denk ik 

martijncr
Maarten Koning
Ik denk dat 4 inderdaad de conservatieve inschatting is, 5 gemiddeld en 6 optimistisch, die range de...

Ja ik zit ook op die denk-golf! Plus, hij wil mss al psychisch een fikse dreun geven aan VLAB in eerste week zodat ie marge heeft in week drie mocht ie wat tegenkomen. Hij is nooit een afwachter gebleken, juist een kanibaal ja 🙂

CAI

Pogi's teampunten kunnen wel veel kanten op denk ik. Als pogi alles aan gort rijdt 20 etappes geel (160p), 7x etappewinst (70p), nog 5 etappes groen (30p) en 5x bollen (30p), eindafrekeningen van 3 truien erbij (60p), dan zijn dat 350 teampunten.

Als het mild is, 3x winst (30p), 7x geel (56p), afrekening geel 24p dan totaal 110 teampunten. Of Vingegaard vindt zijn '22/'23 vorm, dan nog minder evt. Lijkt vrij ver uit elkaar te liggen, en de Tour is voorspelbaarder dan de Giro, maar kijk eens wat er na de Giro van onze verwachtingen is overgebleven. Kan soms wel vreemd lopen. De downside is bij hem groter dan de upside, omdat hij al bijna aan de max zit. Te veel blindstaren op Pogi's overmacht kan denk ik ook als we naar teampunten kijken. 

Laatst gewijzigd
martijncr
Nijmos
Er wordt hier voor groen denk ik te blind gestaard op de aankomsten en te weinig aandacht besteed aa...

De kritische blik van Nijmos, alomvertegenwoordigt en van waarde! Want ja, ik heb geen tussensprints meegenomen, dus daar heb je absoluut een valide punt. Die doorberekening moet ik nog even zien in te passen (als dat al lukt). Welke top 5 verwacht jij in Parijs wat betreft groen?

martijncr
Sam11
Mooi overzicht Martijn! Tis idd input = output, maar zelfs met wat marge aan de onder-en bovenkant v...

Mercietjes! 

Maarten Koning
Nijmos
Er wordt hier voor groen denk ik te blind gestaard op de aankomsten en te weinig aandacht besteed aa...

Die zijn wel belangrijk maar toch gaat dat vaak wel een beetje hand in hand. Philipsen gaat die gewoon doen en ik zie milan ook wel voor groen gaan. Die is tegenwoordig minstens zo goed in de heuvels als philipsen denk ik.

Merlier zal het dan weer niet doen neem ik aan.

Girmay zal sowieso wel voor groen en dus tussensprints gaan. Of dat reëel is in zijn doen is een tweede.

En van aert is de bekende loterij

BigMig
Mister_Roan
Groenewegen gaat voor de gele trui: https://nos.nl/l/2571954

Ik ga voor het mooiste meisje van m'n klas.

Maarten Koning
BigMig
Ik ga voor het mooiste meisje van m'n klas.

Ik denk dat hij de op 3 na snelste sprinter is in deze tour dus onrealistisch is het niet. Dan doe je gewoon mee

nasibal

Wordt er vandaag nog een beetje acte de présence gegeven op Scorito Live? 

Dampe hin

Hoe denken jullie dat de huidige prestaties en vorm van bijv. Vauquelin en Only zich vertalen richting de tour? Zijn ze, een beetje zoals Storer richting de Giro, te vroeg aan het pieken qua vorm? Of verwachten jullie dat het bij deze heren anders is?

Valvuillerdemoz
Dampe hin
Hoe denken jullie dat de huidige prestaties en vorm van bijv. Vauquelin en Only zich vertalen richti...

Als Only nu te vroeg piekt , zou zijn piek wel heel kort zijn. Vaucquelin is straks eerder over de top, waarschijnlijk.

Rody1997

Ik zie dat Higuita is toegevoegd bij Astana, misschien een interessante voor de bolletjestrui?!

Mazzel1986
martijncr
De kritische blik van Nijmos, alomvertegenwoordigt en van waarde! Want ja, ik heb geen tussensprints...

Tussensprints zijn zeker een groot deel van de punten. Maar je ziet ook vaak dat er na week 1 nog maar een paar geïnteresseerden overblijven die dan relatief makkelijk die punten oprapen omdat de rest t laat afweten. In de Tour is de strijd vaak wel iets forser, maar toch denk ik dat er na week 1 nog maar 2 a 3 geïnteresseerden zullen rondrijden die voor de tussensprintpunten willen gaan.

Mazzel1986
Rody1997
Ik zie dat Higuita is toegevoegd bij Astana, misschien een interessante voor de bolletjestrui?!

Ja, Higuita lijkt mij samen met Champoussin de grootste kanshebber om zich in die strijd te gooien namens Astana.

Nijmos
martijncr
De kritische blik van Nijmos, alomvertegenwoordigt en van waarde! Want ja, ik heb geen tussensprints...

Moeilijk te voorspellen. Girmay philipsen milan en van aert verwacht ik mee te sprintej in de tussensprints. 3 daarvan de top 3. Pogacar zal wel 4e worden ongeveer. 

Bob
Valvuillerdemoz
Als Only nu te vroeg piekt , zou zijn piek wel heel kort zijn. Vaucquelin is straks eerder over de t...

Dat lijkt me niet. Hebben allebei net een maand niet gekoerst.  Waarom zou een Fransman in een Franse ploeg bovendien nou precies in Zwitserland willen pieken? Dat zou je misschien nog eerder bij Onley verwachten, omdat Picnic de punten hard nodig heeft.

Appelflap64

Roglic of Lipowitz meenemen? Of allebei omdat je niet kan kiezen of geen een? Ik kom er maar niet uit. Van wie is de kans het grootst dat hij zijn geld waard gaat zijn? Mijn gevoel neigt naar Roglic...

CAI
Bob
Dat lijkt me niet. Hebben allebei net een maand niet gekoerst.  Waarom zou een Fransman in een Frans...

Storer zal toch ook gehoopt hebben iets later zo goed te zijn lijkt me, wellicht is het gewoon lastig? 

Is ook moeilijk te voorspellen waar de echte top ligt, misschien worden ze nog wel beter dan ze al zijn momenteel. 

1 2 ... 56 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.