Wat betreft het meenemen van Merlier, waarom verkies je juist hem boven de andere Belg JP? Door zijn prijskaartje of door de vorm waar Merlier momenteel in steekt. Zelf neig ik ook naar Merlier en dat is op basis van vorm, alhoewel de FOMO voor JP zeker aanwezig is als hij een leadout krijgt van MvdP. Vorig jaar bleek dit duo onnavolgbaar in de sprints.
WVA blijft voor mij een constant hoofdpijndossier. In de Giro in mijn ogen te wisselvallig, te weinig gepresteerd voor wat hij kostte. Zal dat deze ronde weer zo zijn? Daarentegen blijft WVA natuurlijk WVA. Wel denk ik dat er veel etappes op zijn lijf zijn geschreven.
Ook zie ik hem wel mee sprinten in de massasprints voor een plek bij de top-10.
Girmay voor mij een blind pick gezien zijn Tour vorig jaar, hij zal er ook nu weer staan. Primoz altijd maar de grote vraag hoelang hij op zijn fiets blijft zitten, maar kwaliteit zal deze Tour altijd weer boven komen drijven. Ook zal hij na zijn mindere Giro gebrand zijn op revanche, daarnaast heeft hij zelf al aangegeven dat de Tour zijn prioriteit heeft.
Alaflip altijd gretig, maar eens met je uitspraak of de benen nog doen wat het koppie wil..
Aranburu blijf ik vanaf.
Goh, dan ga ik toch liever een extra sprintertje meenemen die ik zeker 4 of 5 keer op ga stellen dan een reserve die ik misschien op ga stellen als de renners die ik eigenlijk wil opstellen uitvallen of tegenvallen (wat waarschijnlijk al betekent dat het aanzienlijk lastiger gaat worden om hoog te eindigen).
Dat is ongeveer exact precies wat ik bedoel.
In mijn bescheiden sprinttreintje is nog plek voor 2 500k renners, dus zoek ik renners die ik daar kan opstellen. Behalve Berckmoes vind ik niemand die voldoet, terwijl de Quicksteps een mooie kans bieden voor snelle punten.
Of er daadwerkelijk 2 hulpsinterklazen mee moeten (dus 4x QS) of dat 1 misschien genoeg is, dat bedenk ik wel t.z.t. als alle sprinters erop staan.
Dan kan Healy bijvoorbeeld wel veel meer punten halen in het Tourspel, maar als ik die niet fatsoenlijk op kan stellen zonder andere punten weg te gooien heeft dat dus geen zin.
Voor de eerste etappe ben ik mee, maar ik vrees dat je snel in een scenario komt in etappe 3, 8 en 9 waarbij je in je dagopstelling moet kiezen tussen bijvoorbeeld Almeida (8 zekere punten) of VPP (16 onzekere punten). In mijn geval zou ik voor de eerste optie kiezen, waarbij ik een VPP uiteindelijk enkel opstel in de 1e en 5e etappe voor samen tussen 45 en 51 potentiële punten.
Daarnaast is Merlier voor mij helemaal niet veel meer favoriet dan Philipsen en Milan, beide mét betere trein en beide ook iets beter op de oplopende finish van etappe 9. Ook Merlier zijn positionering laatste wedstrijden was niet top, ondanks zijn resultaten.
Dan vind ik een extra teamgenoot van 500K van Alpecin interessanter eigenlijk. Die hebben geen AK-mannen, dus gaan wellicht vol voor groen (hetzij met MVDP of Philipsen)
Dat is ook de reden dat ik twijfel. Gebeurt er wat met jouw dure pick, ben je klaar. Dan heb ik graag een reserve cap voor de sprints.
Het vrijgekomen geld zou ik waarschijnlijk in Lipowitz investeren. Talent en in vorm , maar nog vind ik 3 miljoen wel prijzig als hij 3 weken voor Primoz mag knechten. Lipo zal vooral renderen als Primoz op zijn plaat gaat.
Geen idee waar dit blind vertrouwen in Bini bij velen vandaan komt "omdat hij het vorig jaar zo goed deed"? Vorig jaar had hij voor de Tour nog wat goede sprints. Die heb ik dit jaar toch nog niet echt gezien (in een sterk veld). En veel bijkomende kansen tov de pure sprinters zou ik ook niet verwachten. En het zou niet de eerste keer zijn dat hij een topjaar afwisselt met een flopjaar...
Ik zeg niet dat Merlier dit niet aankan, maar wel dat een oplopende sprint Milan en JP gewoon beter ligt, en daarom een teamgenoot van Merlier hier niet zomaar 10 gratis punten zal komen ophalen.
Het voordeel dat Girmay heeft ten opzichte van de andere sprinters buiten de top 3 is dat hij waarschijnlijk voor groen gaat en dus ook altijd voor top 10 noteringen zal meesprinten. Of dat zijn meerprijs rechtvaardigt, dat is een 2e. Maar dat is in ieder geval waarom ik hem overweeg, ipv Groenewegen (of evt zelfs een Van Aert).
Je zegt hier dat als Phillipsen de etappe niet wint MVDP een nulpunter is. Nog even los van of hij wel of niet voor groen gaat hij de leadout van hem is en ws al hoog zal eindigen maar zeker als hij doortrekt. Wegsturen mag niet meer( sterker de regels worden vanaf 1 Juli nog strenger) En als hij doortrekt met zijn power zie ik m zo nog ergens rond plek 10 a 15 eindigen. En dan heb je nog dat Groves mis meegaat zeker als hij groene ambities heeft dan word Groves de leadout van Phillipsen en Gaan MVDP zijn eigen weg in de sprints wat hij ook zeer goed kan. Dan kan je beter voor de leadout van Merlier gaan als sprint/team opvulling want zie van Wilder niet bij de 1e 20 eindigen in rit 5(mis Schachmann wel) hooguit de klimtijdrit maar die eigenlijk ook niet.
1,000,000 voor Stewart vind ik prima. Hij zal denk ik niet z'n benen stil gaan houden tijdens een sprint en heeft ook een sprint gewonnen van milan in de dauphine dus qua vorm zit die prima. Zal z'n punten wel waard zijn
1,000,000 voor Stewart vind ik prima. Hij zal denk ik niet z'n benen stil gaan houden tijdens een sprint en heeft ook een sprint gewonnen van milan in de dauphine dus qua vorm zit die prima. Zal z'n punten wel waard zijn
Quotes: "Is Lipo de 3mil waard als 'knecht' zijnde?"
"En gaat MvdP z'n geld waard zijn?"
Dat soort onzinnige glazenbol vragen - zonder enige onderbouwing wat je er zelf over denkt - vroeg om een onzinnige wedervraag.
Overigens zou ik je wel adviseren je nickname aan te passen, want je emailadres openbaar is vragen om heel veel mail van vrouwen uit Oekraïne die zin hebben in een spannend avondje spam. 😉
wat als Merlier de eerste etappe niet wint? wat als mijn opoe wieltjes had gehad?
denk dat 60% hem capt (we gaan het zien)
V Aert niet in team, want stel dat Pogi al in de punch-etappes voluit gaat, maar dan wel 5 punchers in je team???
Wat als wat als wat als
Pogi krijgt 98% pickrate, maar wat als hij lek rijdt, wat als hij valt, wat als er een naaste overlijdt, wat als...
Nasi heeft in laatste bericht goed punt. Wint Merlier eerste etappe dan heb leuk extraatje voor Ian W en VPP, stel je v Aert dan nog op? MvdP? je hebt dan nog plaats voor 6 extra sprinters en in latere sprintetappes wil je misschien de gele trui en/of bergtrui opstellen waardoor die extra QS man overbodig wordt.
VPP trouwens erg onzeker dit jaar
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.