Scorito Tour de France 2025

1 2 ... 91 ... 95 96
KLoVeN

Zo, dan weten jullie ook wanneer Phillipsen te cappen, en van groen is hij zelf ook nog niet zeker. Dit zegt hij zelf:

“Geel zou in mijn geval wel mooi hangen naast dat groen. Droomscenario, natuurlijk. Maar het wordt écht niet simpel om die openingsetappe te winnen tegen intrinsiek iets snellere mannen als Merlier en Milan, die dán nog fris voor de dag zullen komen.”

“Zelf moet ik het meer hebben van de sprints in de tweede en derde week van een lange, slopende Tour. In die zin klinkt dat groene verhaal misschien wat realistischer.”

sprintgeit
floda
Als ze beide keren voluit gaan op steilste stuk van 500M boven 10% dan krijg je de ak mannen zoals R...

Ik denk ook wel dat er een risico is op al te makkelijk denken dat VdP bij dé topfavorieten zit als het een punchetappe is. Bedoel in etappe 3 van de Dauphine werd hij gelost door Julien Bernard en Tejada op een klim van 1.2km a 9%.

Zowel in etappe 4, 6 en 7 zal hij echt in z'n aller aller beste doen moeten zijn om de mannen die voor de etappe strijden te kunnen volgen, en het nadeel van Matje is dat een 10e plek 'm niet zoveel doet. Etappe 2 lijkt dan weer veel meer op z'n lijf geschreven en daar is het wel echt een lekkere captain, hoewel ik net even naar het profiel van dat 1 na laatste klimmetje zat te kijken.. dat is ook gewoon een soort Keutenberg+ met gelijk erna dat laaste colletje wat een soort Cauberg+ is. 

Maar ja, het blijft een speciale renner hè. 

Laatst gewijzigd
sprintgeit
KLoVeN
Zo, dan weten jullie ook wanneer Phillipsen te cappen, en van groen is hij zelf ook nog niet zeker....

Net als Kristoff vroeger dus, achter de hand houden voor de Champs..

sprintgeit
hajeje
Hmmmm ja, maar ik heb niet het idee dat Adam Yates heel hard moet gaan knechten bergop. Welke ploeg...

Ik denk dat als er in twee teams mannen wél moeten knechten dat het UAE en Visma zijn. Yates in goede doen is wel bij uitstek iemand voor zo'n laatste "death pull" in de bergen voordat Pogi aangaat, aangezien Almeida dat niet echt in zich heeft (dus in de gevallen dat Wellens en Narvaez al los zijn). Zal dan alsnog wel ergens aansluiten zoals Kuss dat vroeger deed. Daarnaast kunnen Wellens, Politt en Sivakov niet álle klimmetjes voor hun rekening gaan nemen om de kopgroep kort te houden. Dus hier en daar vermoed ik toch wel dat Adam af en toe aan de bak zal moeten (wat geen groot probleem hoeft te zijn). 

hajeje
sprintgeit
Ik denk dat als er in twee teams mannen wél moeten knechten dat het UAE en Visma zijn. Yates in goed...

Eens, maar kan hij dan nog steeds rond de 10e plek binnenkomen? Ik denk van wel. Zelfs Wellens zag ik laatst nog knallen op de laatste klim.

hajeje
sprintgeit
Ik denk ook wel dat er een risico is op al te makkelijk denken dat VdP bij dé topfavorieten zit als...

En... Hij heeft daar een serieuze kans op geel.

RVB112

Iemand al nieuws over van aert en of hij gaat sprinten? 

robin86

zijn er toch een paar dat vingegaard thuis laten zie ik.

Ben Heal Nie

Wellicht voorbarig (gezien nationale kampioenschappen), maar wilde de vraag hier toch neerleggen thj plus 1,5m sprinter (geen idee wie en heb Meeus al) of 1 mil sprinter en van eetvelt. Ik ben een Lanny fan... en denk dat eerste weken hem goed zouden moeten liggen. De lanny trein is wel meer verschilmakend... alleen de thj trein wil je wellicht ook niet missen... en welke sprinter pak ik dan van 1,5... de rest staat wel op hoofdlijnen.

Bouhla

Wil iemand sparren over wat twijfels qua renners in mijn team? Stuur pb 

Valvuillerdemoz
Ben Heal Nie
Wellicht voorbarig (gezien nationale kampioenschappen), maar wilde de vraag hier toch neerleggen thj...

Wie is thj en wie is lanny in godsnaam?

Ben Heal Nie
Valvuillerdemoz

Tobias Haland johanessen en Lennart van eetvelt haha

Ben Heal Nie
Valvuillerdemoz

Tobias Haland johanessen en Lennart van eetvelt haha

mirkodek

Ik heb m'n FOMO voor Merlier, WvA en Girmay even opzij gezet en nu een team met alle +3,5M AK mannen + Skjelmose, Buitrago en Gall. En voor de sprint JP, Bauhaus, Groenewegen, Stewart, Waerenskjold en Meeus. Dan heb ik ruimte om MvdP ook nog mee te nemen. Voelt op dit moment wel lekker en in balans. Nog niet helemaal zeker van Stewart aangezien die waarschijnlijk 2e sprinter gaat zijn, dus hopelijk komt er nog een leuke 1M/750K sprinter van Franse ploeg bij. Groenewegen ook niet helemaal zeker van, maar bij hem meer vertrouwen in punten dan bij Ackermann, Gaviria, De Lie etc...

Nu is het wachten totdat WvA aankondigt vol voor het groen te gaan, Mathieu z'n twijfels uit over zijn kansen op de toch wel zware klimmetjes in de eerste week en Philipsen gediskwalificeerd wordt op het BK vanwege afwijken van z'n lijn...

Mister_Roan

Van Poppel wint gewoon NK 😮‍💨

Renato123
mirkodek
Ik heb m'n FOMO voor Merlier, WvA en Girmay even opzij gezet en nu een team met alle +3,5M AK mannen...

Geen Lipowitz. Weinig voorbij zien komen nog, nemen we die allemaal niet mee? 

Bij mij staat de uitdager voor wit er met potlood in

oli4g

Waar ik al een tijdje mee zit te tobben ivm MVDP. Die heeft extra getraind om de TT en zat voor het eerst in de windtunnel in voorbereiding naar de Tour. Dat hij kansloos is in de ITT zal hij wel weten, dus wellicht is dat met als doel het geel te verdedigen. Zou hij dan op plannen broeden om in etappe 4 vol voor de vlucht te gaan? 

dephazz

De helft van de startlijst is nog niet bekend, hou op met je fomo mensen. Leukere vraag vind ik wie er allemaal in de break van etappe 2, 4 en 7 moeten zitten wil die stand houden.

De enige manier om van Pogacar een punch te winnen is om hem niet aan te gaan. We zagen Van der Poel heel wat etappes oefenen met het zitten in de break in Zwitserland, en het "in iedere break zitten" is toch ook wel trademark Van Aert.

Maar die zal men niet zomaar met hun tweeën laten wegrijden. Ik denk dat de supermarkt-teams in ieder geval Nys en Girmay bij de break willen zien. EF en Cofidis zien Powless en Aranburu er graag bij denk ik. Ook Lotto, Tudor, Uno-X en Israel PT hebben wel wat mannen die zich kunnen mengen.

Ook zal de break wat hardrijders nodig hebben om de klassementsmannen op afstand te houden.

Mijn stelling / voorspelling is daarom: alleen een grote groep renners zonder GC-mannen heeft kans van slagen weg te blijven. Uit die groep zullen wellicht een aantal elitemannen demareren. 

berggie1987

Hij gaf zelf aan dat dat vooral was ivm de Eneco tours en dat soort rondjes, om die te kunnen winnen. 

mirkodek
Renato123
Geen Lipowitz. Weinig voorbij zien komen nog, nemen we die allemaal niet mee?  Bij mij staat de uitd...

Lipowitz heeft er wel een tijdje in gestaan inderdaad. Hij is natuurlijk in vorm, heeft een prima tijdrit en komt nog in aanmerking voor wit. Maar de Tour zat volgens mij niet in zijn schema, het wordt zijn eerste en hij is niet de absolute kopman. Ik zie hem niet vaak bij de voorsten eindigen en er in de laatste week wel doorheen zakken. Verwacht dat ie best een hoge pickrate heeft, vandaar dat ik waarschijnlijk voor Roglic ga.

DerbertHijkstra

Buiten de grote 3 en een sprintkopman kun je best een geinig team bij elkaar klikken met renners die bij menigeen op de Zwarte Lijst staan wat qua type renners in balans is, met o.a. De Lie, Ackermann, Roglic, Girmay, Mas, O'Connor etc.

Niet dat dat 'm wordt, maar het is wel een team om mee te grinniken.

Dekkerony
HaagseHaas
Sweeney voor wat tijdritpuntjes.

Zou ik eerder voor Segaert gaan.. 

Barryhoog

ik heb mijn team aardig compleet. alleen heb nog 1 plekje over voor een 1 miljoen sprinter. bauhaus of gavira?

Nijmos
floda
Des te langer ik naar parcours zit te kijken des te meer ik over MvP begin te twijfelen. Rit 2 en 4...

Misschien is het al genoemd, maar zelfs in 2021 werd een dat jaar heel goede en goed punchende wva op de mur 23e. Het mag niet gezegd worden maar die overwinning van mvdp was net zo verdiend als die van Bardet verleden jaar, maar dat betekent niet dat ze de beste waren geweest in het peloton

VliegendSchwein
Barryhoog
ik heb mijn team aardig compleet. alleen heb nog 1 plekje over voor een 1 miljoen sprinter. bauhaus...

Fredheim of Kuss

Laatst gewijzigd
1 2 ... 91 ... 95 96

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.