Als hij iets van zijn vorm terug vindt, kan hij in de klimritten wel mooie dingen doen. En als Carlos Rodriguez door het ijs zakt kan hij plots zijn zelfvertrouwen terug vinden nog naar een top 10 fietsen. Blijft een gok natuurlijk maar voor één voor een redelijke prijs die naar mijn gevoel het verschil kan maken.
Wat ook verboden moet worden: afsluiten met drie puntjes. Denk je dat zoiets intellectueel staat? Zo van 'kijk mij 's even jongens, wat een doordenker gooi ik er hier uit.' Maak je punt en zet gewoon een punt. Geen drie.
Je zult hem wel een paar keer te vroeg zien aanvallen om te anticiperen op het grove geweld dat hem iets verderop weer inrekent. Je kan het als kijkplezier zien, maar voor de punten zou ik het niet doen.
Volgens mij zijn er van de huidige startlijst slechts vier renners door scorito gelabeld als 'tijdrijder'. Daarvan heeft enkel Ganna ook echt vijf sterren voor tijdrijden gekregen. Maar ik denk dat de discussie vooral gaat om de vraag of je een renner meeneemt die je speciaal opstelt in die ene vlakke tijdrit en de rest van de Tour op de bank houdt. Dat lijkt mij zonde van je budget. Dus je zult altijd renners moeten pakken die ook in andere etappes iets kunnen en meer zijn dan een pure tijdrijder.
Met 1 of 2 extra QS mannen naast Remco kom je, zelfs zonder een Ganna, al snel bij een overtal voor de vlakke TT merk ik zelf. Zou er momenteel 12 kunnen opstellen. Waerenskjold's TT deze week was maar matig maar heb er dan nog 11.
Interview is al enige tijd uit, maar hoe word je hier nu wijs uit.
Jasper Philipsen geeft aan dat men geen goede uitslagen van hem in de eerste week hoeft te verwachten. Vervolgens zegt hij dat de 2e en 3e week belangrijk zijn voor de groene trui.
In die eerste week zijn echter 5 van de 9 etappes te vinden waar de maximale score aan sprintpunten te halen zijn aan de finish.
Natuurlijk heb je tussensprints en wordt de Tour zwaarder naar mate er meer etappes zijn afgelegd. Maar zou het kunnen zijn dat hij hiermee indirect aangeeft dat Matthieu voor het groen mag gaan?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.