Wielerflits Ploegleider Tourspel 2025

1 2 ... 5 6 7 8 »
João Bicicleta

Door het geringe aantal sprintetappes moet je wel zeker zijn dat Philipsen in het groen rijdt. Anders is die veel te duur. 

Poeksel

Het hangt van verschillende dingen af. Etappe 17 bijvoorbeeld: als Alpecin die weet te controleren, dan is Philipsen topfavoriet, maar Van der Poel zou in de vlucht een goede kans maken. Ook 11 en 23 is het m.i. niet duidelijk voor wie ze moeten gaan (op twee paarden gokken is ook een optie voor ze). 

Ik heb momenteel ook ook Van der Poel en Meeus. Als je een top 4 zou moeten gokken voor de eerste etappe zouden de meeste mensen waarschijnlijk op dit uitkomen: 

1 Merlier 2 Milan 3 Philipsen 4 Meeus

En dan lijkt Meeus dus een koopje. Alleen gaat hij waarschijnlijk in minder etappes punten pakken, en zeer waarschijnlijk ook geen truipunten. De kans dat Philipsen uiteindelijk groen pakt is 25% als je de bookmakers mag geloven (Van der Poel 10 a 15%).

Als Philipsen en Only meer punten scoren dan Van der Poel met Meeus, is het niet per se de optimale combinatie. Only kun je in de laatste week opstellen, Philipsen als hij de trui heeft ook, maar de kans op bankpunten wordt dan groter. Als je uberhaupt maar zes renners hebt voor de bergetappes speelt dat dan weer geen rol. 

Ik ben er ook nog niet uit! Ik tel overigens acht kansen op winst voor Philipsen. 

Laatst gewijzigd
Jan Ventiel

Is de vorm van Philipsen wel top?
Als je kijkt naar zijn uitslag in Belgie waren die nou niet indrukwekkend toch?
Enige is wel dat hij de beste Lead out heeft die een hoop kan camoufleren.

Poeksel

Wat had je van hem verwacht op het BK dan? 

Jan Ventiel

Ik bedoelde meer de prestaties van hem in de Ronde van Belgie.
Molano en dat soort B-sprinters eindigde een aantal etappes voor hem, nu heb ik zelf die etappes niet gezien, maar als er niks geks is gebeurd in die etappes niet heel sterk toch?

jkshirts

Door het geringe aantal sprint-etappes gecombineerd met het zware parcours waardoor er ook veel sprinters uiteindelijk het einde niet gaan halen heb ik besloten 0 topsprinters mee te nemen. Dat is een gok, maar daardoor kon ik Vingegaard wel weer meenemen. Heb nu wel een vrij sterk klassementsteam genomen, maar de afgelopen jaren had ik vaak minder punten omdat ik veel te veel inzette op aanvallers en sprinters die het uiteindelijk toch niet klaar speelden. 

Waarschijnlijk zeg ik volgend jaar dat ik meer sprinters mee moet nemen, omdat ik in 2025 er te weinig had ;) 

thewout79

We jammer van het spel dat er bij de 1 punt renners, klimmers, punchers, aanvallers, tijdrijders zitten maar geen goedkope sprinters van 1 punt waar je het team mee kan opvullen.

Txirrindularitza

Ben geen expert hiermee, dus: wat doen jullie met de klassementsrenners? Vanaf het begin - altijd - in de basis, of tijdens de eerste week zo nu en dan eentje toevoegen? Pogi moet erin, zo onvoorspelbaar, maar een Vinnie, pas vanaf week twee?

thewout79
Txirrindularitza
Ben geen expert hiermee, dus: wat doen jullie met de klassementsrenners? Vanaf het begin - altijd -...

Mijn verwachting is dat je op die eerste etappes als je niet goed geplaatst zit je veel tijd kan verliezen, dus dan zullen de klassements renners zo veel mogelijk van voren willen zitten.

Maar ja dat willen ook nog 20 andere renners die een aardige punch in de benene hebben.

bv een Mas is over het algemeen niet goed in punch etappes en ook niet om zich goed in het peleton te plaatsten dus die kan zo maar in  eerste week eens 2 min verloren hebben door dat ie achter de groep met favorieten zit 

Poeksel

Er zijn ook veel renners van vier punten of minder die kans maken op de punchetappes. Maar de plekken zijn schaars als je ook nog de klassementsrenners wil opstellen.

VAN AERT THE GOAT

Ik neem alleen Jeanniere en Stewart mee voor in de sprint ik laat ook WVA en Mvdp thuis maar dan heb ik wel supergoed team in de bergen

Laatst gewijzigd
João Bicicleta
Poeksel
Er zijn ook veel renners van vier punten of minder die kans maken op de punchetappes. Maar de plekke...

Idealiter zit er een sprinter, klimmer, puncheur en tijdrijder op de bank.. 😅

Emootje
Txirrindularitza
Ben geen expert hiermee, dus: wat doen jullie met de klassementsrenners? Vanaf het begin - altijd -...

Het uitdagende van dit spel is dat je er etappe maar 1 renner kunt wisselen. Dus je moet daar dus zeker rekening mee houden, vooruit denken.

Bij mij staan de toppers er gewoon altijd in, de renners die ik wissel zitten meestal in de lagere regionen qua aanschafpunten.

1 2 ... 5 6 7 8 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.