Scorito Vuelta 2025

1 2 ... 8 9 10 11 »
Maarten Koning
Cold Palmer
Is het niet een beetje vroeg voor dit soort conclusies? We missen nog 100 renners.. 

Wel een beetje ja, ik keek naar het budget en de renners toen ik dacht, "nou, het budget is wel ruim". En toen realiseerde ik me dat alles en iedereen nog mist.

tour barbaar

Valt wel mee toch. Qua AK-renners hoef je geen echte toppers meer te verwachten. UAE en VLB hebben hun team compleet. Ik verwacht nog namen in de categorie scaroni, Bilbao en misschien Prodhomme. Maar daarvoor gaat mijn team niet op de schop. Ik heb nog een deel van t budget over voor de sprint, ik ben benieuwd wat er binnen druppelt.

Laatst gewijzigd
martijncr

Waarom eindigt Hindley zo matig in deze etappe van Burgos? Iemand iets gezien / gelezen? 

Maarten Koning
tour barbaar
Valt wel mee toch. Qua AK-renners hoef je geen echte toppers meer te verwachten. UAE en VLB hebben h...

Qua AK wel maar buiten dat is er nog wel veel mogelijk toch? En wat die sprinters of aanvallers gaan kosten kan uiteindelijk alsnog wel invloed hebben op de AK keuzes natuurlijk. 

Laatst gewijzigd
Cold Palmer
tour barbaar
Valt wel mee toch. Qua AK-renners hoef je geen echte toppers meer te verwachten. UAE en VLB hebben h...

Visma heeft het rond? Mogen die dan met een renner meer dan de rest starten? 

dephazz
tour barbaar
Op basis van stats dit jaar heb ik juist niet gekozen voor Tiberi. Zijn meerwaarde t.o.v. bijvoorbee...

Met alleen het bekijken van statistieken haal je geen gouden bekertje.

dephazz

Vond de podcast van radio Scorito niet heel scherp deze keer. Gaan toch wel bij een paar etappes de mist in. Direct etappe 2 al toewijzen aan algemeen klassement bijvoorbeeld. De laatste berg komt nergens boven de 6% uit, daar rijden klassementsrenners elkaar echt niet er vanaf. Zelfs Pedersen heeft dit jaar en vorig jaar laten zien deze percentages aan te kunnen. Zo waren er nog twee etappes die net iets anders waren wanneer je er goed op inzoomt.

siets

ITT van Tiberi in Polen was prima :)

ProScoritoManager
dephazz
Vond de podcast van radio Scorito niet heel scherp deze keer. Gaan toch wel bij een paar etappes de...

Ze hoeven elkaar er toch ook niet af te rijden om dik in de punten te rijden voor je? En wat wil je anders met je opstelling doen? Een plekje vrijmaken voor Pedersen vind ik eventueel nog wel wat voor te zeggen, ook omdat ik daar al 8 groene truipunten van hem verwacht, maar hoeveel zodanig sterk klimmende sprinters naast Pedersen verwacht je nog die je liever opstelt dan een sterke klimmer? Vergeet ook niet dat de rode trui hier voor het oprapen ligt, dus ook de goed klimmende sprinters gaan hier flink het vuur aan de schenen gelegd worden. Zodanig flink zelfs dat ik niet verwacht veel plekjes voor ze vrij te maken in mijn dagselectie.

lochem
ProScoritoManager
Ze hoeven elkaar er toch ook niet af te rijden om dik in de punten te rijden voor je? En wat wil je...

Zingle wel toch....

dephazz
ProScoritoManager
Ze hoeven elkaar er toch ook niet af te rijden om dik in de punten te rijden voor je? En wat wil je...

Het punt is dat de ploegen van de klassementsrenners weinig incentive hebben om een break terug te halen.

Lidl Trek waarschijnlijk wel, en in dat scenario zullen klassementsrenners ook automatisch goed worden afgezet aan de voet van de klim.

Maar wie gaat met welke reden renners als Fortunato, Hermans, Bisiaux, Frigo of Pidcock terughalen op de slotklim? Er komen vast nog wel wat puncheurs bij eens de volledige startlijst bekend is. 

Ben er nog niet zo zeker van dat de klassementsrenners de top 10 gaan bevolken. Interessante etappe is het wel.

Fietsopa
dephazz
Het punt is dat de ploegen van de klassementsrenners weinig incentive hebben om een break terug te h...

Juist omdat de rode trui beschikbaar is zullen er genoeg teams zijn die de andere teams wel terug willen halen. Een ciccone of carapaz zullen ook wel oren hebben naar deze finish omdat ze net wat explosiever zijn.

Uiteindelijk ga je sowieso bijna elke etappe met een aankomst bergop gewoon klassement opstellen, omdat er vrij weinig etappes zijn die 100% vlucht schreeuwen.

Ander puntje: wat hebben de mensen van scorito lopen roken toen ze Fortunato deze prijs gaven? Zelfs voor het dubbele was hij al een zekerheidje.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
Fietsopa
Juist omdat de rode trui beschikbaar is zullen er genoeg teams zijn die de andere teams wel terug wi...

Op de laatste giro na, 120 punten als max. En dat was dan in Italië. Zijn enige vuelta een mooie 52 punten... voor mij ook bij deze prijs geen zekerheidje

dephazz
Fietsopa
Juist omdat de rode trui beschikbaar is zullen er genoeg teams zijn die de andere teams wel terug wi...

Die gaan toch echt niet winnen van een Vingegaard en Ayuso? En andersom lijkt me Vingegaard nu ook niet een type die elke etappe voor de 10 boni's gaat.

Ik zie nog steeds geen overtuigend argument waarom klassementsrenners dit bergje zouden kiezen om een verschil te maken. Met jouw argument (rode trui voor oprapen) zou je toch juist aan een aanvaller / Spanjaard / mindere God denken?

ProScoritoManager
dephazz
Die gaan toch echt niet winnen van een Vingegaard en Ayuso? En andersom lijkt me Vingegaard nu ook n...

Nogmaals, verschillen hoeven niet gemaakt te worden. Enkel een eindsprintje winnen of een vinnige uitval in de laatste kilometer tot een succesvol einde brengen. Ik ben met je eens dat in die scenario's Vingegaard alsnog de favoriet is, maar als Carapaz/Ciccone/Bernal/Tiberi/Poole de vlucht laten rijden dan weten ze alvast zeker dat ze die rode trui niet pakken. En juist omdat Vingegaard hier de favoriet is dicht ik dat soort pogingen meer slagingskans toe dan wanneer Pogi mee had gereden.

Damesfietszadelruiker

Pfoe, ik was even bang dat Nans Peters weer niet mee zou doen! 

Zijn afwezigheid in de Tour en Giro heeft mij al twee gouden bekers gekost.

Maarten Koning
dephazz
Met alleen het bekijken van statistieken haal je geen gouden bekertje.

Muah, als je het heel letterlijk neemt en dus echt helemaal geen nieuws over de renners volgt dan klopt dat wel maar uiteindelijk zijn statistieken wel het gros van waar je naar kijkt.

Laatst gewijzigd
dephazz
ProScoritoManager
Nogmaals, verschillen hoeven niet gemaakt te worden. Enkel een eindsprintje winnen of een vinnige ui...

Nou goed, verschil van inzicht denk ik. De door jou genoemde klassementsrenners zullen m.i. niet snel worden vrijgelaten. Dat weten ze zelf ook, en zullen het daarom niet zo snel proberen. Verschil heb je trouwens wel nodig, omdat samen met de eerste etappe al zo'n 16 bonificatieseconden zijn vergeven.

Denk ook niet dat een Carapaz überhaupt blij wordt van één dag de rode trui. Dan blijft de vraag staan welke klassementsman met welk motief een puncheurs op de laatste berg gaat terugpakken. 

dephazz
Maarten Koning
Muah, als je het heel letterlijk neemt en dus echt helemaal geen nieuws over de renners volgt dan kl...

Had hem expres een beetje scherp neergezet. Omdat soms niet verder wordt gekeken dan het jaaroverzicht van een renner op pcs. Die uitslagen zeggen natuurlijk niet zoveel over teamorders, valpartijen en blessures en het feit dat sommige rondes worden gebruikt als trainingskamp.

Maarten Koning
dephazz
Nou goed, verschil van inzicht denk ik. De door jou genoemde klassementsrenners zullen m.i. niet sne...

Vingegaard, die gebrand is om de vuelta te domineren na de kleurloze tour. En Ciccone zie ik het nog wel doen. En pidcock natuurlijk 

Daarbuiten zie ik het veel anderen ook niet doen. Het is wel nog vroeg, dat spreekt denk ik in het voordeel van de klassementsmannen. Iedereen is nog fris en nerveus

Laatst gewijzigd
Gujanator

Ik zie Q36.5 wel controleren in etappe 2. De aankomst is goed voor Pidcock en in de Giro lieten ze al zien dat ze dan wel willen rijden, en nu staat ook nog het rood op het spel. Verwacht niet dat hij in de vlucht mag, dus moet het vanuit het peloton. Dan zullen er vast wel ploegen willen helpen. Het is ook maar een korte etappe die vrij makkelijk te controleren is. Sprinters zie ik er hier echt niet bij zitten. Misschien een Pedersen of Corbin Strong, maar het is op het randje, zelfs voor hen.

Maarten Koning
dephazz
Had hem expres een beetje scherp neergezet. Omdat soms niet verder wordt gekeken dan het jaaroverzic...

Check, en dat is ook zeker waar. Al is het soms natuurlijk ook de kunst om juist door die publieke stalorders heen te prikken, zoals bij Bora met Lipowitz dit jaar.

ProScoritoManager
dephazz
Nou goed, verschil van inzicht denk ik. De door jou genoemde klassementsrenners zullen m.i. niet sne...

Ik verwacht ook niet gelijk een vrijgeleide naar de dagoverwinning + rode trui voor de genoemde renners, maar ik verwacht wel dat een deel ervan een poging zullen willen doen. En ik verwacht ook niet gelijk dat die pogingen succesvol zullen zijn in het geval Vingegaard zijn zinnen op de ritzege gezet heeft, maar ik verwacht wel dat door ófwel die pogingen ófwel hoog tempo door Visma/UAE/Q36.5 er weinig tot geen vluchters/sprinters hoog in de uitslag te vinden zullen zijn.

De 16 benodigde seconden op Pedersen (die bedoel je neem ik aan?) zie ik ze dan wel pakken, waarbij ik er overigens vanuit ga dat het er maximaal 6 zijn aangezien er aan deze finish ook gewoon 10 seconden te winnen zijn lijkt mij? En zelfs van die 6 ben ik niet zeker omdat ik zo snel geen informatie over de tussensprints kan vinden, maar laten we er even vanuit gaan dat die er wel zijn.

ProScoritoManager
dephazz
Had hem expres een beetje scherp neergezet. Omdat soms niet verder wordt gekeken dan het jaaroverzic...

Om nog maar te zwijgen over veranderende weersomstandigheden in een TT ;)

dephazz
ProScoritoManager
Ik verwacht ook niet gelijk een vrijgeleide naar de dagoverwinning + rode trui voor de genoemde renn...

Haha ben nu heel benieuwd hoe de etappe uiteindelijk zal verlopen. 

1 2 ... 8 9 10 11 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.