Hm volgens Sporza gaat Philipsen testen in Denenmarken om te zien of de Vuelta een mogelijkheid is. Zou toch een leuk stukje peper en zout zijn voor Scorito. Want duur zal hij zijn en met dit parcours lijkt Pedersen en Philipsen meenemen niet meteen aan te raden (al hangt het af van welk sprinters er nog meekomen en ik heb parcours nog niet 100% bekeken)
Ja die verwacht ik toch voor 4.5m te zien. Lager kun je eigenlijk niet doen als Pedersen zelf 5m is.
En alleen maar leuk natuurlijk, dan valt er wat te kiezen. Op het moment is Pedersen zo zeker als Vingegaard.
Poeh, voor die prijs zou ik hem geen seconde overwegen. Hij heeft een of twee sprintkansen minder dan Pedersen en daardoor ook veel minder potentie voor Groen. Hij is niet opstelbaar in de tijdrit (en TTT voor wat dat waard is) en met deze voorbereiding is er daarnaast een risico dat hij niet uitrijdt.
Afhankelijk van zijn resultaten deze week in Denemarken zou ik zelfs 4M waarschijnlijk te veel vinden.
Daar heb je een goed punt, al vind ik 3.5m ook weer laag klinken. En ik zie het scorito ook niet zomaar doen om de (scoritotechnisch) beste sprinter van de afgelopen jaren voor een dergelijk bedrag neer te zetten, hoe terecht dat ook zou zijn. Daarbij is hij normaliter wel favoriet als het vlak is en meestal gelijkwaardig als het iets oploopt, ik weet ook niet exact hoe veel van de sprintetappes er zo uitzien.
3,5 a 4 miljoen lijkt mij ok. Nog te duur om ze allebei te nemen. Maken ze Philipsen 4,5 a 5 miljoen zullen veel spelers toch Pedersen blijven verkiezen lijkt mij. Onder de 3 miljoen worden ze er weer allebei ingeklikt.
Stap 1 is natuurlijk dat Philipsen die Vuelta ook start. Vandaag was ie 51e.
Om toch maar de Pidcock discussie aan te zwengelen.. Scorito heeft dat slim gedaan door hem maar op 1,5 te prijzen, is deze voor mij ook weer gesloten met deze quote: "Mijn tijdrit moet wel nog een stuk verbeteren, maar misschien kan ik voor een top tien gaan."
Hij wil dus weer een klassement rijden..
Achtste worden in de Vuelta is natuurlijk veel mooier dan 2 etappes pakken.. zucht.
Voor mij het meenemen van Pidcock is een kwestie van hoeveel budget heb ik nog. Als mijn sprint/Klassementploeg stevig in elkaar zit en ik nog een miljoen heb om een 500k renner te upgraden dan neem ik hem mee. Als het meenemen van Pidcock wil zeggen dat ik ergens anders moet knippen ja dan laat ik hem thuis. Maar dat hang dus af van wie er de komende dagen nog toegevoegd worden en aan welke prijs.
Edit: ik heb om budget te testen even een halve ploeg ingeklikt met
Vinegaard
de 2 UAE toppers
Ciccone
Tiberi
Bernal
Pedersen
Poole
Ganna
Pidcock
1 1 mil renner
2 750k renners
2 500 k renners
Nog te vroeg of ik het ook zo ga spelen natuurlijk maar dan heb ik nog 10 mil over voor 5 renners wat 2 mil/renner is. Lijkt me ruim genoeg om Tommeke Pidcock een kans te geven als je dat wil en toch een stevige klassementploeg te hebben ernaast (alles is natuurlijk afhankelijk zoals gezegd van bijkomende renners/budget voroal dan in de sprint.
Ik vind bij Pidcock dat je precies weet wat je krijgt voor je geld.
Iemand die een gaat aanklampen in het klassement, een paar keer hoog eindigt in ritten waar je hem hoog verwacht, een paar keer geen score haalt in ritten waar je wel een score verwacht een plek tussen 8-20 in het ak als bonus.
Denk dat 1.5 miljoen echt goed geprijsd is. Voor 1 mil klikken de meeste hem erin. Voor 2-2.5 laten veel hem thuis. Nu is het gewoon: geloof jij dat Pidcock deze Vuelta een keer beter presteert dan doorgaans. Dat zou kunnen want er zijn veel ritten waar hij het zou kunnen doen. Dan moet hij mee. In alle andere gevallen is hij misbaar.
Ik vind Pidcock door dit nieuws juist interessanter geworden. Dan heb je voor 1,5M een klassementsman waarvoor dit parcours uitstekend geschikt is met een goede punch. Als aanvaller was ie voor 1,5M ook goed geprijsd, maar dan was de opstel-onzekerheid groot geweest. Als ie voor AK gaat, dan is die onzekerheid weg.
Ik tel hier 7 serieuze klassementsmannen en 1 serieuze sprinter met nog 5 man toe te voegen. Dan vind ik dat ik nog guitig ben vwb Bernal&Poole als serieuze AK mannen. Zelfs als budget geen rol speelt voor de 5 toe te voegen namen zou ik het balans technisch al wat benauwd krijgen. En aangezien ik vermoed dat Scorito haast verplicht is om de interessantere B-sprinters een stevig prijskaartje te geven gaat dat naast balans ook budgettair benauwd worden.
Denk niet dat hij gaat aanvallen als klassementsrenner. Behalve als hij een kwartier achter staat in het AK. Wat zo maar zou kunnen, want als je Corbain Strong er niet eens van afrijdt (Noorwegen), want heb je dan in Godesnaam te zoeken tussen renners als Ving, UAE, Carapaz, Ciccone en Bahrain. Gall, Landa, Gee, Jorgenson en Pelli-boy klimmen ook beter. Top 10 my ass, helemaal als hij dan ook nog eens zegt dat zijn tijdrit niet je van het is.
Jammer dit, want er zitten wel wat etappes in het middengebergte in waar ik hem wel top 5 had verwacht als aanvaller. Tom Pidcock, te klein voor het tafellaken en te groot voor het servet. Hoop dat deze vergelijking klopt, anders verzinnen jullie maar een betere.
Klopt en het was danook een snelle klikverhaal maar klopt helemaal als er nog wat b-sprinters bijkomen die 3mil kosten dan wordt het een lastig verhaal.
Maar ik neem beide UAE hier in het voorbeeld en ik ben niet overtuigd dat dit een goed idee is. Maar als je dit doet dan is het in de verondesteling dat beide top zullen zijn en dan heb je een stevige drietand maar hier kan je in knippen als je niet in 1 of beide gelooft).
Daarnaast neem ik in mijn snelle klikken Ciccone die je best voor een miljoen goedkoper naar een Gee of miljoen half goedkoper naar een Pelizzari kunt brengen afhankelijk van je verwachtingen...
Enige punt hier was dat je gerust Pidcock kunt meenemen en nog steeds overal sterk staan. Maar om duidelijk te zijn dit is helemaal niet hoe ik mijn ploeg ga maken :D het was een conceptvoorbeeldje :-)
Edit: en hier heb ik bv ook geen tweede Jumborenner dus ik ben zeker niet blind voor de gebreken in dit voorbeeld :)
Lijkt me evident dat een renner van 1,5 miljoen niet zodanig zwaar op je budget leunt dat je hele grote concessies moet maken ;)
@John hieronder:
Eens, door zijn prijsstelling is de enige afweging nog of je verwacht dat hij zijn puntjes gaat opleveren. Op dit moment neig ik naar nee en dan vooral omdat het budget dusdanig toereikend is dat ik mijn klassementsteam denk te kunnen vullen met potentieel grotere puntenpakkers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.