Rit 9 eindigt op een eerste categorie, ik denk dat je die niet bedoelt, en rit 2 lijkt me ook te zwaar voor Pedersen.
Ik zie Pedersen wel vrij zeker sprinten in rit 1, 3, 4, 8, 21 en hij zal ze vast niet allemaal winnen, maar ik zie op voorhand niet iemand op de deelnemerslijst die sneller is. Hij is dus met afstand de veiligste cap. Bovendien zal hij naar verwachting de hele Vuelta de sprinttrui dragen.
Dan heb je nog rit 12. Vorig jaar overleefden veel sprinters een eerste categorie 23 km lang aan 4.8%, met een top 17 km voor het einde. Die rit won Groves. Rit 15 en 19 zijn twijfelgevallen, ik denk dat die voor de vluchters zijn maar als het peloton voor plek 12 rijdt weet ik wel wie er 12de wordt.
Kortom, ik verwacht vooralsnog een uitslagenreeks van Pedersen à la Trentin 2017 en wens iedereen die overweegt hem niet mee te nemen heel veel succes met het compenseren van 6 x top 3 + cap, 20 groene truien, eindafrekening groen, teampunten Ciccone als het even meezit en een pelotonsprintje voor plek 10 = 700 punten ;)
Tja dat heb ik ook gelezen (hier op het forum) en gehoord (podcast Des Proat) over Narvaez aan het begin van het seizoen. Was vervolgens met Wellens de beste luitenant van Pogacar in San Remo, Dauphiné en de Tour. Dus zeg het maar ;)
Ik betwijfel de VLAB en UAE teamgenoten strategie (zonder Excel dit keer). Vingegaard gaat niet zoals Pogi de trui vroeg pakken én verdedigen in Vuelta (koers met veel aanvallers die mogen en kunnen winnen). Almeida idemdito. Dus dan is het pas vanaf ET13 dat Vingegaard rood aantrekt en mogelijk niet meer afstaat. Dat is best een risico.
Lidl teamgenoten zijn dan een veiligere keuze, maar ook daar zijn het wel stoeltjes die je bezet houdt.
Wie heeft er al een diepte analyse gemaakt wat betreft teampunten?
Wat ook zwaarder telt in de Vuelta is de opstelbaarheid van teampunten. In de Giro en Tour heb je doorgaans een wat gebalanceerder team. In de Vuelta zit je vaak al snel met 12 klimmers in je team vanwege het parcours. In veel etappes zul je voor plekje 8/9 in je team al snel voor de keuze komen te staan om dan pakweg Bernal vs. Tulett mee te nemen. En dan laat je - zonder uitvallers - al 3 andere klimmers thuis. Zelf merk ik op dat moment dat ik dan eigenlijk niet vaak voor die teampunten kies. Niet in de laatste plaats omdat er door toeval ook vaak wel truipunten gehaald kunnen worden met renners waar je dat op voorhand niet per se van verwacht. Ondanks dat ik Vingegaard uiteraard ook topfavoriet vind zie ik mezelf geen 2 miljoen spenderen aan een TJV opvuller.
Grappig dat je Lidl noemt als kanshebber voor de TTT, want dat is nou net een onderwerp dat ik wilde aanzwengelen:
In hoeverre gaan gebrekkig tijdrijdende klassementsmannen hun stempel drukken op de TTT uitslag? Teams als Ineos en Lidl hebben op papier goede kans in de daguitslag, maar zij zullen daar toch vooral als doel hebben om hun kopmannen Bernal en Ciccone zo min mogelijk tijd te laten verliezen, wat me dan weer een handicap lijkt voor hun daguitslag toch?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.